اخبار ورزشی

رونالدینیو، گریزمان و ژائو فلیکس هم رقصیده اند وینیسیوس: رقص های بیشتری در راه است؛ شهروند نمونه بودن کلیک خوبی برای شما ندارد!

رونالدینیو، گریزمان و ژائو فلیکس هم رقصیده اند

وینیسیوس: رقص های بیشتری در راه است؛ شهروند نمونه بودن کلیک خوبی برای شما ندارد!

به گزارش آلفابلاگ :وینیسیوس جوان به این سردرگمی واکنش نشان داد.

اخیرا شادی های پس از گل و حرکات تکنیکی ستاره برزیلی رئال مادرید در لالیگا باعث ایجاد تنش و انتقاد برای تحقیر رقبا شده است، اما اوج این اتفاقات، اظهارات نژادپرستانه و توهین آمیز پدرو براوو، رئیس فدراسیون فوتبال بود. اتحادیه ماموران اسپانیایی، در برابر وینیسیوس جونیور.

ستاره 21 ساله مادریدی که به تازگی پاسپورت اسپانیایی خود را دریافت کرده است، در پاسخ به این اظهارات گفت:«تا زمانی که رنگ پوست مهمتر از روشنایی چشم باشد، جنگ خواهد بود.» من این جمله را روی بدنم خالکوبی کرده ام. من همیشه این فکر را در سر دارم. این نگرش و فلسفه ای است که من همیشه سعی می کنم در زندگی ام به منصه ظهور برسانم. می گویند شادی درد دارد. شادی یک برزیلی سیاهپوست موفق در اروپا نگران کننده تر است. اما میل من به پیروزی، لبخندم و برق چشمانم خیلی بزرگتر از این چیزهاست. شما حتی نمی توانید تصور کنید.

من در یک بیانیه با نظرات نژادپرستانه بمباران شدم، اما هیچ کدام از آنها دیروز شروع نشد. هفته ها پیش آنها شروع به جرم انگاری رقص من کردند. رقصی که فقط برای من نیست، بلکه بازیکنانی مثل رونالدینیو، نیمار، پاستا، گریزمان، ژائو فلیکس، متئوش کونیا،… هم رقصیده اند. آنها هنرمندان برزیلی و هنرمندان سامبا، خوانندگان و سیاهپوستان آمریکایی هستند که برای جشن گرفتن تنوع فرهنگی جهان می رقصند. آن را بپذیرید و به آن احترام بگذارید. من از انجام این کار دست نمی کشم.

من از کشوری می آیم که آمار فقر بالایی دارد، جایی که مردم به امکانات آموزشی دسترسی ندارند… و در خیلی از موارد، هیچ غذایی روی میز نیست! من معمولاً به طور علنی انتقادها را رد نمی کنم. به من حمله شد و حرفی نزدم. از من تمجید شد و باز هم حرفی نزدم. من تلاش می کنم! خیلی تلاش می کنم. درون و بیرون از زمین؛ من برنامه ای برای کمک به آموزش کودکان در مدارس دولتی بدون کمک مالی از کسی ایجاد کرده ام. من با اسم خودم مدرسه درست می کنم.

آموزش های خیلی بیشتری انجام خواهم داد. من می خواهم که نسل های بعدی مانند من آماده مبارزه با نژادپرستی باشند. من همیشه سعی می‌کنم حرفه‌ای و شهروند خوبی باشم، اما این هیچ کلیک خوبی برای شما به همراه نخواهد داشت و در رسانه‌های اجتماعی و اینترنت طنین‌انداز نمی‌شود، بنابراین ترسوها انگیزه‌ای برای ایجاد مشکل برای حمله به من دارند. و در مورد کسی که حتی نمی شناسند اینطور صحبت کنند.

فیلمنامه همیشه با یک عذرخواهی و اینکه “سوء تفاهمی پیش آمده” به پایان می رسد. اما به نژادپرستان تکرار می کنم: رقص های بیشتری در راه است. من از رقصیدن دست نمی کشم چه در سامبادرومو، چه در برنابئو یا هر جای دیگری. بسیار خوشحال از عشق و خنده وینیسیوس جونیور!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا