پزشکیسلامتیشیوه زندگی

معایب لیفت با نخ چیست؟ چرا صورت را با نخ لیفت نکنیم؟

معایب لیفت با نخ چیست؟ چرا صورت را با نخ لیفت نکنیم؟

لیفت با نخ در سال‌های اخیر به یکی از ترندهای جراحی زیبایی تبدیل شده است که این موضوع از تبلیغات برخی از مراکز زیبایی ناشی می‌شود. متأسفانه در این تبلیغات تمامی حقیقت و در اصل معایب لیفت با نخ به مخاطب گوشزد نمی‌شود و در آن‌ها لیفت با نخ را به عنوان روشی آرمانی توصیف می‌شود که کمترین عوارض ممکن را دارد و در جوان‌سازی صورت معجزه می‌کند.

این در حالی است که حقایق مربوط به این روش زیبایی کمی با تبلیغات فاصله دارد. به عنوان مثال درست است که این روش عوارض کمی ایجاد می‌کند؛ اما برخی از عوارض آن مثل نامتقارن شدن صورت می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد و رفع آن به عمل‌های تکمیلی و دردناک نیاز خواهد داشت.

در این مقاله قرار است در مورد لیفت با نخ، چگونگی انجام آن و مزایا و معایب لیفت صورت با نخ صحبت کنیم و در انتها به روش‌های جایگزینی می‌پردازیم که عوارض به‌مراتب کمتری دارند.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ یک روش جراحی سرپایی است و اگر بخواهیم دقیق‌تر صبحت کنیم، باید آن را در دسته پروسیجرها قرار بدهیم؛ چون فردی که لیفت با نخ روی صورت او انجام شده، می‌تواند مدت کوتاهی بعد از عمل به سر کار و زندگی روزمره خود برگردد. لیفت صورت با نخ در اصل روشی برای رفع افتادگی‌های اولیه پوست در دهه‌های 30 و 40 زندگی است و قرار نیست پوست و چربی اضافه پوست صورت را از بین ببرد. همین موضوع یکی از معایب لیفت با نخ محسوب می‌شود.

در این روش نخ‌های جراحی گرید متوسط را زیر پوست صورت قرار می‌دهند و با استفاده از آن‌ها نواحی دچار افتادگی را بالا می‌کشند. بدن این نخ‌ها را به عنوان بخیه شناسایی می‌کند و در نتیجه فرایند کلاژن‌سازی پوست برای بهبود آن‌ها فعال می‌شود. ساخت کلاژن‌های جدید باعث می‌شود که پوست دوباره قوام و جوانی خود را تا حد زیادی به دست بیاورد.

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود؟
لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود؟

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می‌شود؟

پیش از پرداختن به مزایا و معایب لیفت با نخ، بهتر است با روش انجام این پروسیجر آشنا شوید تا ببینید که آیا با آن راحت هستید یا خیر. این روش بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود که ممکن است تحمل آن برای برخی راحت نباشد. البته به عنوان مهم‌ترین نکته در انتخاب این روش، مشورت با پزشک متخصص را در نظر داشته باشید و در صورت تأیید او برای لیفت با نخ اقدام کنید. در ادامه با مراحل لیفت با نخ به‌صورت مختصر آشنا می‌شوید:

ابتدا جراح قسمت‌هایی از صورت که قرار است با نخ به بالا کشیده شوند را علامت می‌زند.

بعد از آن به نواحی مشخص شده محلول بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود.

جراح با استفاده از سوزن بسیاری نازکی با نام کانولا تعدادی سوراخ ریز روی نواحی مشخص شده ایجاد می‌کند و بعد نخ‌های جراحی را از آن عبور می‌دهد.

چند ساعت بعد از عمل می‌توانید به سر کار و زندگی روزمره خود بازگردید؛ اما ممکن است تا چند روز آثار کبودی روی صورت شما مشخص باشد.

بسته به تعداد نواحی تحت درمان، لیفت با نخ بین نیم تا یک ساعت طول می‌کشد. از این جراحی بیشتر برای برجسته‌سازی گونه‌ها، بالا بردن ابرو و پلک، رفع افتادگی غبغب، اصلاح خط فک و درمان چروک‌های زیر چشم و پیشانی استفاده می‌شود.

مزایا و معایب لیفت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟ مهم‌ترین عوارض و معایب لیفت با نخ کدامند؟ لیفت با نخ چقدر در جوان‌سازی صورت مؤثر است؟

 

اینها سؤالاتی هستند که شما به عنوان یک «زیباجو» باید پاسخ آن‌ها را به‌صورت کامل و واضح از جراح یا متخصص پوست و زیبایی خود بگیرید؛ چون دانستن آن‌ها تأثیر زیادی روی انتخابتان خواهد داشت و انتظارات شما را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. در ادامه با مزایا و معایب لیفت صورت با نخ به‌صورت جامع و کامل صحبت می‌کنیم:

مزایای لیفت صورت با نخ
مزایای لیفت صورت با نخ

مزایای لیفت صورت با نخ

همان‌طور که گفتیم، مزایای لیفت صورت با نخ می‌توانند قابل‌توجه باشند. ممکن است پزشک با توجه به وضعیت سلامتی و انتظارات شما این مزایا را در نظر بگیرد و انجام آن را توصیه کند. مزایای لیفت با نخ عبارت‌اند از:

ریسک پایین عوارض جانبی

تحریک کلاژن‌سازی پوست و امکان بازگشت حالت ارتجاعی پوست

نقاهت کوتاه‌مدت (24 تا 48 ساعت)

امکان مشاهده سریع نتایج

نتایج ظریف و طبیعی

یکی دیگر از مزایای لیفت صورت با نخ این است که بعد از حدود یک هفته می‌توانید برخی از پروسیجرهای زیبایی تکمیلی مثل لیزر rf برای جای جوش را هم انجام دهید.

معایب لیفت با نخ

پیش از هر چیزی به این نکته توجه کنید که لیفت با نخ برای کسانی مناسب است که در سنین 30 تا 50 سالگی قرار دارند و افتادگی پوست صورت آن‌ها زیاد و چشم گیر نیست. همچنین این روش نمی‌تواند مشکلاتی مثل کاهش حجم عضلات صورت را برطرف کند. در ادامه با مهم‌ترین معایب لیفت با نخ آشنا می‌شوید:

 

نتایج محدود (لیفت چندمیلی‌متری) و کوتاه‌مدت (12 تا 24 ماه) در مقایسه با تزریق فیلر و بوتاکس و جراحی‌های لیفت صورت سنتی.

امکان بروز فرورفتگی، حساسیت، عفونت، آسیب به اعصاب، خون‌ریزی و کبودی صورت. این در حالی است که در پروسیجرهای مدرنی مثل عمل هایفو صورت چنین عوارضی به وجود نمی‌آید.

احتمال نامتقارن شدن صورت. اگر چه این عارضه رایج نیست؛ اما ممکن است به دلیل عدم تبحر جراح یا روند بهبودی فرد تحت درمان به وجود بیاید و نیاز به پروسیجرهای تکمیلی را ایجاد کند.

در صورت اصلاح نکردن انتظارات فرد توسط جراح یا متخصص پوست، احتمال دارد فرد از نتایج راضی نباشد و به دنبال عمل‌های دیگر برود که هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

امکان پس زدن نخ‌ها توسط بدن بیمار.

احتمال حس کردن نخ‌ها و داشتن احساس کشیدگی در برخی از افراد.

امکان جابه‌جایی نخ‌ها به دلیل فرایند بهبودی طبیعی بدن و از بین بردن نتایج مورد انتظار.

جراحی که لیفت با نخ را انجام می‌دهد باید تبحر زیادی داشته باشد و آناتومی صورت را به‌خوبی بشناسد؛ چون آسیب به رگ‌های خونی، اعصاب و عروق صورت می‌تواند نتایج غیرقابل‌بازگشتی داشته باشد.

این روش برای افرادی که پوست بسیار حساس یا نازکی دارند مناسب نیست.

افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های پوستی، برخی از بیماری‌های روانی (مثل خود زشت پنداری)، سیگاری‌ها و خانم‌های باردار کاندیداهای مناسبی برای این روش نیستند.

یکی از مهم‌ترین معایب لیفت با نخ هزینه بالای آن نسبت به تزریق فیلر و روش‌های دیگر لیفت صورت است.

معایب لیفت بینی با نخ؛ جراحی بهتر است یا لیفت با نخ؟

از لیفت با نخ برای زیباسازی بینی هم استفاده می‌شود و با استفاده از بافت بینی و به‌خصوص قسمت نوک آن را بالا می‌کشند تا زیباتر به نظر برسد. معایب لیفت بینی با نخ با معایب لیفت با نخ یکی است و بیشتر برای افرادی به کار می‌رود که از عمل زیبایی بینی می‌ترسند. در این روش هم بعد از بی حس کردن بینی و مشخص کردن خطوط موردنظر، نخ‌ها را با استفاده از کانولا زیر پوست قرار داده و بعد با استفاده از آن‌ها بافت‌های بینی را رو به بالا می‌کشند.

 

اثر لیفت بینی با نخ آنی است و دوران نقاهت کوتاهی دارد؛ اما زمانی که بیمار پا به سن می‌گذارد و پوست او حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، ممکن است اثر آن از بین بروند.

 

بهترین و کم‌عارضه‌ترین روش‌های لیفت صورت در مرکز زیبایی الف

همان‌طور که دیدید، برخی از معایب لیفت با نخ می‌توانند اثراتی جدی و ناراحت‌کننده به دنبال داشته باشند. اگر به دنبال اثرات بلندمدت و عوارض جانبی حداقلی هستید و می‌خواهید نتایج عمل زیبایی شما ارزش هزینه پرداخت شده را داشته باشید، توصیه می‌کنیم که برای تزریق فیلر، بوتاکس و روش‌های لیفتینگ مدرن به مرکز زیبایی الف در زعفرانیه تهران مراجعه کنید. متخصصین باتجربه این مرکز از تکنولوژی روز دنیا برای رسیدن شما به نتایج موردنظر کمک می‌گیرند.

برای مشاوره در خصوص پروسیجرهای لیفت صورت و اطلاع از هزینه سایر خدمات زیبایی مثل قیمت لیزر صورت مردان، می‌توانید با شماره‌های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا