مسافرت

مهم‌ترین تجهیزات سفر چه چیزهایی می‌باشند؟

مهم‌ترین تجهیزات سفر چه چیزهایی می‌باشند؟

تجهیزات سفر برای کسانی که دوست دارند از طبیعت‌گردی و گشت و گذار در شهرها و روستاهای زیبا لذت ببرند، مورد نیاز است. مسافرت، به خصوص رفتن به مناطقی که منظره‌های طبیعی زیبایی دارد، حسابی حال انسان را خوب می‌کند. به همین علت است که اکثر افراد سعی می‌کنند تا در اوقات فراغت خود بار و بندیل سفر را ببندند و خود را مهمان طبیعت کنند. البته قبل از این که قصد سفر کنید، بهتر است وسایل مسافرتی خود را تکمیل کنید تا نگرانی از بابت گردشگری نداشته باشید. این تجهیزات موارد متعددی را شامل می‌شود. برخی افراد عاشق کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند. این افراد در همان سفر اول خود متوجه اهمیت لوازم سفر می‌شوند و سعی می‌کنند تا در مراحل بعد با خرید تجهیزات سفر به طور کامل خیال خود را از گردشی ایمن، راحت کنند. در این مقاله مهم‌ترین تجهیزاتی را که برای سفر به آن نیاز دارید مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تجهیزات سفر و اهمیت آن‌ها در مسافرت

ما برای راحتی خود در منزل وسایل راحتی را فراهم می‌کنیم تا بتوانیم کارهای خود را بهتر انجام دهیم. هنگامی که قصد سفر می‌کنید، از این محیط دور می‌شوید و باید بتوانید تا حدی راحتی و آسایش را برای گشت و گذار خودتان هم فراهم کنید. از این رو نیاز است تا برخی لوازم را با خود به همراه داشته باشید. وسایل سفر، باعث می‌شوند تا نه تنها خسته نشوید، بلکه از سفرتان هم لذت ببرید. هر چند برخی از وسایل مسافرتی، باعث راحتی بیشتر می‌شوند و برخی افراد آن‌ها را در اولویت بعدی خود می‌گذارند؛ اما تعدادی از این لوازم را می‌توان جزو تجهیزات ضروری دانست. برخی از مهم‌ترین تجهیزات سفر را در ادامه ذکر می‌کنیم.

 کوله پشتی سفر

یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز سفر، کوله پشتی است. حتی اگر با خودروی خود به سفر می‌روید، بهتر است کوله پشتی را هم به همراه ببرید. کوله‌هایی که برای سفر در نظر گرفته می‌شوند، جادار و راحت هستند. می‌توانید تعداد زیادی لوازم کوچک و بزرگ را در آن جای دهید. جیب‌های مختلف و ابزاری که به همراه آن‌ها هستند، فضای کافی را برای لوازم ضروری شما فراهم می‌کنند.
خرید یک کوله پشتی مناسب برای سفر، نصف کاری است که باید برای تجهیزات سفر خود بکنید. اگر یک کوله پشتی سبک، مقاوم و جادار داشته باشید، به راحتی وسایلتان را در آن می‌ریزید و به دل کوه و دشت می‌زنید. حتی ممکن است قصد جمع کردن گیاهان دارویی، سنگ‌های زیبا از دل طبیعت و … را داشته باشید. در این صورت هم باید کوله پشتی همراهتان باشد تا این وسایل را در آن قرار دهید.
کوله پشتی به خصوص برای افرادی که می‌خواهند به کوه‌نوردی بروند بسیار ضروری است؛ زیرا باعث می‌شود تا دستان آن‌ها آزاد باشد و بتوانند راحت از دل کوه بالا بروند. از طرفی حمل لوازم سفر در کوله پشتی، خستگی کمتری به فرد می‌دهد

کوله پشتی کوهنوردی فوروارد

کوله پشتی کوهنوردی

چادر مسافرتی یکی از مهم‌ترین لوازم کمپینگ

اگر می‌خواهید در طبیعت اتراق کنید، لوازم کمپینگ را نباید فراموش کنید. طبیعت‌گردی حسابی به شما انرژی مثبت می‌دهد. پس باید لوازم سفر را هم کامل کنید. چادر مسافرتی از مهم‌ترین لوازمی است که برای کمپینگ باید در اختیار داشته باشید. حتی در صورتی که قصد ندارید شب را در طبیعت بمانید، باز هم این نوع چادر به دردتان می‌خورد تا پس از گشت و گذاری در طبیعت، ساعتی را درون آن به خوابی عمیق فرو بروید و از آرامش طبیعت لذت ببرید.

تجهیزات سفر
به خصوص افرادی که با خانواده و به همراه کودکان سفر می‌کنند، چادر مسافرتی را به هیچ عنوان نباید از یاد ببرند. البته دقت داشته باشید که یک چادر باکیفیت و متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

چادر مسافرتی 12 نفره

چادرمسافرتی

کفش و لباس مناسب

پا، قلب دوم انسان است و نباید از سلامت آن غافل شد. از طرفی، اگر کفش مناسب به پا نداشته باشید، همان ابتدای مسیر خسته شده و پا و کمرتان درد می‌گیرد. بدون شک دوست ندارید بعد از این که کلی برنامه‌ریزی کردید و به طبیعت آمده‌اید، حال نتوانید از زیبایی‌های آن لذت ببرید و حسابی در آن بگردید.

کفش

پس حتماً یک کفش مناسب پیاده‌روی یا کوهنوردی فراهم کنید. این کفش‌ها طراحی ارگونومیک و راحتی دارند. به همین علت فشار را روی کل بخش‌های پا و بدن تقسیم می‌کنند و از فشار به کمر و پا جلوگیری خواهند کرد. مقاومت این کفش‌ها بسیار بالاست و به راحتی خراب نمی‌شود.
لباس‌هایی نیز برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی طراحی شده‌اند که بسته به منطقه سفرتان می‌توانید از آن ها بهره ببرید.

کفش کوهنوردی مردانه هامتو

کفش کوهنوردی مردانه هامتو مدل

 زیرانداز مناسب

لذت سفر به کمپ زدن و خوردن یک غذای خوشمزه در طبیعت است. برای نشستن بر روی سبزه‌زارها و سکوهای کمپینگ، باید یک زیرانداز مناسب داشته باشید. قطعاً نمی‌توانید یک فرش بزرگ و سنگین را با خودتان به همراه داشته باشید. پس بهتر است که قبل از سفر، حتماً یک زیرانداز مناسب که جزو لوازم کمپینگ است، فراهم کنید. زیراندازی که جزو تجهیزات سفر است، اندازه‌ای سبک دارد و کاملاً تا می‌شود. بدین صورت فضای زیادی نمی‌گیرد و حتی می‌توانید آن را به کوله پشتی خود هم متصل کنید.

زیرانداز سفری 6 متری 12 نفره

زیرانداز

زیر انداز کیسه خواب فوروارد به همراه کوله

زیراندازکوهنوردی

تجهیزات سفر و ظروف غذا

در بین وسایل مسافرتی، ظروف غذا را هم بگنجانید. گاهی اوقات به مکان‌هایی می‌رویم که ممکن است نیاز باشد تا خودمان دست به کار شده و تدارک غذا ببینیم. البته معمولاً گردشگران و کوهنوردان غذاهای سبک مانند کنسرو با خود به همراه دارند. از این رو ظروف غذا کوچک و جمع و جور را باید خریداری کنید. در اصل ظروف غذای مسافرتی طراحی خاصی دارند و به گونه‌ای هستند که کاملاً درب آنها کیپ می‌شود و غذا در آن به بیرون نمی‌ریزد. مدل‌های مختلفی از ظروف غذا مناسب تجهیزات سفر را می‌توانید در بازار ببینید. فروشگاه‌های معتبری که انواع تجهیزات سفر را ارائه می‌دهند، ظروف استانداردی را هم به فروش می‌رسانند که می‌توانید برای خرید لوازم سفر از آن‌ها بهره ببرید.

ظرف غذای کوهنوردی

ظرف غذا

کیسه خواب یکی از مهم‌ترین وسایل سفر

اگر می‌خواهید در سفر به راحتی بخوابید و خیالتان از بابت حشرات و جانوران موذی راحت باشد، حتماً باید کیسه خواب را هم در اختیار داشته باشید. کیسه خواب برای مکان‌هایی که هوا سرد است بسیار لازم و ضروری است. بدین صورت در سردترین هوا هم می‌توانید در کیسه خواب خود فرو روید و خوابی راحت داشته باشید. انواع کیسه خواب در اندازه‌های مختلف در مراکز فروش تجهیزات سفر وجود دارند که می‌توانید از آنها خرید داشته باشید.

ست کیسه خواب و زیرانداز

کیسه خواب

کیسه خواب پکینیو

کیسه خواب نرم

 

وسایل روشنایی و گرمایشی

اگر در یک هوای آفتابی به سفر می‌روید، مطمئن نباشید که تا زمان برگشت به خانه هنوز هم همین هوا را می‌بینید. در طبیعت ممکن است گاهی در عرض نیم ساعت، هوا ابری شده و شروع به بارش کند. پس وسایل گرمایشی را از یاد نبرید. اگر که دوست دارید شب را در طبیعت بگذرانید یا عازم سفری چند روزه هستید، حتماً وسایل روشنایی و گرمایشی مخصوص سفر را باید تهیه کنید. این وسایل با نفت، گاز یا ذغال کار می‌کنند و طراحی آن‌ها مناسب سفر است.

وسایل روشنایی و گرمایشی
به علاوه وسایلی که برای گرمایش یا روشنایی در سفر همراه خود دارید باید ایمنی لازم را هم داشته باشند. پس هر وسیله‌ای مناسب سفر نیست و باید مواردی را در اختیار داشته باشید که برای سفر طراحی شده‌اند و جزو لوازم کمپینگ هستند.

چراغ پیشانی

چراغ قوه

چراغ کمپینگ

چراغ قوه کمپینگ

 

لوازم سفر و آشپزی در طبیعت

وقتی سفر می‌کنید، ممکن است در مسیرتان رستوران نباشد و مجبور باشید تا خودتان آشپزی کنید. از طرفی سرو غذا در طبیعت بسیار دلپذیر است و اکثر افراد سعی می‌کنند تا خودشان دست به کار شده و یک غذای خوشمزه ترتیب دهند.

لوازم سفر و آشپزی در طبیعت

از این رو در بین وسایل مسافرت، حتماً لوازم آشپزی در طبیعت را هم در نظر داشته باشید. به عنوان مثال داشتن یک اجاق‌گاز کمپینگ با کیف مخصوص، سیخ کباب و … می‌تواند برای کمپ زدن در طبیعت حسابی کمک حالتان باشد. معمولاً این لوازم به گونه‌ای طراحی می‌شوند که جمع و جور بوده و در عین حال کاربردی باشند.

ساج

ساج

کتری کوهی

کتری کوهی

تجهیزات سفر و لوازم بهداشتی

باید به گونه‌ای سفر کنید که نگرانی از بابت سلامت خود نداشته باشید. در اصل ما سفر می‌کنیم که حال بهتری داشته باشیم. پس تجهیزات سفر را حتماً با لوازم بهداشتی مناسب همراه کنید. جالب است بدانید که مواد شوینده مختلفی برای سفر طراحی شده است که نیاز شما را برطرف می‌کند. به عنوان مثال قرص ضدعفونی کننده از مواردی است که ممکن است بارها در طبیعت به آن نیاز داشته باشید. هر آبی قابل آشامیدن نیست. پس در صورتی که از آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها استفاده می‌کنید، باید دقت داشته باشید که حتماً آن را ضدعفونی کنید.
حتی در صورتی که دسترسی به آب در سفر ندارید، می‌توانید از ژل ضدعفونی کننده و پارچه دستشویی برای تمیز کردن خود داشته باشید. از طرفی استفاده از شامپوی خشک، نیاز شما را به استحمام از بین می‌برد و می‌توانید برای تمیز کردن مو و بدن خود از آن‌ها استفاده کنید. حتی دوش کمپینگ را هم می‌توانید به همراه حوله مخصوص در اختیار داشته باشید. همچنین لوازمی مانند مسواک مسافرتی درپوش دار، حوله، دستمال مرطوب و … را هم از یاد نبرید.
اگر از یک مرکز فروش لوازم و تجهیزات سفر سؤال بپرسید، وسایل زیادی را در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنند.

آفتابه سفری

افتابه سفری

ممنونم که وقت ارزشمندتو گزاشتی و مقاله سایت الفابلاگ رو خوندی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا