سلامتیشیوه زندگیفشن

عوارض کاشت ناخن

کاشت ناخن چه عوارض و مضراتی دارد؟

شاید شنیده باشید که کاشت ناخن باعث بروز مشکلات جدی برای ناخن از جمله قارچ، بیماری های پوستی، انتقال بیماری های عفونی به بدن و حتی سرطان می شود. این گفته ها باعث نگرانی بسیاری از خانم ها شده که کاشت ناخن را به عنوان یک روتین زیبایی دست و پا استفاده می کنند. اما تا چه اندازه از عوارض کاشت ناخن که در مورد آن صحبت می شود، واقعیت دارد؟ اگر این حساسیت و عوارض واقعیت داشته باشد، آیا واقعا داشتن ناخن های زیباتر ارزش دارد؟ اینطور بگوییم که آیا عاقلانه است که هم برای کاشت ناخن هزینه کنیم و هم عوارض و بیماری های گفته شده دامن گیرمان شود؟ پاسخ به این سوال قطعا منفی است، اما لازم است تا قبل از هر چیز با واقعی ترین عوارض کاشت ناخن آشنا شویم تا بدانیم که کدام یک از ادعاهایی که در مورد این خدمات زیبایی گفته می شود، واقعیت دارد و کدام یک بی اساس است؟ در ادامه شما را با اصلی ترین عوارض کاشت ناخن آشنا می کنیم و راه های جلوگیری از بروز آنها را نیز مطرح خواهیم ساخت.

حساسیت به کاشت ناخن

بعضی از افراد به مواد مورد استفاده در کاشت ناخن حساسیت نشان می دهند و مشکلاتی از جمله قرمزی، التهاب، خشکی شدید پوست و … به سراغشان می آید. اما این مورد در همه مشاهده نمی شود و کسانی که پوست بسیار حساسی دارند و یا از خشکی پوست و ناخن ها رنج می برند، بیش تر در معرض حساسیت به کاشت ناخن قرار دارند. هم چنین کاشت ناخن پودری به نسبت کاشت ژل حساسیت بیش تری در شما ایجاد خواهد کرد و اگر زمینه حساسیت های پوستی دارید و قصد کاشت ناخن کرده اید، توصیه می کنیم به جای روش پودری، از کاشت با ژل استفاده کنید.

 

قارچ ناخن کاشت شده

شدیدترین ترس و نگرانی خانم ها از عوارض کاشت ناخن را باید در این مورد جست و جو کرد: قارچ ناخن کاشت شده! اما آیا چنین اتفاقی واقعیت دارد؟ اگر چنین است، چه عواملی باعث ایجاد قارچ در ناخن کاشت شده می شوند و می توان از این فرآیند پیش گیری کرد؟

اگر سیستم ایمنی سالمی دارید، باید گفت که رطوبت عاملی است که باعث بروز قارچ در ناخن های شما می شود. در حالت عادی نباید بین ناخن کاشت شده و بستر اصلی ناخن شما، رطوبتی باقی بماند و اگر ناخن کار نتواند به درستی از پس کاشت ناخن حرفه ای برآید، این مشکل بروز می کند.

ناخن به طور طبیعی توان مقابله با عفونت های قارچی را دارد، اما زمانی که در اثر کاشت های مکرر، سطح ناخن اصلی شما نازک می شود، توان مقابله با عوامل بیماری زا هم در آن کاهش می یابد و احتمال اینکه به انواع عفونت ها گرفتار شود، وجود دارد. پس اگر هرچندماه یکبار به ناخن های خود استراحت نمی دهید، این احتمال وجود دارد که قارچ ناخن کاشت شده برای شما هم بروز کند، به خصوص اگر اهل استخر رفتن و یا کار کردن زیاد با آب هستید!

استفاده از تجهیزات و وسایل آلوده و نداشتن مهارت در موادگذاری روی ناخن ها، مورد دیگری است که باعث ایجاد و تشدید قارچ ناخن کاشت شده می شود. به همین دلیل توصیه می شود که با مراجعه به بهترین مراکز کاشت ناخن در شهر خود، از بروز چنین اتفاقاتی دور باشید.

آیا کاشت ناخن سرطان زاست

شاید زیاده روی باشد که به طور مستقیم بین ابتلا به سرطان و کاشت ناخن ارتباط برقرار کنیم، چراکه هنوز هیچ مطالعه ای که بتواند این موضوع را اثبات کند، وجود ندارد. اما نباید از تاثیر سوء مواد کاشت ناخن و بوی ناخوشایندی که دارد، در سلامت ریه ها به سادگی عبور کرد. هم چنین استفاده از دستگاه uv برای خشک کردن مواد کاشت شده و ژلیش، مورد دیگری است که به این فرضیه که کاشت ناخن سرطان زاست، دامن می زند. بنابراین اگرچه هنوز این مورد اثبات نشده است، اما به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و اشعه UV بسیار شک برانگیز است و نیاز به بررسی های تخصصی دارد.

عوارض کاشت ناخن پا

انگشت های پا دائما در کفش هستند و در کنار محیط مرطوبی که در کفش وجود دارد، فشار زیادی هم به آنها وارد می شود. به خصوص اگر اهل ورزش، پیاده روی، کوهنوردی و … باشید! به همین دلیل عوارض کاشت ناخن پا بیش از ناخن های دست نگران کننده است. عوارضی از جمله بروز قارچ، التهاب و عفونت، جدا شدن ناخن از بستر و درد از مشکلات شایع کاشت ناخن پا است. اما اگر موارد مهمی که در ادامه مطرح می شود را رعایت کنید، این عوارض کاشت ناخن پا به حداقل می رسد.

  • سعی کنید در محل کار از دمپایی و صندل های جلوباز استفاده کنید تا پا دائما در کفش و جوراب نباشد.
  • بعد از هر بار شست و شوی پاها، آنها را به طور کامل خشک کنید.
  • مراجعه به سالن های زیبایی ناخن خوب و حرفه ای را فراموش نکنید تا هم از مواد خوبی برای کاشت استفاده کنند و هم مهارت ناخن کار باعث حفظ سلامت شما شود.
  • اجازه ندهید که ناخن های پا بیش از اندازه بلند شوند تا در کفش تحت فشار زیاد قرار گیرند.

عوارض کاشت ناخن در بارداری

حساب دوران بارداری از بقیه دوران عمر جداست و حتی اگر هیچ کدام از عوارض کاشت ناخن در دوران غیر بارداری برای شما بروز نکرد، توصیه می شود که در این دوران، از کاشت ناخن صرف نظر کنید. چراکه هنوز مشخص نیست تاثیر مواد شیمیایی استفاده شده، بوی مواد ناخن در سالن زیبایی، اشعه دستگاه UV و … بر سلامت جنین چیست و چه مشکلاتی را ممکن است برای او به وجود بیاورد. فراموش نکنید که بدن مادر در طول این دوران آسیب پذیرتر خواهد شد و سیستم ایمنی مانند قبل عمل نمی کند. به همین دلیل از انجام هر کاری که سلامت شما و یا جنین را تحت تاثیر قرار می دهد، دوری کنید.

نازک شدن ناخن ها

یکی دیگر از عوارض کاشت ناخن را باید نازک شدن آنها دانست. مواد کاشت ناخن با استون و یا لاک پاک کن های معمولی از بین نمی روند و نیاز به استفاده از سوهان برقی برای ریمو کردن آنها وجود دارد. با هر بار پاک کردن ژلیش و مواد کاشت از روی ناخن ها، مقداری از سطح ناخن اصلی شما هم برداشته می شود و به مرور زمان این موضوع باعث نازک شدن صدف ناخن هایتان خواهد شد. ناخن های نازک شده، شکننده اند و توانایی نگه داری مواد کاشت سنگین را ندارند. هم چنین میزان آسیب پذیری آنها هم بسیار بالاست و احتمال ابتلا به انواع عفونت ها را در ناخن ها افزایش می دهد.

با مراجعه به سالن های ناخن معتبر و شناخته شده در شهر خود می توانید از مهارت ناخن کارهای حرفه ای در پاک کردن مواد کاشت بهره ببرید و با استراحت دادن به ناخن های خود بعد از چند ماه متوالی کاشت، به سلامت و جلوگیری از نازک شدن آنها کمک کنید.

نتیجه آنکه

عوارض کاشت ناخن که این روزها در مورد آن زیاد می شنویم، شامل انواع حساسیت های پوستی، عفونت های قارچی، جدا شدن ناخن از بستر، ابتلا به سرطان و بیماری های تنفسی و نازک شدن است. اما واقعیت این است که در مورد عوارض کاشت ناخن، اغراق هایی هم صورت گرفته و شدت این عوارض در صورت رعایت مواردی که در این مطلب به آنها اشاره شد، تا این اندازه نخواهد بود. فقط و فقط با مراجعه کردن به سالن های معتبر و شناخته شده و سپردن کار به ناخن کاران ماهر، بخش عمده ای از این عوارض از بین خواهد رفت. توصیه می شود که اگر از کاشت ناخن برای زیبایی دست و پای خود استفاده می کنید، توصیه های این مطلب را جدی بگیرید و سلامت ناخن های خود را حفظ کنید.

منبع: https://nazbeshi.com/best-nail-salon-tehran/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا