اخبار ورزشی

عبور مانوئل نویر از بوفون رکوردداران کلین شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

عبور مانوئل نویر از بوفون

رکوردداران کلین شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش آلفابلاگ :به رکورد کلین شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نگاه می کنیم

مانوئل نویر شب گذشته موفق شد با کلین شیت مقابل بارسلونا بوفون را پشت سر بگذارد و مسیر خود را به سمت ایکر کاسیاس هموارتر کند. مانوئل نویر تنها 4 کلین شیت با ایکر کاسیاس فاصله دارد. به همین دلیل نگاهی داریم به دروازه بان هایی که بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را داشته اند:

اکثر کلین شیت ها در پیراهن یک تیم
ایکر کاسیاس 57 کلین شیت با رئال مادرید و پورتو دارد (50 کلین شیت با رئال مادرید و 7 کلین شیت با پورتو). این در حالی است که مانوئل نویر 53 کلین شیت در تیم های شالکه و بایرن مونیخ (46 کلین شیت با پیراهن بایرن و 7 کلین شیت با پیراهن شالکه) نگه داشته و به این ترتیب 4 کلین شیت دیگر در لیگ قهرمانان اروپا دارد. او می تواند رکورد بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را با پیراهن یک تیم به دست آورد.

جواب یک اشتباه / تعداد کلین شیت های کاسیاس 59 نیست؟

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در سایت ترانسفر مارکت تعداد کلین شیت های کاسیاس 59 عدد ثبت شده است که این اشتباه برای بسیاری از تماشاگران فوتبال است اما باید توجه داشت که کاسیاس در فصل 2001/02 22 دقیقه بازی کرد. در لیگ قهرمانان و در فینال و در فصل 2013/14 15 دقیقه مقابل گالاتاسرای بازی کرد و گلی دریافت نکرد.ترنسفر مارکت این دو بازی را کلین شیت حساب کرد در حالی که ملاک کلین شیت نگه داشتن یک گل است. کلین شیت به مدت 90 دقیقه این دو کلین شیت رعایت نمی شوند.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید در سایت رسمی یوفا، 57 کلین شیت برای کاسیاس ثبت شده است و کلین شیت آن دو بازی دربرابر لورکوزن و گالاتاسرای حساب نشده است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا