سلامتیفشن

تأثیر مصرف مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو

تأثیر مصرف مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو در عصر جدید مسئله ریزش مو به راحتی از طریق مصرف مکمل های تقویت مو قابل درمان است. این محصولات علاوه بر تقویت فولیکول های مو به سلامت پوست و ناخن ها…

 

تأثیر مصرف مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو

در عصر جدید مسئله ریزش مو به راحتی از طریق مصرف مکمل های تقویت مو قابل درمان است. این محصولات علاوه بر تقویت فولیکول های مو به سلامت پوست و ناخن های شما نیز کمک می‌ کنند. از این رو با مصرف مکمل های تقویت کننده و ضد ریزش مو نباید نگرانی از بابت سلامت مو و پوست خود داشته باشید.

این فرآورده ها با ترکیبات بی نظیر خود مانند: ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و غیره مواد مورد نیاز فولیکول های مو را به آن می رسانند و موجب رشد و استحکام مو می شوند. اگر دچار ریزش مو هستید و این مسئله شما را نگران کرده است، مطالعه این مقاله را از دست ندهید‌.

یونی زینک و تقویت مو

مهمترین ترکیبات موجود در مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو

بدون شک فرآورده های خوراکی و تقویتی بهترین گزینه برای کمک به رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها هستند. شاید از خود بپرسید این مکمل ها چگونه به تقویت فولیکول های مو کمک می کنند و مانع از ریزش موها می شوند.

بدن برای حفظ سلامت موها باید مواد مغذی دریافت کند. این مواد اگر از طریق تغذیه سالم در بدن تامین نشوند، مصرف مکمل های مولتی ویتامین مینرال ضروری خواهد بود. این محصولات مانند: قرص زینک پلاس، یونی زینک، بیوتین و غیره به دلیل ترکیبات موجود در خود به تقویت مو و همچنین پوست و ناخن ها کمک می کنند. در ادامه خواص این ترکیبات را بررسی می کنیم.

ویتامین A

این ویتامین یکی از ضروری ترین مواد برای کمک به رشد سلولی است. از این رو با مصرف مکمل های تقویت مو نیاز بدن به ویتامین A رفع می شود.

ویتامین های گروه B

ویتامین های B کمپلکس از جمله مهمترین ویتامین های مورد نیاز بدن برای کمک به تقویت موها، حفظ استحکام و تحریک رشد مو هستند. در بین این ویتامین ها بدون شک بیوتین یا ویتامین B7 نقش مهمی را در جلوگیری از ریزش مو ایفا می‌ کند.

به همین دلیل دوز این ویتامین در مکمل های ضد ریزش مو نسبت به سایر ویتامین های این گروه بیشتر است. تمامی ویتامین های گروه B با افزایش خونرسانی در پوست سر، اکسیژن و سایر مواد مغذی را به فولیکول های مو می رسانند و ریزش موها را درمان می کنند.

زینک

زینک یا روی بعد از آهن مهمترین ماده معدنی مورد نیاز بدن است که به استحکام فولیکول‌ های مو و تقویت آنها کمک می‌ کند. زینک در ایجاد واکنش های مهم بدن و ترشح هورمون ها تاثیر بسیاری دارد و کمبود آن بدون شک ریزش مو را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل شرکت‌ های دارویی در تولید مکمل های تقویت مو از این ماده به عنوان ترکیب اصلی استفاده می کنند.

ویتامین C

این ویتامین جز آنتی اکسیدان های قوی است که با از بین بردن رادیکال های آزاد از سلامت مو محافظت می کند. ویتامین سی تاثیر زینک در بدن را افزایش می دهد و موجب طراوت و شادابی موها نیز می شود. از این رو ویتامین C در محتویات مکمل های تقویت کننده مو به کار می رود.

معرفی چند مورد از بهترین مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو

اکثر مکمل های تقویتی بدون نسخه پزشک و به صورت آزاد در داروخانه ها به صورت حضوری یا آنلاین به فروش می رسند. به همین دلیل بسیاری از افراد با مشاهده ریزش مو یا کاهش حجم موهای خود مصرف این مکمل ها را آغاز می کنند.

باید بگوییم که ریزش مو یا مشکلات دیگر موها به دلایل متفاوتی ایجاد می‌ شود. بنابراین بدون نظر پزشک و انجام آزمایش خون به صورت خودسرانه از این محصولات استفاده نکنید. زیرا در صورت افزایش بیش از حد برخی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن عوارض خطرناکی بروز پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل تمامی مکمل های تغذیه ای باید در دوز مشخص و مورد نیاز بدن استفاده شوند. در ادامه برخی از پرفروش ترین و محبوب ترین مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو را بررسی می کنیم.

قرص یونی زینک

اگر دچار مشکلات شدید ریزش مو هستید و حجم موهای خود را از دست داده اید، حتما قرص یونی زینک را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید. این قرص یکی از مکمل های بسیار محبوب پوست و مو محسوب می شود که برای تمامی بانوان و مردان قابل استفاده است.

در ترکیبات مکمل یونی زینک از ویتامین C، زینک، ویتامین‌ های گروه B (شامل: B1،B7 ،B1 ،B9 ) استفاده می شود. این مواد با نفوذ به فولیکول های مو و تقویت آنها در بسیاری از مواقع ریزش موی ناشی از کمبود ریزمغذی ها در بدن را درمان می کنند. البته با مصرف روزانه یونی زینک طی دوره 2 الی 3 ماهه نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده خواهید کرد.

مکمل های تقویت مو

قرص هیر ویت

قرص هیر ویت یکی از مکمل های تقویت مو است که طرفداران بسیاری دارد. این محصول به رشد موها کمک می کند و برای کسانی که به ریزش موی ناشی از استرس، کاهش وزن، رژیم های غذایی محدود و غیره دچار هستند، معجزه می کند.

این قرص به صورت تخصصی برای بانوان فرموله شده است و با افزایش ضخامت تارهای مو به زیبایی بیشتر آنان کمک می کند. در ترکیبات مکمل هیر ویت از ویتامین های گروه B، فسفر، روی و مس استفاده شده است.

این ترکیبات با افزایش اکسیژن رسانی به ریشه مو موجب تحریک آن و در نتیجه افزایش ضخامت تارهای مو و رشد موهای جدید می‌ شوند.

مکمل هیرویت در تقویت مو

قرص بیوتین

در صورتی که از ریزش موهای خود رنج می برید و به دنبال راهی برای تقویت موهایتان هستید، بدون شک قرص بیوتین بهترین گزینه برای شما است. زیرا این قرص با دوزها و برندهای متفاوت تولید می شود و به راحتی در دسترس عموم قرار می گیرد.

در ترکیبات این نوع از مکمل های تقویت مو از بیوتین یا ویتامین B7 به عنوان ماده اصلی استفاده می شود. البته مواد دیگری نیز در ترکیبات آن به کار می رود که شامل ویتامین C و سایر ویتامین های گروه B هستند. با مصرف روزانه یک عدد از قرص بیوتین در مدت 2 الی 3 ماه تاثیرات آن در تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو خود را نشان می دهد.

قرص زینک پلاس

مکمل زینک پلاس نیز از جمله محصولات کمک تغذیه ای شناخته شده مخصوص موها است که برای ضخیم شدن تارهای نازک مو و تقویت آن به کار می رود.

این محصول حاوی ویتامین های گروه B، ویتامین C و زینک است که به رویش مجدد موهای ریخته شده کمک می کنند و موجب بهبود سایر مشکلات مو می شوند. این قرص در دو نوع ایرانی و خارجی در بازار و تمامی داروخانه های آنلاین موجود است و زیر نظر سازمان غذا و دارو به فروش می رسد.

خرید قرص و مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو

در زمان خرید این مکمل ها باید به ویژگی ها، ترکیبات و موارد مصرف آنها توجه کنید. خرید این قرص ها باید از مراکز معتبر و دارای مجوزهای استاندارد بهداشتی انجام شوند که امکان تقلبی بودن آنها کاهش پیدا کند.

بهترین و باکیفیت ترین برندهای این محصولات در بسیاری از داروخانه های حضوری و آنلاین یا مراکز مجاز مکمل های تغذیه ای به فروش می رسد. در زمان خرید این محصولات باید به موارد زیر توجه کنید:

  • بارکد و برچسب اصالت کالا
  • قیمت مکمل
  • نوع و فرم مکمل مورد نظر
  • تعداد موجود در هر بسته
  • شرکت تولید کننده محصول
  • ویژگی ها و موارد مصرف
  • ترکیبات و دوز آنها

در نتیجه…

برای اینکه موهایی پرپشت و سالم داشته باشید، باید فولیکول های مو را تقویت کنید. مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو نیز به شما کمک می کنند که کمبود ریزمغذی هایی مانند: ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین A، زینک و سایر مواد مغذی مورد نیاز مو را جبران کنید و از موهایی سالم، با طراوت و زیبا برخوردار شوید.

البته مصرف روزانه این مکمل ها برای کسانی که دچار ریزش موی ناشی از کمبود مواد مغذی در بدن هستند، مناسب است و سایر افراد دارای ریزش مو یا سایر مشکلات دیگر مو باید درمان های دیگر را برای این منظور اتخاذ کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا