پزشکیسلامتیشیوه زندگی

هزینه ایمپلنت دندان چقدره ؟

هزینه ایمپلنت دندان چقدره ؟

سوالی که در بین بیماران مطرح است این است که  هزینه ایمپلنت دندان 1400  چقدره ؟ امروزه با وجود ایمپلنت دندان، افراد در مواقع از دست دادن دندان کمتر به سراغ دندان‌های مصنوعی متحرک می‌روند.
ایمپلنت دندان، مانند دندان اصلی فرد، در دهان ثابت است و به صورت دائمی قابلیت استفاده دارد. افراد زیادی هستند که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند و طبیعتاً هزینه ایمپلنت دندان 1400 نیز یک مسئله قابل اهمیت برای این افراد است. در این مطلب به شرح هزینه‌های ایمپلنت دندان و عوامل مربوط به آن می‌پردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان، در واقع پیچ‌هایی است که به عنوان جایگزین دندان از دست رفته در فک جای گذاری شده و سپس با استفاده از روکش دندان پوشش داده می‌شود، به همین دلیل، به ایمپلنت دندان، کاشت دندان نیز گفته می‌شود.
عملکرد ایمپلنت دندان کاملا مشابه با دندان طبیعی فرد است. فرد بدون هیچ گونه مشکل و احساس بد می‌تواند با استفاده از ایمپلنت دندان غذا‌های مختلف را بجود، دندان‌های خود را مسواک بزند و… .
لازم است بدانید که فلزی که برای ساخت پیچ‌های ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، فلزی به نام تیتانیوم بوده که کاملا با بافت بدن انسان سازگار است.

هزینه ایمپلنت دندان چقدره ؟

 

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان داشته باشید یا در میان اطرافیانتان کسی باشد که ایمپلنت دندان انجام داده باشد، حتما تا کنون شنیده‌اید که هزینه ایمپلنت دندان آن نسبتا بالا است. اما علت آن چیست؟
علت بالا بودن هزینه کاشت دندان طبیعی (ایمپلنت دندان) این است که فیکسچر (همان پیچ ایمپلنت دندان) و پروتز دندانی که به عنوان روکش دندان روی فیکسچر سوار می‌شود مقداری بیشتر از هزینه‌های سایر اعمال دندان پزشکی است.
پروتز دندانی که برای ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماهیت و نحوه ساخت متفاوتی نسبت به سایر روکش‌های دندانی دارد و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارد. همچنین دندان پزشکی که برای شما ایمپلنت دندان انجام می‌دهد، لازم است تخصص و مهارت و تجربه کافی داشته باشد.
بنابر این دستمزد متخصص ایمپلنت دندان برای انجام کاشت ایمپلنت نیز مقداری بیشتر از سایر اعمال دندان پزشکی خواهد بود.

Dental implants. Offering full-service dentistry including braces, crowns, dentures, implants and more

لیست قیمت ایمپلنت دندان

همان طور که گفته شد ایمپلنت دندان قیمت های مختلفی دارد که در این جا قیمت برخی از برند‌های ایمپلنت دندان را ذکر می‌کنیم:
ایمپلنت دندان  Snucکره ای   قیمت 3.390.000 تومان
ایمپلنت دندان   Sewon medixکره ای    قیمت 5.500.000 تومان
ایمپلنت دندان بیوتم    Biotem کره ای        قیمت 5.890.000 تومان
ایمپلنت دندان Dio کره ای  قیمت  6.000.000 تومان
ایمپلنت دندان  Mib فرانسوی       قیمت  4.890.000 تومان
ایمپلنت دندان اشترومن Struman سوئیسی   قیمت  13.000.000 تومان
ایمپلنت ایرانی 3A قیمت 3.000.000 تومان

 

کاشت دندان طبیعی در دندانپزشکی آیریک

همان طور که گفته شد ایمپلنت دندان یک عمل دندان پزشکی است که به جهت پر کردن فضای خالی ناشی از از دست دادن دندان انجام می‌شود.
از جمله عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان می‌توان به برند، کیفیت، جنس، شرایط دهان و دندان فرد، دندان پزشک، تجهیزات کلینیک، نوع پروتز روکش دندانی و… اشاره کرد.
پزشکان و متخصص ایمپلنت دندان در دندانپزشکی آیریک بصورت رایگان شما را ویزیت و معاینه میکنند و میتوانید از شرایط بسیار عالی و تخفیفات ویژه قیمت ایمپلنت دندان در سال 1400 در کلینیک دندانپزشکی آیریک بهره مند شوید.

در کلینیک آیریک میتوانید خدماتی مثل کاشت دندان طبیعی، ایمپلنت دندان فوری و ایمپلنت دیجیتال را با بروز ترین تجهیزات و بهترین قیمت انجام دهید.
همچنین با مراجعه به سایت دندانپزشکی آیریک https://iricclinic.com/  می توانید از قیمت ایمپلنت فوری و قیمت لمینت دندان 1400 نیز آگاه شوید.


انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد که در ادامه به شرح  انواع ایمپلنت دندان  می‌پردازیم.
ایمپلنت دندان داخل استخوانی: این نوع ایمپلنت دندان در قالب یک پیچ تیتانیومی درون استخوان فک جای گذاری می‌شوند.
ایمپلنت دندان ساب پریوستیال: افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست می‌دهند، اگر به مدت طولانی (بیش از 6 ماه) برای پر کردن جای خالی دندان اقدام نکنند، دچار تحلیل رفتگی استخوان فک در ناحیه می‌شوند. ایمپلنت دندان ساب پریوستیال نیز برای مواردی استفاده می‌شود که استخوان فک تحتانی فرد تحلیل رفته باشد.
عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان قیمت مختلفی دارد مانند هر چیز دیگری، هزینه ایمپلنت دندان تحت تاثیر عوامل مختلفی است. اولین و مهم‌ترین عامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان برند و کشور تولید کننده ایمپلنت دندان است.
اگر ایمپلنتی که به عنوان جایگزین دندان از دست رفته استفاده می‌کنید از یک برند مناسب باشد، قطعا کیفیت، جنس و طول عمر بالایی نیز خواهد داشت و طبیعتا برای چنین ایمپلنتی باید هزینه بیشتری بپردازید.
مورد دیگری که بر هزینه کاشت دندان موثر است، متریالی است که برای ساخت پروتز دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت پروتز دندانی نیز بر هزینه کل ایمپلنت دندان موثر خواهد بود.
از دیگر عواملی که بر هزینه ایمپلنت دندان تاثیر گذار هستند می‌توان به موقعیت جغرافیایی کلینیک دندان پزشکی، خود دندان پزشک، امکان و تجهیزات کلینیک دندان پزشکی و… اشاره کرد.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، ایمپلنت دندان به عنوان یک روش درمانی دائمی شناخته می‌شود اما در صورتی که فرد مراقبت‌های لازم را به درستی رعایت نکند، ممکن است موجب کاهش کارایی و طول عمر ایمپلنت دندان شود. مراقبت‌های ایمپلنت دندان را نیز در ادامه شرح می‌دهیم.

مراقبت‌های ایمپلنت دندان:

رعایت بهداشت دهان و دندان مهم‌ترین نکته‌ی مراقبتی در رابطه با ایمپلنت و هر عمل دندان پزشکی دیگر است. در این راستا لازم است مدتی پس از جراحی از مسواک کردن محل جراحی اجتناب کرده اما با نخ دندان، دهان شویه و آب ولرم دندان‌های خود را تمیز کنید.
پس از ایمپلنت لازم است برای بهبود محل جراحی و ترمیم بخیه، از کمپرس سرد استفاده کنید و به میزان کافی استراحت داشته باشید. همچنین دوری از دخانیات و مشروبات الکلی یک امر بسیار مهم است، چرا که این موارد احتمال بروز عفونت در محل جراحی را تشدید می‌کند.

منبع: کلینیک دندانپزشکی آیریک

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. ممنون از مطلب خوبتون 
    من چون خیلی ایمپلنت داشتم و خیلی راجب یک چیزی تحقیق می کنم، تجربیاتم رو باهاتون در میون میزارم شاید به درد شما هم بخوره 
    قیمت ایمپلنت دندان در تهران در حدود 7.000.000 تومان الی 20.000.000 تومان به ازای هر یک واحد ایمپلنت هستش اما حتما پیش یک متخصص یا یک مرکز خوب برید. 
    همچنین به خاطر مبلغای پایین از برند های بی کیفیت استفاده نکنید .
    چند جا هم مشاوره برید تا بهترین طرح درمان رو بگیرید. 

  2. ما راضی بودیم از ایمپلنت هایی که برامون گذاشتن

    1. سلام خسته نباشید ما بهترین ها رو به شما معرفی می کنیم دوست عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا