سلامتیشیوه زندگی

کلینیک گفتار درمانی در مشهد

کلینیک گفتار درمانی در مشهد

کلینیک گفتار درمانی در مشهد

کلینیک گفتار درمانی در مشهد دقیقا همان چیزی است که امروز می خواهیم به شما معرفی کنیم! آیا شما یا اطرافیان تان با مشکلات زبانی مثل لکنت، بریده گویی، کند حرف زدن یا امثال این ها دست و پنجه نرم می کنید؟ ما برای این اختلالات شما یک راه حل آورده ایم! کلینیک گفتار درمانی در مشهد با مدیریت دکتر احسان هاشمی دقیقا همان فرشته نجاتی است که می تواند شما را از بند این بیماری ها رها کند! مشکلات زبانی دیگر غیر قابل درمان نیستند، وقتش رسیده دوباره با جهان آشتی کنید.

گفتار درمانی چیست؟

آیا راجب گفتار درمانی چیزی می دانید؟ شاید با مفهوم گفتار درمانی به طور واضح آشنا نباشید اما حتما اختلالات زبانی را می شناسید و تا به حال به مواردی از آنها برخورد کرده اید، اختلالاتی مثل لکنت زبان، ناتوانی در ادا کردن برخی حروف، استفاده از زمان گذشته به جای حال و… شاید تا به حال گمان می کردید کسی که با این اختلالات متولد می شود یا بعدا در اثر حادثه ای این مشکلات برایش پیش می آیند باید تا آخر عمر با آنها دست و پنجه نرم کند و از نعمت کلام کم بهره بماند! اما در دنیای مدرن امروزی مشکلی نیست که راه حل نداشته باشد و اختلالات زبانی هم مثل هر بیماری دیگر قابل درمان هستند، راه درمان این مشکلات هم چیزی نیست جز گفتار درمانی! حالا می فهمید که برخلاف باور عموم گفتار درمانی درمان کردن بیماران با استفاده از گفتار نیست، بلکه گفتار درمانی درمان کردن گفتار و زبان است. گفتار درمانی را با روانشناسی اشتباه نگیرید!

گفتار درمانگر کیست؟

گفتار درمانگر کیست؟

دکتر احسان هاشمی یک گفتار درمانگر خوب در مشهد است که با توجه به مدرک تحصیلی و مطالعاتی که دارد تمریناتی را به بیمار می دهد و سعی می کند مشکل زبانی او را بر طرف کند. در واقع گفتار درمانگر ارتباطات را بهبود می بخشد چرا که مهم ترین عامل ارتباط برقرار کردن ما با دیگران سخن گفتن است، ما تا وقتی که نتوانیم درست صحبت کنیم نمی توانیم به طور صحیح با دیگران ارتباط روزانه برقرار کنیم. علاوه بر این ها ناتوانی در درست ادا کردن کلمات و جملات می تواند روی اعتماد به نفس فرد بیمار تاثیر منفی شدیدی بگذارد. دکتر احسان هاشمی به کسانی که مشکلات زبانی دارند کمک می کند تا زندگی راحت تری را تجربه کنند.

گفتار درمانی و مشکلات بلع

یک گفتار درمانگر خوب علاوه بر مشکلات زبانی می تواند به بررسی و درمان مشکلات بلع نیز بپردازد. وقتی برای کسی مشکل بلع پیش می آید ممکن است غذاها و مایعاتی که او می خورد وارد ریه اش شوند و این باعث عفونت در بدن او گردد. به عبارت دیگر اگر از لحظه ای که لقمه را بر دهان می گذاریم تا وقتی که آن به معده مان می رسد مشکلی برای مان پیش بیاید اسم این مشکل ما بیماری بلع است. حالا چرا یک گفتار درمانگر باید به درمان مشکلات بلع بپردازد؟ برای جواب به این سوال باید گفت: در واقع ممکن است که مشکلات زبانی در اختلالات بلع ریشه داشته باشند و گاهی لازم شود برای درمان گفتار، اول مشکلات بلع فرد بیمار را درمان کرد.

گفتار درمانی برای کودکان

گفتار درمانی برای کودکان

اغلب اوقات اختلالات زبانی متوجه کودکان هستند، اختلالاتی چون ناتوانی در ادا برخی واژه ها، دایره لغات محدود، استفاده از زمان اشتباه برای جمله، جمله بندی نادرست و… در نگاه اول شاید این مشکلات به نظر طبیعی و حتی با مزه بیایند اما استاندارهایی در جهان وجود دارد که مشخص می کنند کودکان در چه سنی باید چه توانایی هایی را داشته باشند، مثلا یک کودک ۱۸ ماهه باید بتواند با دو کلمه جملات ساده بسازد یا یک کودک ۲ تا ۳ ساله باید بتواند به خوبی جمله سازی کند و مفهوم آنها را درک کند.

گفتار درمانی برای بزرگسالان

بزرگسالانی که دچار سکته یا تومور مغزی شده اند ممکن است در تکلم خود دچار مشکل شوند اما هیچ جای نا امیدی و نگرانی درباره آنها نیست! ما امروز به شما یک کلینیک گفتار درمانی در مشهد را معرفی می کنیم که با مراجعه به آن شما یا عزیزان تان می توانید دوباره مثل قبل سخن بگویید و به زندگی روزمره خود بپردازید.

علل اختلالات زبانی

علل اختلالات زبانی

مشکلات گفتاری ممکن است دلایل زیادی داشته باشند با این حال می توان آنها را به ۳ دسته کلی زیر تقسیم کرد:
اختلالات بلع: همان طور که پیشتر نیز اشاره کردیم بیماری بلع می تواند روی گویش افراد تاثیر منفی بگذارد. و همچنین اختلال بلع می تواند به دلایل مختلفی چون داشتن زبان بزرگ، اضطراب، باریک شدن مری و… پدید بیاید.
اختلالات شنوایی: واضح است فرد یا کودکی که به درستی نمی شنود نمی تواند به خوبی صحبت کند، متاسفانه شناخت این بیماری در کودکان همواره دیر اتفاق میافتد.
بیماری های مغز و اعصاب: سکته مغزی، تومور مغزی و اوتیسم در کودکان از دیگر عواملی هستند که می توانند گفتار فرد را دچار مشکل کنند و میزبان را از نعمت کلام کم بهره بگذارند.

تفاوت گفتار و زبان

به کلام ساده می توان گفت زبان سر چشمه است و گفتار تنها شاخه ای از آن. زبان یعنی توانایی بیان کردن افکار یا توانایی ارتباط برقرار کردن درحالی که گفتار تنها توانایی سخن گفتن را شامل می شود. به عنوان مثال افراد کر و لال توانایی گفتار و سخن گفتن را ندارند درحالی که از نعمت زبان بهره مند هستند و می توانند به زبان اشاره با دیگران ارتباط برقرار کنند.

اگر به دنبال یک کلینیک گفتار درمانی در مشهد می گردید ما مرکز دکتر احسان هاشمی واقع در قاسم آباد مشهد را به شما معرفی می کنیم. دکتر احسان هاشمی بیماران خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین ویزیت می کند، همچنین ویزیت حضوری بیمار توسط دکتر احسان هاشمی گاهی می تواند در خانه خود بیمار انجام شود تا جلسه گفتار درمانی با راحتی هرچه تمام تر انجام شده و در پایان جلسه بیمار احساس بهتری داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجب این کلینیک گفتار درمانی در مشهد به سایت گفتار درمانی مشهد مراجعه فرموده یا با شمار ۰۹۱۵۶۲۴۸۳۴۸ در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا