پزشکیسلامتیشیوه زندگی

قیمت لمینت دندان 1401

قیمت لمینت دندان 1401

قیمت لمینت دندان در تهران تفاوت زیادی با قیمت لمینت در مشهد یا قیمت لمینت دندان در اصفهان ندارد. لمینت دندان قیمت های مختلفی دارد که براساس عواملی مانند مارک لمینت دندان ، تعداد لمینت دندان و جنس لمینت دندان تعیین می شود.
در ابتدا بهتر است با ساختار و انواع لمینت دندان آشنا بشید. معمولا سوالاتی مبنی بر اینکه لمینت دندان چیست؟ یا لمینت دندان چگونه است دریافت میکنیم که در اینجا توضیح می دهیم.

لمینت دندان چگونه است؟

لمینت دندان یا ونیر دندان پوسته ای نازک از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که برای زیبایی هرچه بیشتر و اصلاح جزئی نواقص دندانی انجام می شود و بر روی دندان های اصلی قرار میگیرد.
لمینت دندان ضخامت بسیار کمی دارد که بتوان براحتی روی دندان ها چسبانده شود و این لایه نازک از جنس سرامیک و کامپوزیتی هستند که نوع سرامیکی در لابراتوار دندانسازی ساخته می شود.
لمینت دندان نیازمند مقدار کمی تراش دندان است که تا سطح آن صیقلی و صاف شود و بتوان روکش های سرامیکی لمینت دندان را بر روی آن چسباند.
لمینت دندان ها ضخامت بسیار کمی دارند و حدودا 0.2 الی 0.5 سانتیمتر هستند و همین مقدار باید دندان های اصلی را تراش داد که کاملا محافظه کارانه و مطمئن است و آسیبی به دندان های اصلی وارد نمی شود.
لمینت دندان انواع مختلفی دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و قیمت هر واحد لمینت دندان متفاوت می باشد در ادامه انواع لمینت دندان و مزایا و معایب و قیمت هرکدام را توضیح می دهیم.

قیمت لمینت دندان سال 1401

قیمت هر واحد لمینت دندان چقدر است؟ این سوال مهمی است که اکثر مراجعین به دندانپزشکی آیریک این سوال را می پرسند و در این بخش جدول قیمت لمینت دندان در سال 1401 را مشاهده میکنید.
هر واحد لمینت دندان در واقع یک دندان است که مثلا اگر 10 تا از دندان های خود را بخواهید لمینت دندان کنید نیازمند 10 واحد لمینت دندان هستید.

برای لمینت دن

دان طرح لبخند باید بهترین لمینت دندان را انتخاب کنید زیرا لمینت دندان طرح لبخند درخشندگی و کیفیت بسیار بالایی دارند و مخصوص طراحی لبخند شما هستند.

لمینت دندان طرح لبخند بهترین نوع لمینت دندان هستند که امروزه استفاده می شوند و به لمینت دندان بازیگران نیز مشهورند زیرا اکثر بازیگران معروف نیز از این لمینت دندان طرح لبخند استفاده می کنند.

انواع لمینت دندان

به طور کلی لمینت دندان ها به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شوند که ساختار ، نوع و ماندگاری هرکدام متفاوت است.
لمینت دندان سرامیکی یکی از معروف ترین ها و با کیفیت ترین نوع لمینت دندان است که برای مصارف زیبایی و لمینت دندان طرح لبخند استفاده می شود و قیمت بالاتری دارد اما مزایا و زیبایی آن بسیار بیشتر است.
نوعی لمینت دندان متحرک نیز امروزه بسیار پرطرفدار شده است که با نام های لمینت متحرک دندان ماهواره یا لمینت متحرک دندان اسنپ اسمایل شناخته می شود که هرگز پیشنهاد نمیشود زیرا معایب و خطرات زیادی برای سلامت دهان و دندان شما دارد.

برای مشاهده خطرات و قیمت لمینت متحرک دندان به لینک زیر مراجعه نمائید.
بیشتر بخوانید: قیمت لمینت متحرک دندان

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی پوسته ای نازک از جنس سرامیک است که به پرسلن ونیر نیز معروف است. این نوع لمینت دندان نیازمند تراشیدن دندان های اصلی است که همانطور که در بالاتر گفتیم تراشی حدودا 0.2 الی 0.5 سانتیمتری است که آسیبی به دندان ها وارد نمیکند.
پس از آن قالبگیری انجام می شود و لمینت سرامیکی در لابراتوار دندانسازی ساخته می شود و ظرافت و درخشندگی فوق العاده بالایی دارد. همچنین مزایا و کاربرد لمینت دندان سرامیکی بسیار بیشتر است که در ادامه شرح می دهیم.

مزایای لمینت دندان سرامیکی

لمینت سرامیکی نسبت به لمینت دندان کامپوزیتی بسیار بهتر و باکیفیت تر است و مزایای بیشتری دارد. مزایای لمینت دندان سرامیکی عبارتند از :
⦁ مقاومت و استحکام بالاتر
⦁ عدم رنگپذیری و تغییر شکل
⦁ طول عمر بسیار بالاتر در حدود 10 سال
⦁ درخشندگی و زیبایی بسیار بیشتر و طبیعی تر

هر کدام از درمان های دندانپزشکی مثل لمینت دندان یا ایمپلنت دندان و … دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که بهتر است با دانش و آگاهی کامل اقدام به انجام هر یک از آنها بکنید.
مشاوره و معاینه رایگان در دندانپزشکی آیریک توسط متخصص ایمپلنت دندان دکتر صادق آقاجری یکی از بهترین فرصت ها در شهر تهران است که می توانید از آن استفاده کنید و بصورت رایگان مشاوره و معاینه انجام دهید و آگاهی کاملی از شرایط درمان و دندان های خود داشته باشید.

لمینت دندان کامپوزیتی

لمینت دندان کامپوزیتی نیز یکی دیگر از مواد زیبایی دندان هاست که در واقع همان مواد سفید رنگ ترمیم دندان هاست که جنسی گچی دارد و عموما در مطب ساخته می شود و نیازی به لابراتوار دندانسازی ندارد.
لمینت دندان کامپوزیت در 1 الی 2 جلسه درمانی 3 ساعته انجام می شود و نیازی به تراشیدن دندان ها ندارد ولی طول عمر کمتر و رنگپذیری بالاتری دارد.
طول عمر کامپوزیت دندان بین 3 الی 5 سال است و باید رنگپذیری آنرا در نظر بگیرید زیرا جنسی گچی دارد و مواد رنگی را بخود جذب می کند.
لمینت دندان کامپوزیتی سریعترین روش زیباسازی دندان ها است و نسبت به لمینت دندان سرامیکی زمان بسیار کمتری نیاز دارد.

مزایای لمینت دندان کامپوزیتی

⦁ قیمت کمتر نسبت به لمینت دندان سرامیکی
⦁ زمان کمتری برای درمان نیاز است
⦁ قابلیت ترمیم در صورت شکستگی

کامپوزیت دندان مزایایی نسبت به لمینت دندان سرامیکی دارد که برای برخی مناسب است و به این دلایل لمینت دندان کامپوزیتی را انتخاب میکنند. اما اگر به دنبال کیفیت بهتر و طول عمر بیشتر و ظاهر زیباتری هستید لمینت دندان سرامیکی را به شما پیشنهاد میکنیم.
لمینت دندان سرامیکی نسبت به کامپوزیت دندان ظاهر و کیفیت فوق العاده بیشتری دارد اما یکی از معایب آن این است که در صورت شکستگی و لب پر شدن لمینت دندان نمیتوان آنرا ترمیم کرد و باید یک واحد لمینت دندان کامل انجام داد.

فیلم لمینت دندان

در این فیلم لمینت دندان در دندانپزشکی آیریک را مشاهده می کنید که تراشیدن دندان های اصلی کاملا مطمئن و محافظه کارانه انجام می شود و هیچ آسیبی به دندان های اصلی وارد نمیشود.
فیلم لمینت دندان قبل از تراش دندان های اصلی و بعد از تراشیدن دندان ها را مشاهده می کنید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. مطلب کامل و خوبی بود ممنون من قیمت لمینت دندان دندانپزشکی آیریک را مطالعه کردم و واقعا از کیفیت و محیط دندانپزشکی راضیم باتشکر

    1. همواره سعی می کنیم بهترین ها را به شما کابران عزیز معرفی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا