اخبار ورزشی

حسن، سایه یزدانی هم نبود؛ نسخه پهلوان را خودی ها پیچیدند

حسن، سایه یزدانی هم نبود؛ نسخه پهلوان را خودی ها پیچیدند

به گزارش آلفابلاگ :یزدانی دیشب جرات و جسارتش را به تشک نبرد…

شکست غیرمنتظره حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور آمریکایی در فینال مسابقات قهرمانی جهان، سایه غم انگیزترین شب ایران را سنگین تر کرد.

مردم آبران غمگین و خشمگین از درد مرگ ناعادلانه دختری بیگناه به نام مهسا امینی، از ساعات پایانی جمعه شب پای گیرنده های خود نشستند تا پیروزی را جشن بگیرند. قهرمان بزرگ مقابل حریف آمریکایی آنها باید کمی پیشرفت کنند اما ابتدا و انتهای مسابقه به نظر می رسید که دست و پای یزدانی را با زنجیر بسته و او را به عنوان بازنده به میدان فرستاد!

یزدانی دیشب سایه کم رنگی از رزمنده چابک و شجاع روزگاری نبود. انگار جمعه سیاه ایران، دامن او را گرفته بود و فرصت مسابقه دادن با حریف را از او گرفته بود.

یزدانی شب گذشته شجاعت و جنگندگی خود را به تشک نکشید. او هیچ استراتژی یا برنامه ای برای پیروزی نداشت. راه های رسیدن به امتیاز را گم کرد و گیج و بلاتکلیف جنگید. این عجیب ترین شکلی بود که تاکنون از قهرمانان پرافتخار ایران دیده ایم.یزدانی نه میل به حمله داشت و نه توان مقاومت و دفاع! هر وقت تیلور می خواست، به پاهایش می رسید و راحت تر از آن چیزی بود که فکر می کردیم قهرمانمان را در زمین فرو کنیم! شکست هفت بر یک قهرمان المپیک اگرچه برای یزدز و همه علاقه مندان به کشتی گران تمام شد اما ناکارآمدی کادر فنی تیم ملی را نیز تایید کرد.پس از پیروزی شیرین یزدانی مقابل تیلور m.g. ، آنها بارها از اتخاذ تاکتیک های مناسب خود و برگزاری جلسات متعدد برای اتمام نسخه تیلور صحبت کرده اند، چرا از برنامه و تاکتیک امسال خود چیزی نمی گویند؟!

کسانی که آشنایی چندانی با کشتی ندارند می توانند بگویند که سبک میارزه حسن یزدانی در مبارزه فینال کاملاً تغییر کرده و نشانی از نمایش تهاجمی، پیشرفته و هوشمند همیشگی او در این مسابقه دیده نمی شود. این در صورتی است که انتخاب یزدانی است که اینگونه دعوا کند، اما اگر به او دیکته کرده اند، حتماً آمده اند تا بار را جا بیاورند!
در شرایطی که یزدانی راه عجیبی را برای انجام مسابقه به دلخواه خود یا پیگیری کادر فنی در پیش گرفته بود، آمریکایی ها قهرمان ما را به بهترین شکل ممکن آنالیز کرده بودند و روی نقاط ضعف و قوت او کار کرده بودند.

یعنی طی یک سال گذشته که کشتی ما تمرینات عادی و بدنسازی انجام می داد، بارها راه های شکست یزدانی ها را اصلاح کردند. اتفاقاً این تیم پیر به نظر می رسد و به گفته برخی در غرب، آمریکا زودهنگام بدون هیچ مشکلی قهرمان مسابقات شد و جردن باروز کاپیتان 35 ساله آنها همچنان در دنیای کشتی بی نظیر است، به خصوص در بین ایرانیان که چهارده بار بدون مشکل شکست خورده و حتی پیروزی مقابل او باقی می ماند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا