سلامتی

تشخیص عرق اصل از تقلبی؟

تشخیص عرق اصل از تقلبی؟ایا اصلا راهی وجود دارد بفهمیم یا نه!

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای چیست و عوارض نحوه مصرف آن چگونه است ؟

متانول و اتانول دو نوع الکل متفاوت هستند که هرکدام کارایی خاصی دارد! متانول ماده ای سمی میباشد که شیمیایی است و مضرر میباشد و طبق فرایند های مصنوعی تولید میشود ولی اتانول از  تخمیر کارخانه محصولات غذایی درست میشود.

درادامه همراه تیم خوب الفابلاگ باشید.

تشخیص عرق کشمش اصل از تقلبی

عرق کشمش باید از فرایند طبیعی درست شود نه مخلوط الکل و قرص! ما قصد داریم نحوه تشخیص عرق کشمش اصل از تقلبی را به شما دوستان خوب یاد بدهیم! اول اینکه در ایران مشروبات الکلی غیرمحاز میباشد و کارخانه ای وجود ندارد که تولید مشروب کند پس تمامی عرق ها دست ساز میباشند.

میزان الکل به‌طور معمول بین ۴۵ تا ۵۵ درصد است که در فرایتند تبخیر در دستگاه عرق گیری بدست میاید که تمامی باید طبق اصول و امکانات ساخته شود.

برای فهمیدن اینکه الکل متانول است یا اتانول باید مقداری از متانول را ریخت در قاشق و اتش زد زیرش اگر رنگ ابی سوخت الکل اتانول ولی اگر زرد یا نارنجی سوخت الکل متانول میباشد.

خطرات متانول

متانول نیز مانند اتانول باعث ایجاد حالت خوش یا گرم شدن سر می‌شود و مقادیر کمی از آن به طور طبیعی در نوشیدنی‌های تخمیری وجود دارد.

در نظر داشته باشید که کارخانجات برای تولید مشروب از وسیله های پیشرفته برای حذف متانول موجود در مشروب استفاده میکنند ولی در روش های ساخت خانگی اهمیتی نمیدهند و الکل متانول داخلشون دارد که به مرور زمان باعث کوری چشم و خراب شدن کبد و سردرد های متعدد میشود!

تشخیص اتانول از متانول

تشخیص اتانول از متانول دارای نوشیدن متانول سیستم گوارش آغاز به جذب آن می کند که در آغاز به فرمالدئید و آن‌گاه به ترکیبی بنام اسید فرمیک تبدیل می گردد که به جهت سلول های تن زیاد سمی است. (در واقع متانول به اسیدی مرگ آور تبدیل میشود) اسید فوق اساسی ورود به گردش خون به سیستم عصبی و عصب بینایی آسیب جدی وارد مینماید. گفته شده که نوشیدن ۱۰ میلی لیتر متانول سبب کوری و نارسایی کلیوی و تحت آمدن سطح هوشیاری شده و نوشیدن بیشتر از ۳۰ میلی لیتر به بالا باعث مرگ خواهد شد. در بعضی مقالات میزانی که میتواند سبب مرگ شود را ۱ تا ۲ میلی لیتر در درمقابل هر کیلو وزن بدن معرفی میکنند. همینطور استنشاق متانول نیز می تواند باعث جذب آن از شیوه ریه ها شده و علامت ها مسمومیت پیدایش نموده و در حالت حاد منجر صدمات جبران ناپذیر جسمی شود.

الکل سنج

الکل

جنس الکل سنج شیشه ای میباشد و ابعاد ۷x۷x۳۳ سانتی‌متر و نحوه عملکرد ان مکانیکی میباشد و وزنی سبک120 گرم دارد

الکل سنج
برای اندازه گیری درصد میزان الکل موجود در مایعات بر اساس واحد درصد کاربرد دارد از این دستگاه بعنوان الکل سنج دقیق صنعتی و خانگی نیز میتوان استفاده نمود. این محصول شامل یک عدد الکل سنج آلا و یک عدد استوانه مدرج 250 میلی لیتری شیشه ای مدل SCHOTT زرین پیرکس آزما با برچسب آبی رنگ بمنظور سهولت در سنجش با دقت بالا میباشد.
 

تشخیص عرق اصل از تقلبی

هیدرومتر و چگالی سنج با قابلیت نمایش رنج 1000 تا 1200 است. دقت بالایی دارد ، 3 کاره و نمایش درصد الکل از 0 تا 20 را دارا می باشد. این شیرینی سنج بسیار کار آمد و مناسب بوده و دارای پتانسیل بالای اندازه گیری میباشد .

 

الکل ‎سنج چیست؟

 خرید کردن الکل سنج آزمایشگاهی دقیق به جهت سنجش ظریف الکل مایعات هست که مصرف خانگی و صنعتی کاربردی دارااست نقطه قوت این کالا اعتنا و خوانایی این فرآورده است، الکل سنج آزمایشگاهی دقیق مقدار فرورفتن این محصول در مایع را درصد الکل می نامند (اعداد مدرج بر بر روی الکل سنج) در شیمی به هر ادغام شیمیایی که یک گروهِ هیدرکسیل (‎-OH)‏متصل به کربن یک آلکیل داشته‌باشد الکل گویند،فرمول کلی یک الکل سادهٔ غیر حلقه‌ای ‎CnH2n+1OH‏ است. کاغذ مدرج در داخل لوله همین الکل‎ سنج مهم ظرافت جاسازی شده هست و چاپ عدد ها بر روی آن واضح است. اهمیت این حالا به جهت استفاده از همین ابزار، خوبتر می باشد از یک پیاله شیشه ای و یا این که پلاستیکی شفاف به کارگیری شود تا بتوان از بیرون ظرف، اعداد و ارقام روی تستر الکل را مشاهده کرد. همینطور ارتفاع پیاله محلول می بایست اکثر از 29 سانتی‎متر باشد تا ای ابزار بتواند آزادانه باطن آن شناور شود. استفاده از الکل ‎سنج‎های شیشه‎ای ارزان‎ترین روش‎ به جهت گزینش مقدار الکل در مایعات است.ا ین الکل سنج برای میزان گیری میزان الکل تقطیر شده شما استفاده می شود مهم همین جنس میتوانید الکل هارا تا 99% ایجاد و سنجش کنید, برای استفاده فردی الکل را تا 25٪ -35٪ رقیق کنید، شکر یا طعم دهنده ها را آنگاه از رقیق نمودن طولانی تر نکنید ، زیرا همین منجر نقص‌ در اعتنا سنجش الکل خواهد شد. نشانگر الکل از رنج 0 تا 100 و 0 تا 70 الکل مایعات اعتنا  حتی اشتباه تا 0 درصدکاربرد آسان وراحت به جهت افرادی که اولین بار از همین الکل سنج به کارگیری میکنند ترازو گیری جرم مایعات نسبت به حجمی آب مناسب آزمایشگاه ها ولابراتوآرها و بیمارستانها میزان گیری وجواب دهی پرسرعت وجنس شیشه باکیفیت ونمایش اعدادی که به راحتی میتوانید از داخل مایع درصد را مشاهده کنید . دستگاه الکل ‎سنج به عامل میزان گیری سه پارامتر (شیرینی سنج (قند سنج) – حجمی سنج – الکل سنج ) به الکل سنج ویژه هم پر اسم و رسم می باشد

نحوه استفاده از دستگاه های الکل ‎سنج:

نخست یک ظرف بلند تر از ارتفاع الکل متر تنظیم نمایید،محلول آیتم لحاظ را درون ظرف بریزید،با دقت و آهستگی الکل متر را از گوشه ای که جیوه در آن قرار دارد باطن محلول شناور سازید، محل تقاطع مایع اهمیت الکل سنج عددی را نشان می دهد که در آن درصد الکل محلول شماست.

تشخیص متانول در مشروبات الکلی:

با توجه به اخباری که اخیراً در مورد مشکلات ناشی از مصرف نوشیدنیهای الکلی منتشر شده، برخی دوستان در مورد تشخیص مشروبات الکلی اصلی و تقلبی سوالات زیادی پرسیدند. ولی متاسفانه راه مطمئن و ساده‌ای که بتوان در منزل و بلافاصله برای تشخیص وجود #متانول در مشروب خریداری شده بکار گرفت وجود ندارد. تنها روشی که برای اینکار به ذهنم رسیده، و البته خیلی هم ساده نیست، جوشاندن مقداری از مشروب مورد نظر است.
مخلوط متانول و آب، ابتدا در دمای پایین و نزدیک به نقطه‌ی جوش متانول(حدود شصت وشش درجه) بجوش آمده و وقتی متانول موجود کاملا تبخیر شد از جوش افتاده و بعد از رسیدن دما به نقطه‌ی جوش آب، مجدداً شروع به جوشیدن می‌کند.
ولی مخلوط اتانول و آب در دمای کمی بالاتر از نقطه‌ی جوش اتانول یعنی در حدود هشتادو درجه شروع به جوشیدن میکند و به تدریج که الکل تبخیر میشود دمای مایع هم بالاتر رفته و تا زمانی که کل مایع تبخیر شود به جوشیدن ادامه میدهد.
علت این موضوع این است که اتانول و آب با هم تشکیل یک آزوتروپ میدهند که دمای جوش آن میانگینی از دمای جوش دو مایع است که در مورد متانول اینطور نیست و در صورت وجود متانول در آب، نقطه‌ی جوش اولیه‌ی این مخلوط، همان نقطه‌ی جوش متانول یعنی شصتوشش درجه است.حالت سوم،مخلوط اتانول،متانول و آب است و در صورتی که در مشروب هم اتانول و هم متانول وجود داشته باشد، احتمالا شرایط متفاوت است و من از آن اطلاعی ندارم و در صورت انجام آزمایش این حالت، نتیجه را اطلاع خواهم داد.
برای اینکار لازم است حداقل صد میلی‌لیتر از محصول را درون ظرف فلزی ترجیحاً مسی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و تغییرات دما و جوشیدن و تبخیر شدن آنرا تحت نظر بگیرید. البته این آزمایش فقط در صورتی مفید است که تنها مشکل، وجود متانول باشد. اگر مشکل مواد دیگری مثل انواع داروها و روانگردانها و یا مخدر و یا حتی سمومی هستند که عمداً در مشروبات الکلی مخلوط میشوند، هیچ راهی جز آنالیز آزمایشگاهی برای تشخیص آنها وجود ندارد.در صورتی که در مشروب هم اتانول و هم متانول وجود داشته باشدوموجب مسمومیت شوداتانول متانول راخنثی میکندتارسیدن به بیمارستان،یعنی به کسی که متانول نوشیده بایداتانول خوراندتاقبل ازاقدامات بیمارستانی.متانول خالص واتانول خالص هردوآبی میسوزند،به خاطررنگ وافرودنیهاست که متانول قرمزمیسوزد،پس آبی سوختن الکل دلیل محکمی نیست.خودتون مشروبهاتون رودرست کنیدتاخیالتون ازهرلحاظ راحت باشه.

تست عرق کشمش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا