مسافرت

بهترین زمان برای سفر به شمال کشور

شمال ایران با دارا بودن حیاطی طبیعی متنوع و زیبا، همواره یکی از مقاصد محبوب برای سفر و گردشگری بوده است. این منطقه با داشتن کوهستان های بلند، دریاچه های زیبا، رودخانه های پرآب و جنگل های سرسبز، هر فصلی خود را به طور ویژه به نمایش میگذارد و هر فصلی نیز با چهارچوب زیبای خاص خود، مسافران را به خود جذب میکند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین زمان برای سفر به شمال ایران و معرفی فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان برای سفر به این منطقه بپردازیم.

بهترین فصل برای سفر به شمال

سفر به شمال برای همه ایرانی ها یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که در تعطیلات به سراغ آن میروند. کمتر ایرانی را میتوان پیدا کرد که تاکنون به استان های شمالی کشور خصوصا مازندران سفر نکرده باشد. همین موضوع سبب شده تا تیم گردشگری سیمون، تور شمال از مشهد را راه اندازی کرده و فرصتی مناسب را برای علاقه‌مندان فراهم کند تا بتوانند با قیمت مناسب به سرسبزترین استان های ایران سفر کنند.  در ادامه به ترتیب، فصل های مناسب برای سفر به شمال را بررسی خواهیم کرد

فصل بهار ، بهترین فصل!

 

بهار یکی از بهترین فصل هایی است که میتوان به شمال ایران سفر کرد. در این فصل، طبیعت در شمال ایران به رنگ و بوی جدیدی میل میکند و هر کسی را به خود جذب میکند. در این فصل، کوهستان های شمال ایران با رنگهای سرخ، زرد و سبز تزیین شده اند و درختان گردو، سیب، بلوط و … همه با هم به تشکیل تصویری زیبا میپردازند. هوای نسبتاً ملایم این منطقه و آب و هوای مطبوع آن، سفری را برای ما لذت بخش تر میکند. همچنین در این فصل، رودخانه ها و دریاچه های شمال خود را به ما نشان میدهند و میتوان از آبشارها و مناظر طبیعی فوق العاده این منطقه لذت برد. علاوه بر این، در بهار در شمال ایران بسیاری از گلهای طبیعی مثل مریم گلی، زنبق، بیدمشک، لاله و … رشد میکنند که مناظری به غیر از هر چیز دیگری را برای ما خلق میکنند. البته باید بدانید که از آنجا که فصل بهار به شدت برای سفر به شمال محبوب است، با ترافیک و شلوغی سرسام آوری مواجه خواهید شد که ممکن است برای خیلی ها آزار دهنده باشد. توصیه می شود اواخر اردیبهشت و یا خرداد را برای سفر خود انتخاب کنید. 

فصل تابستان چطور؟

تابستان نیز یکی دیگر از بهترین زمان های سفر به شمال ایران است. در این فصل، آب و هوای گرم و شرجی از سفر به کوهستان ها و مرتفعات شمالی برای تفریح و استراحت آسایش بخش میباشد. در این فصل، میتوان از تمامی فعالیت های آبی مثل شنا، قایقرانی و ماهیگیری در دریاچه ها و سواحل شمال لذت برد، بدون اینکه نگرانی از بابت سرما داشته باشید. همچنین مناظر زیبایی چون درختان کنار، بادام و گردو در سراسر این منطقه به چشم میخورند و میتوان از آنها برای تفریح و پیاده روی لذت برد. تور فیلبند از مشهد یکی از بهترین گزینه ها برای فصل تابستان است. همچنین در این فصل، بسیاری از جاذبه های گردشگری مانند قلعه رودخان، دریاچه انزلی، جنگل های هیرکانی و … میتوانند بهترین مکان ها برای سفر و گردش باشند. شهریور ماه ، به عقیده اکثر مسافران، بهترین زمان برای سفر در فصل تابستان به استان های شمالی است. 

فصل پاییز؟

پاییز شمال

پاییز نیز یک فصل فوق العاده برای سفر به شمال ایران است. در این فصل، درختان تغییر رنگ میکنند و طبیعت با رنگهای زرد، نارنجی و قرمز متنوع میشود که مناظری شگفت انگیز و دیدنی را برای ما به ارمغان می آورد. در این فصل، هوا نیز مطبوع و خنک میباشد که برای سفر و تفریح بسیار مناسب است. همچنین در پاییز، بارش باران و ابرهای زیبا، مناظری را به خود میکشانند که میتوان از آن لذت برد. همچنین در این فصل، میتوان از آبشارها و رودخانه های شمال لذت برد و از آب و هوای خنک و مطبوع این منطقه بهره برد. اگر از آن دسته افرادی هستید که آب و هوای خنک و باران های شمال برای شما دلپذیر است، پس پاییز می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. می توانید مهر یا آبان ماه را برای سفر خود انتخاب کنید که هوا هنوز شدیدا سرد نشده است. 

فصل زمستان!

و در آخر، زمستان نیز یک فصل جذاب برای سفر به شمال ایران است. در این فصل، کوهستان ها و دریاچه ها به رنگ سفید برف پوشیده میشوند و مناظری بسیار زیبا و دیدنی به وجود میآورند. شمال ایران در زمستان با داشتن کوهستان های بلند و پیست های اسکی، بهترین مکان برای تفریح و ورزش تابستانی است. همچنین میتوان از آبشارها و دریاچه های یخ زده در کوهستان ها لذت برد و از تجربه یک تابستان سرد و جذاب بهره برد. زمستان علارغم سرمایی که دارد، از چند نظر می تواند برای سفر مناسب باشد، مثلا قیمت تورها در این زمان کمتر است، از طرفی مسیر جاده خلوت تر از فصل های دیگر خواهد بود، البته باید بدانید که ممکن است به علت بارش برف، مسیر برخی از جاده ها بسته باشد. ضمنا هزینه هتل ها و اقامتگاه ها در فصل زمستان از باقی فصل ها کمتر است و همین موضوع به طور کلی باعث می شود این فصل، اقتصادی ترین زمان برای سفر به شمال باشد با وجود شرایطی که دارد. 

به طور خلاصه، شمال ایران با داشتن مناظر طبیعی بی نظیر و فصل های متنوع، همواره یکی از بهترین مقاصد برای سفر و گردشگری بوده است. اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه بستگی به ترجیحات و سلیقه شخصی دارد و هر فصلی نیز با چهارچوب زیبای خود، مسافران را به خود جذب میکند. بنابراین، برای تجربه یک سفر بی نظیر به شمال ایران، بهتر است بسته به نیاز و ترجیحات خود، زمان مناسب را انتخاب کنید و از زیبایی های این منطقه لذت ببرید. تیم سیمون به عنوان ارائه دهنده تور گردشگری از مشهد در 6 ماه اول سال، امکان سفر راحت و آسوده شما به شمال کشور را فراهم کرده است. اگر سرسبزی برای شما مهم می باشد، بهتر است بهار را را برای سفر خود انتخاب کنید، اگر عاشق سرما هستید و تماشای مناظر برای شما اولویت دارد، فصل پاییز و زمستان نیز می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا