مدوپوشاک

صفر تا صد فرآیند چاپ تیشرت

هر آن چه که باید درباره چاپ روی تیشرت بدانید

چاپ تیشرت به یک روند رو به رشد در دنیای مد و تجارت تبدیل شده است. چه برای تبلیغ یک نام تجاری، چه برای برجسته کردن یک رویداد خاص، امروزه از چاپ تخصصی تیشرت استفاده های زیادی می شود. حتی برخی از افراد صرفا برای بیان فردیت خود، از این روش چاپی استفاده می کنند. با این حال مانند هر فرآیند خلاقانه، ای فرآیند نیز نیازمند داشتن دانش حرفه ای و تخصص است. در این مقاله درباره صفر تا صد چاپ رنگی تیشرت بر روی لباس ها صحبت خواهیم کرد. همچنین نکاتی را به شما عزیزان گوشزد می کنیم که با آن بتوانید تیشرت های چاپی مناسبی را خریداری کنید.

 

برای بسیاری از افراد ممکن است این سوال پیش بیاید که چاپ تیشرت با طرح دلخواه، به چه کاری می آید؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا بیایید با مفهوم تیشرت به صورت کلی آشنا شویم. همانطور که می دانید تی شرت ها برای ورزش، رفتن به باشگاه، شرکت در یک جلسه معمولی و پیاده روی در فضای باز مناسب هستند. قابلیت های آن ها در عین سادگی، بسیار زیاد است. به این ترتیب اهمیت زیادی در زندگی روزمره ما پیدا می کنند. حال تصور کنید عده ای می خواهند با پوشیدن این تیشرت ها، نشان دهنده مفهوم یا دغدغه ذهنی خود باشند. عده ای دیگر مایل هستند تا با چاپ روی تیشرت، در تعاملات اجتماعیِ جامعه خود شرکت کنند.

آیا تمامیِ دلایل ذکر شده برای چاپ تیشرت طرح دلخواه و خرید آن مناسب نیستند؟ اگر شما چیزی غیر از این فکر می‌کنید، توصیه می کنیم حداقل یک بار طرح دلخواه خود را بر روی تیشرت چاپ کنید. در این صورت خواهید دید که چطور تعاملات اجتماعی شما به طور محسوسی شما افزایش خواهد یافت.

چاپ تیشرت زنانه و مردانه با طرح دلخواه

در فرآیند چاپ تیشرت، می توان عوامل مختلفی را برای بهبود نهایی چاپ درنظر گرفت. یکی از عوامل صرف نظر از سایر اجزای تاثیر گذار، این است که تولید کننده بتواند بازار هدف خود را پیدا کند. به عبارت، چاپ بر روی تیشرت ها باید بر اساس نیاز جامعه انجام بگیرد. برای مثال فرض کنید با پخش یک سریال تلویزیونی، جمله یا عبارتی از آن سریال در ساختار جامعه مطرح شده است. حال فروشنده با چاپ این عبارت بر روی تیشرت، می‌تواند فروش خود را چند برابر کند.

نکته بعدی، توجه به جنسیت هدف است که می تواند میزان فروش تیشرت را چند برابر کند. به طور معمول بانوان مایل به خرید تیشرت هایی هستند که طرح چاپ شده‌ی پیچیده تری دارند. در مقابل آقایان طرح های چاپی ساده را بیش تر می پسندند. البته این بدان معنا نیست که طرح های چاپی محدود به موارد ذکر شده می شوند. طیف گسترده ای از طرح ها و الگوها وجود دارد که تولیدکنندگان می توانند آن ها را برای چاپ انتخاب کنند. در ادامه، به بررسی ابعاد دیگر چاپ، از جمله قیمت، روش و هزینه آن می پردازیم.

images_1714674067_6633d993580b5.jpg

3 روش رایج چاپ تیشرت در ایران

چاپ تیشرت طرح دلخواه روی لباس، انواع مختلفی دارد. برخی از روش ها برای صدها سال مورد استفاده قرار گرفته و برخی دیگر پس از انقلاب صنعتی ظهور کرده اند. برای کمک به درک بهتر نحوه عملکرد هر تکنیک و کاربردهای آن، راهنمای کاملی را در این بخش تهیه کرده ایم.

  1. چاپ انتقالی:

چاپ تیشرت زنانه و مردانه به روش انتقال، چیزی جز منتقل کردن تصویر به لباس نیست. این فرآیند از طریق یک صفحه حرارتی گرم شده انجام می شود. جوهری که روی صفحه حرارتی است، بر روی تیشرت قرار می گیرد. سپس برای چند ثانیه در دمای مناسب فشار وارد شده و تصویر روی پارچه منتقل می شود. به طور خلاصه این فرآیند پیچیده است و می تواند انتقال طیف گسترده ای از رنگ ها و شکل ها را پشتیبانی کند.

  1. چاپ به روش تصعید:

هزینه کم و پرداخت عالی، از جمله مزایای چاپ تیشرت به روش تصعید است. تصعید یک فرآیند شیمیایی است که باعث می شود چاپ از حالت جامد به حالت گازی بدون عبور از مایع تبدیل شود. بدین ترتیب جوهری که روی کاغذ حالت جامد دارد، به صورت بخار هنگام گذر از پارچه، به آن می چسبد. این تکنیک ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما برای استفاده از آن تنها به نقاشی روی کاغذ سابلیمیشن، پرس و سطح‌صاف نیاز دارید.

  1. چاپ لیزری:

در میان انواع چاپ روی لباس، چاپ لیزری فرآیندی مدرن با نمونه های چاپی باکیفیت می باشد. با این حال، محدودیت هایی دارد که از محبوبیت آن تا حدی کاسته است. از جمله این محدودیت ها این است که با لیزر نمی‌توان چاپ پارچه های پلاستیکی و پلیمری را انجام داد. این فرآیند با استفاده از تونر معمولی و کاغذ انتقال انجام می شود.

چرا باید تیشرت های چاپ شده را خریداری کنیم؟

آیا به دنبال یک دلیل مهم برای خرید تیشرت چاپ دار هستید؟ آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به کیفیت محصول، بیش از هرچیز اهمیت می دهید؟ آیا دوست دارید تیشرت های شما علاوه بر طرح زیبا، جنس خوبی هم داشته باشند؟ پس بهتر است ادامه مقاله ما را مطالعه کنید. در این مقاله چند دلیل مهم به شما خواهیم گفت که بر اساس آن می توانید به  کیفیت تیشرت های چاپی اطمینان حاصل کنید.

images_1714674042_6633d97aa12e8.jpg

  • چاپ بر روی نخ آسان تر است

اولین دلیل مهم برای اثبات باکیفیت بودن انواع تیشرت چاپی، محدودیت در چاپ بر روی جنس پارچه است. اگر از یک فعال در این حوزه سوال کنید، به شما خواهد گفت که جوهر چاپ بر روی پارچه نخی، آسان تر اعمال می شود. به این ترتیب اغلب تیشرت هایی که امروزه تحت عنوان تیشرت چاپ دار شناخته می شوند، از الیاف نخی ساخته شده‌اند.

  • بیان شخصیت و حالات

چاپ تیشرت با طرح دلخواه می تواند به عنوان یک ابزار بیان هویت فردی و بروز شخصیت فرد محسوب شود. این امر مبتنی بر مفهوم نشانه شناسی است. نشانه شناسی به مطالعه علائم و نمادها می پردازد و چگونگی ارتباط این علائم با مفاهیم درونی انسان را بررسی می کند. در این راستا، طرح های چاپی بر روی تیشرت می توانند به عنوان نشانه هایی تلقی شوند که حاوی پیام های شخصیتی فرد هستند.

  • قیمت مناسب

چاپ تیشرت مشهد، قیمت مناسبی نسبت به سایر شهرهای دیگر دارد. به این ترتیب هر کسی می تواند با توجه به سلیقه، بودجه و همچنین علاقه خود، این محصول را سفارش دهد. در بخش انتهایی مقاله، نکات مهمی را درباره میزان قیمت و عوامل موثر بر آن به شما ارائه کرده ایم.

عامل طلایی در قیمت چاپ تیشرت

درباره قیمت فروش چاپ تیشرت، عوامل زیادی تاثیر گذار هستند. از میان مهم ترین عوامل می توان به هزینه پارچه، جوهر چاپ و ابزارهای چاپ پیشرفته اشاره کرد. همچنین نیروی انسانی دخیل در فرآیند تولید و چاپ لباس نیز تاثیر بسزایی بر روی قیمت نهاییِ این محصول خواهند داشت. درنهایت مشتریان می توانند با پرداخت هزینه های اولیه تولید و سود فروشنده، تیشرت های دلخواه خود را خریداری کنند.

لازم به ذکر است قیمت چاپ تیشرت در هر شهر و با توجه به بازار فروش آن، تغییر می کند. به عنوان مثال در شهرهای پرجمعیت که رقابت تولید بالاست، قیمت این محصولات به طرز محسوسی کاهشی هستند. این در حالی است که شهرهای کوچک، دارای نمونه های مشابه تیشرت با قیمت بالاتر هستند.

 منبع : چاپ مارکت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا