اخبار ورزشی

۴۰۰ میلیون تومان برای تور جام جهانی معقول نیست!

۴۰۰ میلیون تومان برای تور جام جهانی معقول نیست!

اعتراض رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به قیمت تورهای جام جهانی 2022 قطر

رئیس انجمن صنفی آژانس های مسافرتی معتقد است برخی از قیمت های تعیین شده برای تورهای جام جهانی غیر منطقی است.

طبق اعلام وزارت ورزش، سهمیه تماشاگران ایرانی در جام جهانی حدود 11 هزار بلیت است که به گفته حرمت الله رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، تاکنون حدود 2000 بلیت به تماشاگران ایرانی فروخته شده است. وی به شبکه خبر گفت که فیفا به فدراسیون فوتبال ایران که قیمت بلیت آن بسیار پایین است، سهمیه داده است. قیمت بلیت درجه یک مسابقات تیم ملی بر اساس اعلام وزارت ورزش حدود هفت میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شده است.

انجمن یاس دفاتر خدمات مسافرتی قیمت بلیت های فروخته شده به صورت خصوصی را بسیار بالا و غیر منطقی می داند. این بلیت ها با نام «میهمان نوازی مسابقه» به فروش می رسد که همراه با خدماتی مانند پرواز، هتل، هایکارد (کارت شناسایی قطر) است. رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات جهانگردی می گوید برخی از این تورها بین 400 تا 500 میلیون تومان فروخته می شوند و به آنها توصیه می کنم قیمت ها را کاهش دهند زیرا 400 تا 500 میلیون تومان قیمت مناسبی برای دیدن دنیا نیست. مسابقات جام حذفی و این هزینه زیادی دارد.او کشور را ترک می کند.

اکثر آژانس های مسافرتی در ایران تورهای جام جهانی را با این بلیط می فروشند. قیمت این تورها از 180 میلیون تومان برای چهار شب در هتل های چهار و پنج ستاره شروع می شود که امکان تماشای تنها «یک مسابقه مقدماتی» وجود دارد. تورهایی که در کشتی های کروز اقامت دارند نیز با قیمت پایه 160 میلیون تومان به فروش می رسند.

این شرکت مسافرتی که خود را اپراتور انحصاری فروش بلیط Match Hospitality فیفا در ایران معرفی کرده است، همچنین با نرخ روز قیمت تور جام جهانی را با امکان تماشای سه مسابقه مقدماتی ایران با خدمات پرواز، اقامت، حمل و نقل پیش بینی کرده است. ، تور با لیدر و صبحانه با مراکز اقامتی 4 و 5 ستاره حدود 210 میلیون تومان هزینه دارد.

اما محاسبات تقریبی یکی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با در نظر گرفتن هزینه اقامت در هتل های قطر و نرخ روز دلار این است که هزینه تماشا مسابقه برای ایرانیان، اقامت در هتل سه ستاره با قیمت فعلی 250 میلیون تومان، در هتل چهار ستاره حدود 300 میلیون تومان و در هتل پنج ستاره حدود 400 میلیون تومان قیمت دارد.

این در حالی است که آژانس های مسافرتی می گویند هزینه های بالا در قطر که باعث گرانی تورهای جام جهانی شده است، انگیزه مردم را برای حضور در جام جهانی کاهش داده است، بنابراین میزبانی جام جهانی در قطر نسبت به دوره های قبلی جام جهانی کمتر است.

 

 

از مهم ترین مقالات سایت آلفابلاگ دیدن کنید:

برای دیدن مقاله برنامه بدنسازی کلیک کنید.

برای دیدن مقاله برنامه بدنسازی حجمی کلیک کنید.

برای دیدن مقاله برنامه بدنسازی ۳ روز در هفته کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا