سلامتی

بهترین فشارسنج در دنیا چیست؟

اندازه‌گیری فشار خون برای حفظ سلامت اهمیت زیادی دارد، به‌خصوص که افراد بالای 40 سال به دلیل رژیم غذایی پرچربی و پرنمک، عدم فعالیت بدنی و به طور کلی سبک زندگی ناسالم در معرض بیماری پرفشاری خون هستند.
کسانی که مبتلا به پرفشاری خون هستند یا به دلایل بیماری‌ و خستگی دچار افت فشارخون می‌شوند بهتر است به صورت روزانه فشارخون را با دستگاه‌های فشارسنج کنترل کنند. با استفاده از دستگاه‌های فشار سنج خانگی بدون نیاز به پزشک می‌توان فشارخون را در منزل اندازه‌گیری و کنترل کرد.
در این مطلب انواع فشار سنج را معرفی می‌کنیم و شیوه‌ی استفاده از دستگاه فشار سنج دیجیتالی را بیان می‌کنیم. همچنین مواردی که در دقیق شدن اندازه‌گیری فشار خون تاثیرگذار است را بررسی می‌کنیم.

فشارسنج

فشار سنج

یکی از مهم‌ترین وسایل تشخیصی در علم پزشکی فشار سنج یا دستگاه اندازه‌گیری فشار خون است. با هر بار پمپاژ کردن خون از قلب از طریق خون فشاری به دیواره‌ی سرخرگ وارد می‌شود که به آن فشارخون گفته می‌شود. به این ترتیب فشار خون دارای دو مقدار ماکزیمم و مینیمم است.
در فشار ماکزیمم یا فشار خون سیستولی خون از قلب خارج می‌شود و در فشار مینیمم یا فشار خون دیاستولی خون به قلب بر می‌گردد. هنگام گزارش کردن فشار خون هم هر دو مورد باید گزارش شود. گزارش کردن عدد فشار خون به صورت یک عدد کسری است که صورت آن فشار سیستولی و مخرج آن فشار دیاستولی است. میزان فشار خون هم بر حسب میلی‌متر جیوه است. به عنوان مثال فشار خون یک فرد 80 /140عنوان می‌شود. البته در بین عوام میزان فشار خون به صورت سانتی‌متر جیوه و عدد 8/14 بیان می‌شود.
دستگاه فشارسنج میزانی فشاری که از طریق خون به دیواره‌ی رگ‌ها وارد می‌شود را اندازه گیری می‌کند. دستگاه فشار یک نوع نیست و انواع مختلفی دارد. فشار سنج جیوه‌ای، فشار سنج دیجیتالی و دستگاه فشارسنج عقربه‌ای سه نوع پر کاربرد فشارسنج در ایران هستند.

فشار سنج دیجیتال

فشار سنج دیجیتال

یکی از پرکاربردترین انواع فشارسنج، فشارسنج دیجیتال است. خیلی از افراد بالای 40 سال که مبتلا به پرفشاری خون هستند و باید به صورت روزانه فشار خون را کنترل کنند، تمایل دارند از فشارسنج دیجیتال استفاده کنند. زیرا استفاده از فشار سنج دیجیتال ساده است و حتی افرادی که دانش تخصصی پزشکی هم ندارند با یک آموزش ساده می‌توانند از دستگاه فشارسنج دیجیتال استفاده کنند.
انواع مختلفی از فشارسنج دیجیتالی در بازار موجود است. برخی از مدل‌های فشارسنج دیجیتال روی مچ بسته می‌شود درحالی‌که مدل‌های دیگر فشارسنج دیجیتال روی بازو بسته می‌شود. اما به طور کلی فشار سنج دیجیتال دو قسمت دارد که شامل کاف و مانیتور نمایش اطلاعات است.
کاف قسمتی از فشارسنج دیجیتال است که دوربازو یا مچ دست بسته می‌شود. فشار سنج دیجیتال خانگی با اندازه کاف متوسط است اما می‌توان از کاف‌های سفارشی با اندازه‌های کوچکتر یا بزرگ‌تر هم استفاده کرد.

⦁ اندازه‌ی کاف کوچک بین 18 تا 22 سانتی‌متر است.
⦁ اندازه‌ی کاف متوسط بین 22 تا 32 سانتی‌متر است.
⦁ اندازه‌ی کاف بزرگ بین 32 تا 45 سانتی‌متر است.

فشار سنج دیجیتالی

کاربری آسان فشارسنج دیجیتالی باعث شده خیلی از افراد در بین انواع دستگاه فشار سنج از فشار سنج دیجیتال استقبال کنند. فشار سنج دیجیتالی در کوتاه‌ترین زمان و با دقت قابل قبول میزان فشار خون را اندازه‌گیری می‌کند و روی مانیتور نشان می‌دهد.
دستگاه فشارسنج دیجیتال دو نوع مچی و بازویی دارد. دستگاه فشار سنج مچی روی شریان‌های مچ دست بسته می‌شود و بعد از روشن کردن میزان فشارخون شریان‌های این قسمت را اندازه‌گیری و روی مانیتور نشان می‌دهد. دستگاه فشارسنج بازویی روی ساعد قرار می‌گیرد و می‌تواند میزان فشار خون شریان‌‌ها را با کمترین خطا گزارش کند.
برای استفاده‌ی فشارسنج در مطب، کلینیک و درمانگاه‌ها که تعداد دفعات استفاده چندین مرتبه در روز است، بهتر است از فشارسنج بازویی استفاده شود. زیرا این نوع از فشارسنج برای استفاده‌ی طولانی و مداوم بهتر است و دیرتر خراب می‌شود. اما برای استفاده‌ی خانگی می‌توان از فشارسنج مچی استفاده کرد، زیرا در منازل بیشتر از یک یا دو مرتبه در روز از فشارسنج استفاده نمی‌شود.

دستگاه فشار سنج

کاربری تمام مدل‌های دستگاه فشار خون یکسان است و آن اندازه‌گیری میزان فشار خون در سرخرگ‌ها است. کسانی که به حفظ سلامت جسمی اهمیت می‌دهند حتماً برای کنترل میزان فشارخون از دستگاه فشار سنج استفاده می‌کنند.

دستگاه فشار سنج

دستگاه فشارسنج جیوه‌ای

دستگاه فشار سنج جیوه‌ای جزو اولین دستگاه‌های اندازه‌گیری فشار خون است. در این دستگاه یک ستون جیوه قرار دارد که سطح آن با تغییر میزان فشار خون تغییر می‌کند. با توجه به این‌که فشارسنج جیوه‌ای دوام بالایی دارد، استفاده از آن در بیمارستان و درمانگاه بسیار متداول است.

دستگاه فشارسنج عقربه‌ای

دستگاه فشارسنج عقربه‌ای یکی از انواع حرفه‌ای دستگاه‌های فشارسنج است. این دستگاه مجهز به کاف نایلونی، پوآر کاف، شلنگ کاف و یک صفحه نمایش است که میزان فشار خون را نشان می‌دهد. معمولاً استفاده از فشارسنج عقربه‌ای حرفه‌ای و توسط پزشکان است. اما اگر کسی مایل باشد می‌تواند در مدت زمان کوتاهی استفاده از آن را یاد بگیرد.

اگر دچار اضافه وزن هستید و دارید لاغرمیکنید پس مطمئنن یک ترازو مناسب احتیاج دارید بعید میدونم مقالمون رو بخونی و بدت میاد اگر بدت اومد کامنت بزار و مشکلو بگو رفیق.

خرید فشار سنج

پرفشاری خون یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که افراد زیادی را مبتلا می‌کند. این بیماری صدمات زیادی به سلامت افراد می‌زند. به همین جهت کنترل فشار خون برای افراد مبتلا اهمیت زیادی دارد. با خرید فشارسنج و کنترل روزانه‌ی میزان آن از بروز اتفاقات ناگوار و تهدید شدن سلامتی می‌توان پیشگیری کرد.

فشار سنج انواع مختلفی دارد و چندین عامل بر خرید فشارسنج تاثیرگذار است. اولین عامل بودجه‌ای است که فرد برای خرید فشارسنج در اختیار دارد. با توجه به تنوع قیمتی زیادی که بین انواع فشارسنج وجود دارد، انتخاب و خرید دستگاه فشارسنج برای هیچکس سخت نیست و می‌تواند متناسب با بودجه دستگاه فشارسنج بخرد.

عامل دیگری که در خرید فشارسنج و قیمت آن تاثیرگذار است، کیفیت ساخت و برند محصول است. شرکت‌های تجهیزات پزشکی انواع دستگاه فشارسنج را با ضمانت در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

خرید دستگاه فشار خون

اگر هنوز علاقه داری به سفر و کوه مقاله تجهیزات سفر مون رو پیشنهاد میکنم مطالعه کنی خوشت اومد بفرست برای دوستات.

خرید دستگاه فشار خون

برای خرید دستگاه فشارسنج باید به چند ویژگی دقت کرد. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

دقت دستگاه فشارسنج

مهم‌ترین ویژگی یک دستگاه فشارسنج میزان دقت اندازه‌گیری است. زیرا دستگاه‌هایی که دقیق نیستند و میزان فشار خون را بالاتر یا پایین‌تر از مقدار واقعی نشان می‌دهند سلامت فرد را به خطر می‌اندازند.

ضمانت دستگاه فشارسنج

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید دستگاه فشارسنج باید به آن دقت کنید ضمانت دستگاه است. دستگاه فشارسنج با خدمات پس از فروش را درصورتی که خراب شود می‌توانید با شرایط ویژه تعمیریا تعویض کنید.

میزان حافظه دستگاه فشارسنج

حافظه‌ی دستگاه فشارسنج باعث می‌شود میزان فشار خون اندازه گیری شده در دفعات قبل در حافظه‌ی دستگاه باقی بماند و درصورتی که نیاز داشته باشید، میزان فشار خون را طی یک بازه‌ی زمانی بررسی کنید و به این ترتیب وضعیت سلامت فرد مشخص می‌شود. زیرا اگر به این ویژگی توجه نکنید ناچار هستید میزان فشارخون را روی کاغذ یادداشت کنید.

میزان باطری دستگاه فشار سنج

یکی از موارد مهم در انتخاب فشار سنج باطری دستگاه است. هنگام خرید دستگاه فشارسنج باید به دوام و عمر باطری و امکان خرید باطری بعد از تمام شدن دوره‌ی آن دقت کنید. البته برخی مدل‌های دستگاه فشار سنج با باطری کار نمی‌کند و برای شارژ شدن باید آن را به برق وصل کنید. برخی از افراد این مدل دستگاه فشار سنج را به دلیل نیازی که به باطری ندارد بیشتر می‌پسندند.

اگر هنوز هم به خودت اهمیت میدی و فکر میکنی میتونی  بالاپایین رفتن فشارت رو کنترل کنی  برو ورزش کن برای یک برنامه بدنسازی  یای برنامه تمرینی در خانه کلیک کن.

قیمت دستگاه فشار

قیمت دستگاه فشار با توجه به نوع آن متفاوت است و نمی‌توان یک مقدار مشخص برای آن تعیین کرد. قیمت فشارسنج دیجیتال به ویژگی‌های آن بستگی دارد. به عنوان مثال وقتی دستگاه فشار سنج ویژگی اضافه‌ای مانند حافظه‌ی داخلی داشته باشد، قیمت آن بالاتر می‌رود. معمولاً تمام فشارسنج‌های دیجیتال یک ماه حافظه‌ی داخلی دارند.
کیفیت ساخت نیز بر قیمت دستگاه فشار سنج تاثیر گذار است و طبیعی است که برندهای معتبر که محصولات با کیفیت‌تری را تولید می‌کنند و در اختیار مشتری می‌گذارند قیمت بالاتری هم روی محصولات خود می‌گذارند. البته این را هم در نظر داشته باشید که همیشه قیمت بالا تضمین کیفیت محصول نیست و بهتر است به تمام جزئیات محصول و نام برند هنگام خرید دقت کنید.

قیمت فشار سنج

دستگاه فشار سنج برای اندازه‌گیری فشار خون در افراد مبتلا به پرفشاری استفاده می‌شود. برای پیشگیری از عواقب خطرناک فشارخون بالا بهتر است از دستگاه فشار سنج استفاده شود. قیمت فشار سنج خریداری شده به چندین عامل بستگی دارد.
اولین عامل نوع فشارسنج است. قیمت فشار سنج‌های دستی یعنی فشارسنج عقربه‌ای و جیوه‌ای با فشار سنج دیجیتال متفاوت است. البته به جز قیمت، فشارسنج‌های دستی نیاز به آموزش دارند و کسانی که به عملکرد آن آشنا باشند، می‌توانند از فشارسنج دستی استفاده کنند. درحالی‌که فشارسنج دیجیتال به راحتی برای همه قابل استفاده است.
دومین عامل که بر قیمت فشارسنج موثر است نوع برند محصول و کیفیت آن است. دستگاه فشار سنج که محصول برندهای مشهور هستند کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری هم دارند. البته متناسب با قیمت دوام و ماندگاری این محصولات هم زیاد است و بدون خطا می‌توانند میزان فشارخون را اندازه‌گیری کنند.
تنوع قیمت بین انواع دستگاه فشار خون بالاست و هر کس می‌تواند با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارد نوع دستگاه فشار سنج مورد نظر را انتخاب کند.

ممنونم که وقت ارزشمندتو گزاشتی و مقاله سایت الفابلاگ رو خوندی.

بهترین فشارسنج

ما تمامی ویژگی هارا گفتیم حال به خودتون بستگی دارد کدوم را انتخاب کنید.

بهترین برند فشارسنج

برند های |RIESTER|OMRON|Beurer| جزو 3 برند برتر میباشد ولی ما هیچوقت انهارا تاییده نکرده و فقط سعی کرده ایم شما را درخریدی بینظیر راهنمایی کنیم.

فشارسنج چیست؟

وسیله ساده برای اندازه گیری فشار و یعنی حاصل تقسیم نیرو بر سطح در واحد SI.که با اندازه نیوتون محاسبه مبشود وفشار ان برابر با  مترمربع نیوتون است.3مدل متفاوت فشار وجود دارد که مکانیزم خاص خود را داردبرای اندازه گیری فشار گیج  (Guage)، فشار مطلق و فشار اختلافی.

|بهترین فشارسنج دیجیتال|بهترین دستگاه فشار سنج|

اکثر فشارسنج ها خوب میباشد و ما هیچ کدارم را نه تایید و نه رد میکنیم پس با محسابه قسمت و جنس ان را خریداری کنید.

|برنامه فشارسنج|بهترین فشارسنج مچی|

برنامه ای برای اندازه گیری فشار وجود ندارد و اکثرا الکی میباشد ولی مچ بندهای هوشمندو ساعت های هوشمند جدید قابلیت اندازه گیری را دارند.

برای این نوع مچ بندها برنامه هایی وجود دارد که وصل میشود به مچ بند یا ساعت شرکت معروف و معتبر شیائومی با همکاری شرکت آمریکایی i Health فشار سنجی با دیزاین و طراحی خاص تولید کرده است که می تواند به تلفن هوشمند شما متصل شده و اطلاعات شما را بر روی تلفن همراه نمایش دهد.فقط کافی است نرم افزار i Health را از طریق اینترنت دریافت کرده و بر روی گوشی خود نصب نمایید.

Cardio Journal — Blood Pressure Log‏ برنامه ای دیگر برای ساعت های هوشمند سامسونگ که باید روی تلفن خود نصب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا