شیوه زندگیفن آوری

بررسی مزایای اجاق گازهای صفحه ای گازی و برقی

بررسی مزایای اجاق گازهای صفحه ای گازی و برقی

به جرات می توان گفت یکی از پرمصرف ترین لوازم یک آشپزخانه، اجاق گاز می باشد. خرید یک اجاق گاز مناسب یکی از اقداماتی است که باید در آن وسواس زیادی به خرج داد زیرا اجاق گاز می تواند به صورت مستقیم بر روی کیفیت غذا تاثیر بگذارد.

به طور کلی اجاق های گاز صفحه ای امروزه یکی از پرفروش ترین مدل های اجاق گاز می باشند که این مدل از اجاق گاز به دو صورت اجاق گاز صفحه ای  گازی و اجاق گاز صفحه ای برقی موجود می باشد که شما می توانید هر کدام از آن را با توجه به سایر لوازم خانگی خود خریداری کنید.  در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی های اجاق گازهای صفحه ای گازی و برقی بپردازیم.

بررسی تفاوت های اجاق گاز صفحه ای گازی و برقی:

  1. بررسی ایمنی اجاق گاز

یکی از اصلی ترین فاکتورهایی که باید در زمان خرید اجاق گاز صفحه ای بررسی کنیم، بررسی ایمنی آن است. ایمنی گاز یکی از فاکتورهای مهم است که در افرادی که کودک خردسال دارند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در نهایت اگر قصد داشته باشیم اجاق گازی و برقی را از نظر ایمنی بررسی کنیم، باید بگوییم که اجاق گازهای برقی از ایمنی بالاتری برخوردار می باشد.زیرا همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است، این وسیله با گاز کار نمی‌کند؛ بنابراین در اجاق گاز برقی خطراتی مانند احتمال انفجار به دلیل باز ماندن شیر گاز یا نشتی گاز و … وجود ندارد.

اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در اجاق گاز برقی هم خطراتی وجود دارد. برای مثال  برخورد یک وسیله ی  پارچه ‌ای با اجاق برقی روشن ممکن است منجر به سوختن آن شود.

  1. بررسی قیمت های اجاق گازها

یکی از گزینه های بسیار مهم که معمولا در خرید اجاق گاز صفحه ای باید به آن توجه نمود، قیمت اجاق گاز صفحه ای است. در رابطه با مقایسه ی قیمتی این دو مدل گاز صفحه ای باید گفت که مسلما اجاق‌های برقی به دلیل طراحی بسیار زیبا و سایر خصوصیاتب که دارند، از قیمت بالاتری به نسبت اجاق گازهای صفحه ای گازی برخوردار می باشند. در عوض اجاق ‌های صفحه ای گازی یکی از انواع گاز با تنوع بسیار زیادی می باشند که  در انواع مدل‌های فردار، ساده، رومیزی و … طراحی شده و از قیمت مناسب‌ تری نیز برخوردار می باشند.

  1. مقایسه عملکردی اجاق گازها

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چه تفاوت هایی میان عملکرد این دو نوع اجاق گاز وجود دارد؟ در جواب به این سوال باید گفت که این دو نوع گاز دارای تفاوت های عملکردی ملموسی می باشند. برای مثال در اجاق ‌گاز های صفحه ای گازی شما می ‌توانید کنترل راحت تری برروی تنظیم دمای گاز داشته باشید و آن را به سرعت کم ‌و زیاد کرد و در شعله دلخواه قرار دهید.اما در اجاق گازهای صفحه ای برقی برای خاموش کردن اجاق، دما آهسته‌ آهسته پایین می‌آید و سرعت عمل شما را پایین می آورد.بنابراین این مدل از اجاق گاز صفحه ای به سرعت خاموش نمی‌شود و این امر احتمال سوختن غذا را بالاتر می‌ برد.

  1. بررسی تفاوت های ظاهری اجاق گازها

در رابطه با تفاوت های ظاهری اجاق گازهای گازی و برقی باید گفت که این موضوع معمولا بستگی  به مدل و برند تولید کننده گاز دارد و هردو مدل اجاق های گازی و برقی می ‌توانند از نظر ظاهری مورد پسند شما واقع شوند. هرچند که اجاق‌ گاز های برقی معمولاً به دلیل طراحی خاصی که دارند از زیبایی بیشتری برخوردار می باشند. معمولا اجاق گاز های برقی برای آشپزخانه‌ هایی با سبک و چیدمان مدرن مناسب‌ تر است. البته ناگفته نماند که اجاق گازهای گازی از لحاظ ظاهر و زیبایی دارای تنوع بیشتری هستند.

  1. بررسی سرعت انتقال گرما

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید بهتری اجاق گاز صفحه ای، سرعت انتقال گرمای آن است. در رابطه با مقایسه سرعت انتقال گرمای این دو وسیله باید گفت که سرعت گرم شدن و انتقال حرارت در اجاق‌ های گازی در مقایسه با اجاق‌ برقی بسیار بیشتر است. اجاق گاز گازی با سرعت بالاتری روشن شده و سریعا گرم می‌شود و گرما را به مواد داخل ظرف منتقل می ‌کند.

جمع بندی:

  • در این مقاله ما  قصد داشتیم به مقایسه اجاق گازهای صفحه ای گازی و برقی بپردازیم تا شما برای خرید اجاق گاز انتخاب راحت تری داشته باشید. همچنین در این جا اشاره کردیم که این نوع اجاق گاز ها چه مزایا و معایبی دارد و کارکرد آن چگونه است. در نهایت شما می توانید برای خرید اجاق گاز و خرید هود آشپزخانه با بهترین قیمت هود آشپزخانه به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر که یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه است مراجعه کنید. ما مفتخریم تمامی محصولات را با ضمانت اصالت کالا و مناسب ترین قیمت به شما ارائه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا