پزشکیسلامتی

جراحی بینی در مردان

 

جراحی بینی در مردان

امروزه جراحی بینی برای عمده افراد یک جراحی زیبایی نرمال و حتی لازم در نظر گرفته می شود. امروز قصد داریم به بررسی موضوع جراحی بینی در مردان بپردازیم و به شما بگوییم چه سبک از جراحی بینی ای در مردان مناسب است.

رینوپلاستی یا جراحی بینی چیست؟

وقتی مردان برای جراحی بینی به نزد پزشک جراح بینی  مراجعه می کنند، به این دلیل است که از اندازه، شکل و/یا عملکرد بینی خود ناراضی هستند. جراحی بینی یا رینوپلاستی روشی است که پزشک برای تغییر شکل بینی مردانه به اندازه و شکل مورد نظر آنان انجام می دهد.

چرا می خواهید جراحی بینی را انجام دهید؟

تغییر ظاهر بینی با رینوپلاستی یا جراحی بینی به معنای تغییرات میکرو میلی متری است، اما می تواند ظاهر صورت شما را به شدت تغییر دهد. اگر از بینی خود راضی نیستید حالا بنا بردلایلی شخصی ای مثل بیش از حد بزرگ است، خیلی کوچک است یا به دلیل تصادف یا مشکلات بدو تولد بدشکل است، جراحی بینی می تواند ظاهر شما را به گونه ای تغییر دهد که تعادل و زیبایی بهتری ایجاد کند.

همچنین آمار نشان می دهد درصد بسیاری از افراد دارای پولیپ بینی نیز هستند که با جراحی بینی زیبایی می توانند این مشکل را نیز برطرف کنند و تنفس راحتتری داشته باشند.

همچنین آمار نشان داده که بسیاری از بیمارانی که به دنبال جراحی بینی هستند، مشکلات تنفسی، آلرژی یا سرگیجه را تجربه می کنند: مشکلاتی که می تواند ناشی از ناهنجاری های داخل بینی باشد که می توانند به مرور بهتر یا بدتر شود.

بینی مناسب جراحی بینی در مردان

سبک جراحی بینی ای که مردان باید انتخاب کنند عمدتا باید سبک نچرال باشد. کاهش بیش از حد اندازه بینی شکل بدی به صورت مردان می بخشد.

یک انتخاب درست و همیشگی

جراحی بینی یک جراحی برگشت پذیر نیست. شاید اگر از جراحی بینی اولیه خود ناراضی هستید بتوانید با جراحی بینی ترمیمی شکل بهتری به آن بدهید ولی نمی توانید بینی اولیه خود را داشته باشید.

بخاطر این دلیل لازم است که در انتخاب یک جراح خوب دقت کنند. این موضوع در مردان بسیار مهم است زیرا سبک جراحی بینی مردان باید به شکل طبیعی و به عبارتی نچرال انجام شود تا شکل زنانه به خود نگیرد.

بر همین اساس با تحقیقات انجام شده دکتر حمیدرضا راستی به عنوان یکی از بهترین جراح بینی مردانه در تهران شناخته شده اند. از بین افرادی که جراحی انجام داده اند تا به حال موردی گزارش نشده که با بینی خود مشکل تنفسی داشته باشد.

و به خصوص افرادی که سبک طبیعی یا نچرال را انتخاب کرده اند از این پزشک با نام بهترین جراح بینی طبیعی در تهران ذکر می کنند.

این موضوع را به یاد داشته باشید این مقاله با تحقیقات ما نوشته شده شما حتما خودتان بررسی های لازم را انجام دهید.

در مشاوره اولیه چه مسائلی مهم است؟

اگر این جراحی را مد نظر دارید، برای مشاوره نزد پزشک مراجعه کنید. عمدتا بین پزشکان مشاوره جراحی بینی رایگان انجام می شود. شما در این جلسه درخواست های خود را به پزشک می گویید و پزشک با بررسی بینی شما به شما می گوید خواسته های شما تا چه حد عملی می شود.

در این جلسات پزشک به شما می گوید بینی شما جزو کدامیک از سبک های بینی می باشد. و چند درصد تغییرات را بعد از جراحی در صورت خود می بینید. بعد از آن شما می توانید تصمیم بگیرید که با این پزشک جراحی خود را انجام دهید یا جراح دیگری را انتخاب کنید.

به عنوان بخشی از شناخت بهتر پزشک خود، قبل از مراجعه به پزشک  عکس های بیماران قبلی را  در پیج پزشک یا سایت پزشک ببینید. تا بتوانید خودتان ببینید در صورت انجام جراحی بینی شما چه تغییراتی امنکان دارد بکنید.

همچنین در جلسه مشاوره پزشک دقیقاً با شما صحبت خواهد کرد که چگونه جراحی بینی انجام می شود و چه مراحلی دارد و چه تغییراتی خواهید کرد. مهم است که شما و پزشکتان در مورد تغییرات بینی و سبک جراحی خود به توافق برسید تا به نتایجی که می خواهید برسید.

دلیل اینکه ما دکتر حمیدرضا راستی را به عنوان یکی از بهترین جراح بینی در تهران انتخاب کردیم صداقت این پزشک با بیماران خود است. طبق بررسی ها این پزشک اگر تغییرات بینی شما بر مبنای نیازهای شما نباشد جراحی را رد می کند در حالی که بسیاری از پزشکان در هر صورت جراحی را انجام می دهند.

شما در جلسه مشاوره با دکتر حمیدرضا راستی دقیق می فهمید چند درصد بینی و ظاهر شما تغییر می کند.

بیماران همیشه می خواهند بدانند که قرار است بعد از جراحی چگونه به نظر برسند. اما این را نیز در نظر داشته باشید شما باید در کنار اصلاحات بینی خود به فکر سیستم تنفسی خود هم باشید. تا نفس کشیدن بعد از جراحی سخت نشود و حتی بینی شما صدا ندهد.

انجمن جراحان پلاستیک

یکی از مزایایی که باید از پزشک خود انتظار داشته باشید این است در انمن های مهم پزشکی عضو باشد. این نشان دهنده این است که مهارت این پزشک در سطحی است که بتواند تغییراتی را در شما ایجاد کند.

همچنین باید جراح شما مدرک گوش و حلق و بینی داشته باشد. این تضمین کننده بقای سیستم تنفسی شما بعد از جراحی است. بعلاوه بهتر است در جراحی سر و گردن نیز جراح شما تجربه داشته باشد.

پنج نکته مهم در جراحی بینی

نوک بینی: بعد از جراحی نباید نوک بینی شما خیلی رو به بالا یا پایین باشد. زاویه مناسب 95 درجه تا 100 درجه است.

قوز بینی: برداشتن قوز بینی به صورت کامل یکی از هدف های جراحی بینیتان باشد.

سوراخ های بینی: روی متقارن بودن سوراخ های بینی تمرکز داشته باشید.

عرض بینی: توجه داشته باشید بینی بسیار باریک نشان دهنده زیبایی بیشتر نیست و ترکیب صورت را بهم میزند. به خصوص در مردان باید بینی طبیعی تر به نظر برسد.

برای بهترین نتایج ممکن، انتظار داشته باشید که جراحی شما در زمانی که تحت بیهوشی عمومی هستید انجام شود.

روش جراحی بینی در مردان

خوشبختانه امروزه جراحی بینی دیگر به سبک قدیم و با برش های فراوان انجام نمی شود. امروزه جراحی بینی به سبک بسته انجام می شود. و بیشتر برش ها در داخل بینی زده می شود. در نتیجه آثار بخیه ها و برش ها در بینی دیده نمی شود.

پس از ایجاد برش ها، پزشک پوست بینی را از استخوان و غضروف زیرین جدا می کند. در مرحله بعد، با دقت استخوان و غضروف بینی شما را تغییر شکل می دهد، ساختاری را فراهم می کند که بینی شما را تغییر کند و هر گونه مشکل تنفسی را که ممکن است داشته باشید را اصلاح کند. در نهایت، او پوست را روی ساختار جدید بینی دوباره می پوشاند و برش ها را بخیه می زند.

در برخی از پزشکان دیده شده، که بسیاری از  بر روی برداشتن قسمت هایی از بینی تمرکز می کنند تا قسمت های موجود را کوچکتر کنند. به این سبک عمل “رینوپلاستی کاهشی” گفته می شود و انجام آن برای جراح راحت تر است.

با این حال، اگر بخش‌های ساختاری بینی یعنی استخوان و غضروف  به جای تغییر شکل، صرفاً برداشته شوند، ساختار بینی به خطر می‌افتد. با گذشت زمان، با کاهش تورم بافت، بینی می تواند منقبض، کوچک و حتی منحرف شود.

پس از جراحی بینی در مردان

همان روز شما میتوانید به خانه بروید. شما به کسی نیاز دارید که شما را به خانه برساند و در 24 ساعت اول پس از جراحی به شما در انجام کار های شخصی کمک کند. این جراحی معمولاً درد و خونریزی زیادی ندارد با اینحال پزشک تعدادی مسکن برای شما می نویسد، اکثر بیماران متوجه می شوند که به آن نیازی ندارند.

مطمئنا تورم را در صورت و بینی خود مشاهده می کنید و گاها کبودی هایی در زیر چیشم ها مشاهده می شود. نگران نباشید تمامی آنها برطرف می شود.

یک هفته بعد: آتل جدا می شود و می توانید به سر کار خود بازگردید. هنوز مقداری تورم وجود خواهد داشت.

شش هفته بعد: مقدار زیادی از تورم فروکش می کند و بینی فرم جدیدی به صورت شما می دهد.

یک سال بعد:  تماما تورم ها فروکش می کند و بینی جدیدی در صورت خود می بینید.

اگر به دنبال بهترین جراح بینی مردانه در تهران هستید پیشنهاد می کنیم حتما به مطب دکتر راستی یک سری بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا