اخبار ورزشی

پایان سرعتی ها در قونیه هپی اند نبود/ دست تفتیان به مدال نرسید، به رکورد رسید؛ رکورد نقره ای یزدانی

پایان سرعتی ها در قونیه هپی اند نبود/ دست تفتیان به مدال نرسید، به رکورد رسید؛ رکورد نقره ای یزدانی

در پایان رقابت‌های دوی سرعت در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه، دو دوومیدانی ایرانی موفق به شکستن رکورد شدند.
پایان رقابت های دوومیدانی بازی های همبستگی امروز چندان برای ایران شیرین نبود. ابتدا فرزانه فصیحی دختر بادی ایران که در فینال دوی 100 متر بانوان با مشکل تنفسی شرکت کرده بود، خوش درخشید و رکورد ایران را ارتقا داد اما نتوانست مدال طلا را کسب کند و به نقره بسنده کرد. فرزانه فصیحی در مرحله نهایی رقابت های دوومیدانی 100 متر پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی موفق شد طی یک روز برای دومین بار متوالی رکورد ملی را بشکند و عنوان نایب قهرمانی این بازی ها را از آن خود کند.
فصیحی در ماده 100 متر موفق شد با ثبت محدودیت زمانی 11.12 ثانیه در مسابقه ای بسیار حساس و نفس گیر برای دومین بار متوالی در یک روز رکورد ملی کشورمان را ارتقا دهد و با قرار گرفتن در جایگاه دوم این ماده به مدال نقره دست یابد. فصیحی با ثبت این حد نصاب پس از راهیابی به مرحله نیمه نهایی با زمان 11.30 ثانیه، با ثبت زمان 11.44 ثانیه رکورد ملی را به نام خود ثبت کرد. او برای دومین بار پیاپی در یک روز به این هدف رسید. پس از مسابقات بانوان، دوی 100 متر مردان برگزار شد و حسن تفتیان به پیست رفت.
در جریان رقابت‌های دوومیدانی پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، حسن تفتیان در مرحله پایانی ماده ۱۰۰ متر در جایگاه پنجم قرار گرفت و رکورد ملی این ماده را شکست. حسن تفتیان در پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در ماده 100 متر ایران رکورد ایران را شکست اما مدالی کسب نکرد و پنجم شد. حسن تفتیان در این مسابقه زمان 10.02 ثانیه را به ثبت رساند و در 100 متر رکورد کشوری را در یک صدم ثانیه شکست و عنوان پنجمی را از آن خود کرد. در مرحله نهایی ماده 100 متر، دوندگانی از ساحل عاج، عربستان سعودی و عمان در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.
از مهم ترین مقالات سایت آلفابلاگ دیدن کنید: برای دیدن مقاله برنامه بدنسازی کلیک کنید. برای دیدن مقاله برنامه بدنسازی حجمی کلیک کنید. برای دیدن مقاله برنامه بدنسازی ۳ روز در هفته کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا