اخبار ورزشی

دعوت ترکیه از وزیر ورزش برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی

دعوت ترکیه از وزیر ورزش برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی

وزیر ورزش ترکیه در دیدار با سیدحمید سجادی از وی برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی دعوت کرد.

همزمان با سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران، وزیر ورزش و جوانان این کشور در نهاد ریاست جمهوری با سیدحمید سجادی دیدار کرد.

در این دیدار که به مدت 90 دقیقه برگزار شد، محمد محرم قصاب اوغلو با ابراز علاقه فراوان به ایران و فرصت های عظیم همکاری دو کشور ایران و ترکیه در دو حوزه ورزش و جوانان، مجددا از وزیر ورزش و جوانان خواستار شد. جوانان ایران برای شرکت در مسابقات. کشورهای اسلامی دعوت شده است.

در این دیدار مقرر شد ایران و ترکیه تفاهم نامه مشترکی را در دو حوزه ورزش و جوانان امضا کنند که بر اساس مذاکرات انجام شده بین سجادی و همتای ترکیه ای وی، هشت بند از این تفاهم نامه به همکاری بین دو کشور اختصاص دارد. دو کشور در حوزه جوانان در همین راستا وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه با سازماندهی برنامه های همکاری گسترده در این زمینه موافقت کردند.

تقویت گردشگری ورزشی دو کشور، برپایی اردوهای مشترک ورزشی و حضور تیم های مختلف دو کشور در ایران و ترکیه از دیگر توافقات وزرای ورزش و جوانان دو کشور است.

اوغلو در این نشست از وزیر ورزش و جوانان ایران دعوت کرد تا به ترکیه سفر کند و زمینه های همکاری بیشتر را بررسی کند. همچنین مقرر شد وزیر ورزش و جوانان ترکیه برای گسترش همکاری ها و بررسی ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه ورزش و جوانان بار دیگر به ایران سفر کند.

وزیر ورزش و جوانان ایران در یک ماه گذشته با وزرای ورزش و جوانان کشورهایی مانند قطر، آذربایجان، فلسطین و عراق برای گسترش همکاری ها با کشورهای مختلف دیدار کرد.

 

 

از مهم ترین مقالات سایت آلفابلاگ دیدن کنید:

برای دیدن مقاله برنامه بدنسازی کلیک کنید.

برای دیدن مقاله برنامه بدنسازی حجمی کلیک کنید.

برای دیدن مقاله برنامه بدنسازی ۳ روز در هفته کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا