فن آوری

تاریخچه شرکت آیفون

تاریخچه شرکت آیفون اپل یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا قرار دارد. اپل با درآمد 394.3 میلیارد دلاری در سال 2022، بزرگترین شرکت فناوری جهان از نظ…

اپل یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا قرار دارد.

اپل با درآمد 394.3 میلیارد دلاری در سال 2022، بزرگترین شرکت فناوری جهان از نظر درآمد است.

از مارس 2023، اپل بزرگترین شرکت جهان از نظر ارزش بازار است.از ژوئن 2022، اپل چهارمین فروشنده بزرگ رایانه های شخصی از نظر فروش واحد و دومین تولید کننده بزرگ تلفن همراه در جهان است.

این شرکت اغلب به عنوان یکی از پنج شرکت بزرگ فناوری اطلاعات آمریکا در کنار آلفابت (شرکت مادر گوگل)، آمازون، متا پلتفرم و مایکروسافت در نظر گرفته می شود.

اپل به عنوان شرکت کامپیوتری اپل در 1 آوریل 1976 توسط استیو وزنیاک، استیو جابز و رونالد وین برای توسعه و فروش کامپیوتر شخصی اپل I وزنیاک تاسیس شد.

در سال 1977 توسط جابز و وزنیاک با نام Apple Computer, Inc. وارد شد.

دومین کامپیوتر این شرکت، Apple II، به پرفروش ترین و یکی از اولین میکروکامپیوترهای تولید انبوه تبدیل شد. اپل در سال 1980 به موفقیت مالی فوری دست یافت.

این شرکت کامپیوترهایی را با رابط های کاربری گرافیکی نوآورانه توسعه داد، از جمله مکینتاش اصلی 1984، که در آن سال در یک تبلیغ تحسین شده به نام “1984” اعلام کرد.

در سال 1985، گرانی محصولات و جنگ قدرت بین مدیران، مشکلاتی را ایجاد کرد. وزنیاک از اپل عقب نشینی کرد و به دنبال سرمایه گذاری های دیگری رفت، در حالی که جابز استعفا داد و NeXT را تأسیس کرد و تعدادی از کارمندان اپل را با خود برد.

تاریخچه شرکت آیفون

 

با گسترش و تکامل بازار رایانه های شخصی در طول دهه 1990، اپل سهم قابل توجهی از بازار را به دلیل قیمت پایین تر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز بر روی کلون های رایانه شخصی مجهز به اینتل (همچنین به عنوان “Wintel” شناخته می شود، از دست داد.

در سال 1997، چند هفته به دور از ورشکستگی، شرکت NeXT را خرید تا استراتژی سیستم عامل ناموفق اپل را حل کند و جابز را به شرکت بازگرداند.

در طول دهه بعد، جابز اپل را با چندین تاکتیک از جمله معرفی iMac، iPod، iPhone و iPad با تحسین منتقدان، راه‌اندازی کمپین «متفاوت بیندیشید» و دیگر کمپین‌های تبلیغاتی به یاد ماندنی، باز کردن فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی اپل، به سمت سودآوری هدایت کرد.

خرید شرکت های متعدد برای گسترش سبد محصولات شرکت. زمانی که جابز در سال 2011 به دلایل سلامتی استعفا داد و دو ماه بعد درگذشت، تیم کوک به عنوان مدیرعامل جابز شد.

اپل به اولین شرکت سهامی عام ایالات متحده تبدیل شد که در آگوست 2018 بیش از 1 تریلیون دلار ارزش داشت، سپس در آگوست 2020 به 2 تریلیون دلار و در ژانویه 2022 به 3 تریلیون دلار رسید.

از آوریل 2023، حدود 2.6 تریلیون دلار ارزش داشت.

این شرکت در رابطه با شیوه‌های کاری پیمانکاران، شیوه‌های زیست‌محیطی و اخلاق تجاری آن، از جمله شیوه‌های ضدرقابتی و تامین مواد مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

برای خرید مطمین محصولات شرکت آیفون به سایت معتبر چیا تل مراجعه فرمایید.

این شرکت طرفداران زیادی دارد و از سطح بالایی از وفاداری به برند برخوردار است. همچنین به طور مداوم به عنوان یکی از با ارزش ترین برندهای جهان رتبه بندی شده است.

تاریخچه اپل

تاریخچه اپل

شرکت کامپیوتری اپل در 1 آوریل 1976 توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین به عنوان یک شراکت تاسیس شد.

اولین محصول این شرکت Apple I بود، کامپیوتری که کاملاً توسط وزنیاک طراحی و ساخته شد.

برای تامین هزینه ساخت آن، جابز اتوبوس فولکس واگن خود را فروخت و وزنیاک ماشین حساب HP-65 خود را فروخت. Apple I به عنوان یک مادربرد با CPU، RAM و تراشه های متنی-ویدیویی اولیه فروخته شد.

– یک مفهوم کیت پایه که هنوز به عنوان یک رایانه شخصی کامل به بازار عرضه نمی شود بلافاصله پس از عرضه با قیمت 666.66 دلار آمریکا (معادل 3428 دلار در سال 2022) به فروش رفت.

قیمت به این دلیل که او “تکرار ارقام” را دوست داشت.

در 3 ژانویه 1977

تنها دوازده روز پس از تأسیس اپل سهم خود را از شرکت ترک کرده بود و سهم خود را از شرکت به جابز و وزنیاک به مبلغ 800 دلار فروخته بود، تأسیس شد.

مایک مارکولا، مولتی‌میلیونر، تخصص تجاری ضروری و بودجه 250,000 دلار آمریکا (معادل 1,207,304 دلار در سال 2022) را به جابز و وزنیاک در طول ادغام اپل ارائه کرد.

جدید ترین محصول شرکت اپل آیفون 14 پرو مکس است.

در طول پنج سال اول عملیات، درآمدها به طور تصاعدی رشد کرد و تقریباً هر چهار ماه یکبار دو برابر شد. بین سپتامبر 1977 و سپتامبر 1980، فروش سالانه از 775000 دلار به 118 میلیون دلار افزایش یافت که میانگین نرخ رشد سالانه 533 درصد بود.

Apple IIهمچنین توسط وزنیاک اختراع شد، در 16 آوریل 1977، در اولین نمایشگاه کامپیوتر ساحل غربی معرفی شد.

تفاوت آن با رقبای اصلی خود، TRS-80 و Commodore PET، به دلیل گرافیک رنگی مبتنی بر سلول و معماری باز بود. در حالی که مدل‌های Apple I و Apple II اولیه از نوارهای کاست صوتی معمولی به عنوان ابزار ذخیره‌سازی استفاده می‌کردند، با معرفی یک درایو و رابط فلاپی دیسک 5+1⁄4 اینچی به نام Disk II در سال 1978 جایگزین آن‌ها شد.

تاریخچه شرکت آیفون

جدید ترین محصولات اپل را در سایت ما مشاهده فرمایید.

ژوئن 2007: اولین نسل آیفون وارد بازار ایالات متحده شد.

آیفون اصلی که در ژانویه 2007 معرفی شد، توسط استیو جابز به عنوان ترکیبی از آی پاد، یک تلفن همراه انقلابی و یک ارتباط اینترنتی موفق معرفی شد.

این گوشی دارای صفحه نمایش 3.5 اینچی، صفحه نمایش لمسی چند لمسی، میکروفون، کنترل های هدست و مشخصاتی بود که امروزه کاربران گوشی های هوشمند مدرن آن را بدیهی می دانند.

در آن زمان، وال استریت ژورنال این تلفن را به عنوان “کامپیوتر دستی در حالت تعادل، یک کامپیوتر دستی زیبا و موفق” معرفی کرد. تایم قدمی فراتر برد و آیفون اصلی را به عنوان اختراع سال معرفی کرد.

ژوئیه 2008: «اولین تلفنی که آیفون را شکست داد.

یک سال پس از عرضه آیفون اصلی، جانشین آن در قالب آیفون 3G وارد بازار شد.

دستگاه نسل دوم شامل چندین ویژگی سخت افزاری جدید مانند داده های 3G و GPS بود، اما شاید مهم ترین آن، جهان را به فروشگاه App معرفی کرد.

مرحله عرضه اپل به کاربران امکان می دهد برنامه های شخص ثالث را مرور و دانلود کنند، که تا اوایل سال 2018 بیش از 2 میلیون برنامه را در خود جای داده است.

WSJ اشاره کرد که آیفون 3G دو اشکال اصلی نسخه اصلی را برطرف کرده است: هزینه و عدم دسترسی به سریعترین شبکه های تلفن همراه. این نشریه ادعا کرد که «آیفون این شانس را دارد که به یک پلتفرم محاسباتی واقعی با تطبیق پذیری گسترده تبدیل شود.

برای خریدگوشی آیفون ارزان می توانید به سایت معتبر ما مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا