فشنمدوپوشاک

داشتن رنگ موی دائمی با تثبیت کننده رنگ مو

داشتن رنگ موی دائمی با تثبیت کننده رنگ مو

همه ی خانم ها علاقه دارند که پس از صرف هزینه و زمان بتوانند رنگ موی خود را برای مدت طولانی به رنگ دلخواه خود حفظ کنند.معمولا پس از گذشت دو ماه شما متوجه تغییر رنگ موهای خود و از بین رفتن حالت درخشان آن ها می شوید. برای اینکه شاهد این اتفاق نباشید چه باید کرد؟ در این مطلب به معرفی روش های تثبیت رنگ مو می پردازیم.

نکات مهم برای ماندگاری رنگ موها

گاهی با رعایت نکات بسیار کوچک می توانید سبب شوید تا رنگ موی شما مدت زمان بیشتری ثابت باقی بماند و موهای شما حالت خشک و شکنندگی به خود نگیرند. در ادامه به نکات مهمی پرداخته ایم که اگر رعایت کنید به سرعت تاثیر آن ها را خواهید دید:

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

باید بدانید که نور خورشید علاوه بر خشک کردن موهای شما می تواند باعث از بین رفتن سریع تر رنگ مو شده و شما باید در برابر نور آفتاب از اسپری محافظ اشعه uv یا کلاه استفاده نمایید.

رنگ کردن موهای آسیب دیده

موهای شما آسیب دیده و خشک هستند؟ بهتر است به مدت یک ماه از موهایتان بهترین مراقبت را بکنید تا دوباره شاداب شوند و سپس اقدام به رنگ کردن موهای خود بکنید. برای احیای موهای خود می توانید از روغن های گیاهی، ماسک موهای تغذیه کننده و … استفاده کنید.

عوض کردن مداوم رنگ مو

توجه کنید که عوض کردن مداوم رنگ مو می تواند باعث آسیب شدید به مو شود. سعی کنید رنگ کردن موهایتان را به افرادی متبحر بسپارید تا رنگ مدنظر شما را با انجام یک مرحله بتوانند به شما ببخشند.

شستشوی بلافاصله پس از رنگ کردن

به طور کلی توصیه می شود که تا 3 روز پس از رنگ کردن موهایتان آن ها را نشویید. در طی این 3 روز رنگدانه های رنگ مو به داخل ساختار مو نفوذ کرده و پس از آن به راحتی از بین نمی روند و کمرنگ نمی شوند. سعی کنید موهای خود را پس از رنگ کردن کمتر بشویید و از شامپو مخصوص موی رنگ شده استفاده نمایید.

استفاده زیاد از لوازم حرارتی

یکی از دلایل اصلی در از بین رفتن سریع رنگ مو استفاده زیاد از اتوی مو و سشوار است. بهترین راه برای خشک کردن موی رنگ شده استفاده از باد خنک سشوار است. لوازم حرارتی باعث خشک شدن مو و در نتیجه از بین رفتن درخشندگی مو می شوند.

شستشوی صحیح مو

در هنگام شستشو از چنگ زدن موهایتان بپرهیزید و تمرکز خود را بر روی شستشوی کف سر بگذارید. شامپو را به پوست کف سر مالیده و به آرامی ماساژ دهید، سپس به آرامی به شستشوی ساقه مو بپردازید.

روش تثبیت رنگ مو

ترفندهای مهم برای تثبیت رنگ مو

در بالا به نکاتی اشاره کردیم که باید رعایت کنید تا رنگ موی شما دوام بیشتری داشته باشد؛ اما در مرحله اول شما باید نکاتی را پیش از رنگ کردن موهایتان رعایت کرده باشید.

نوع رنگ مو

میزان ماندگاری رنگ مو می تواند براساس نوع آن متفاوت باشد. رنگ موهای موجود در بازار انواع مختلفی دارند.

  • رنگ موی دائمی: رنگ موی دائمی به صورت کامل در ملانین مو فرو می رود و ماندگاری بسیار زیادی دارد.
  • رنگ موی نیمه دائمی: رنگ موی نیمه دائمی تا 18 بار شستشو بر روی مو باقی می ماند و پس از آن نیاز به رنگ کردن مجدد دارید.

نکته مهم این است که آسیب وارد شده به مو، در رنگ موهای نیمه دائمی بسیار کمتر است.

رنگ انتخابی برای رنگ مو

هر رنگ با توجه به میزان تیرگی و روشنی آن میزان ماندگاری متفاوتی دارد. به طور مثال رنگ شرابی نسبت به رنگ های فانتزی ماندگاری بیشتری دارد.

نکته مهم دیگر این است که در رنگ های روشن ابتدا باید موهای خود را دکلره کنید و همین امر سبب می شود رنگ کمتر به داخل مو نفوذ کرده و رنگ موی شما دوام کمتری داشته باشد.

شستشو پیش از رنگ کردن مو

حداقل 24 ساعت بین آخرین استحمام و رنگ کردن موی خود فاصله بگذارید. در هنگام رنگ کردن، وجود چربی بر روی تارهای مو سبب آسیب کمتر به مو می شود و رنگ بهتری را به شما می بخشد.

محصولات تثبیت کننده رنگ مو

محصولات تثبیت کننده رنگ مو

برای تثبیت رنگ مو، محصولات متفاوتی تولید شده است. شما می توانید از انواع ماسک، شامپو، روغن، اسپری و کرم مخصوص تثبیت رنگ مو استفاده کنید. توجه داشته باشید که مهمترین موضوع مراقبت از رژیم غذایی و سلامتی خودتان است. برای داشتن موهایی سالم باید ویتامین های لازم را مصرف کنید و مصرف آب کافی داشته باشید.

ماسک آبرسان و تثبیت کننده رنگ مو

پس از رنگ کردن موهایتان در هر بار حمام کردن از ماسک مو برای رطوبت رسانی به موی خود استفاده کنید. ماسک مو باعث تثبیت رنگ موی شما شده و از خشک و زبر شدن آن جلوگیری می کند.

شامپو تثبیت کننده رنگ مو

یکی از روش های ماندگاری بیشتر رنگ مو استفاده از شامپو تثبیت کننده رنگ مو است. شما باید به جای استفاده از شامپوی معمولی در هر بار حمام رفتن از این شامپو استفاده کنید. شامپو تثبیت کننده رنگ مو در انواع و برند­های مختلف تولید می شود. با مشورت از آرایشگر خود می توانید بهترین انتخاب را متناسب با جنس موهای خود داشته باشید.

کرم تثبیت کننده رنگ مو

کرم های  تثبیت کننده می توانند تاثیر چشمگیری بر موهای شما بگذارند. کرم های تثبیت کننده سبب ایجاد یک سپر محافظ بر روی موهای شما شده و باعث درخشندگی و تثبیت رنگ موی شما می شوند. این کرم ها را می توانید بر حسب نوع آن ها در حمام یا پس از حمام استفاده نمایید.

جمع بندی

در مطلب بالا به بررسی راهکارهایی برای تثبیت رنگ مو پرداختیم. توجه کنید که اگر قصد رنگ کردن موی خود یا  آموزش رنگ مو را دارید؛ حتما از بهترین مربی رنگ مو و بهترین آرایشگر در شهر خود کمک بگیرید تا رنگ کردن مو را از صفر تا صد به روش اصولی برای شما انجام دهند. آکادمی شیوا با ارائه بهترین خدمات آموزش رنگ مو و کراتین آماده خدمت رسانی به شماست. با مراجعه به سایت این مجموعه می توانید از قیمت و خدمات این آکادمی مطلع شوید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا