برنامه بدنسازیسلامتیشیوه زندگیورزش ها

خواص فندق در بدنسازی

خواص فندق در بدنسازی

مصرف آجیل، از جمله فندق، می‌تواند نیاز روزمره بدن را به انواع مواد مغذی، شامل پروتئین‌ها و ویتامین‌ها برطرف کند. خواص فندق چه برای افراد عادی و چه برای ورزشکاران، بی‌نظیر است. وجود چربی‌های غیر اشباع در این مغز خوشمزه، یکی از مهم‌ترین خواص فندق در بدنسازی به حساب می‌آید.

ورزشکاران و علی الخصوص بدنسازان، همواره باید مواد غذایی را با حجم و ارزش غذایی مناسب، مصرف کنند. فندق از آن دانه‌هایی است که پروتئین و ویتامین‌های گروه B، و همچنین ویتامین‌های A و E را به بدن می‌رساند. از این رو، بدون آنکه حجم زیادی از چربی‌های اشباع و کربوهیدرات را به بدن وارد کند، زمینه عضله‌سازی و تامین انرژی ورزشکاران را فراهم می‌آورد. با مطالعه این مقاله، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره خواص فندق در بدنسازی به دست آورید.

 

خواص فندق برای تقویت عضلات

یکی از مهم‌ترین خواص فندق در بدنسازی ، کمک به تقویت عضلات ورزشکاران است. در این نوع آجیل، حجم بالایی از کلسیم و منیزیم وجود دارد. کلسیم به تقویت استخوان بندی بدن کمک می‌کند، و مصرف منیزیم، احتمال گرفتگی و اسپاسم ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد. هنگامی که ورزشکاران مقدار کافی منیزیم دریافت کنند، می‌توانند ورزش‌های سنگین را بهتر انجام داده، و در عضله‌سازی موفق‌تر عمل نمایند.

خاصیت فندق برای مردان در تقویت عضلات

مصرف منیزیم، به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند، که این مساله در ورزشکاران اهمیت زیادی خواهد داشت. خواص فندق برای مردان در تقویت عضلات بسیار حائز اهمیت است به طوری که اصل تبریز، یکی از فروشگاه های معتبر آجیل و خشکبار در این باره اینگونه نوشته است:

«این آجیل به دلیل داشتن پروتئین، کربوهیدرات و چربی سالم، یکی از مفیدترین مواد غذایی تایید شده برای بدنسازی می‌باشد. این آجیل خوشمزه به دلیل داشتن منیزیم، سبب جذب بیشتر کلسیم در بدن می‌شود. وجود منگنز در آن مانع تخریب عضلات یا عضله سوزی در برابر ورزش و فعالیت‌های سنگین می‌شود. همچنین به دلیل فیبر فراوان، سبب ایجاد حس سیری کاذب در بدنسازان و ورزشکاران می‌شود.»

کره فندق در بدنسازی

فواید فندق در بدنسازی، می‌تواند از طریق مصرف کره فندق به بدن ورزشکاران برسد. در واقع، مصرف کره فندق در بدنسازی، به آن‌ها کمک می‌کند تا چربی‌های مفید و غیراشباع را دریافت کرده و انرژی زیادی به دست آورند. ضمن اینکه، این نوع کره به تقویت و رشد ماهیچه‌ها در بدنسازان کمک می‌کند. البته مقدار مصرف کره فندق برای ورزشکاران، باید حتما بر اساس نظر متخصص تغذیه مشخص گردد؛ زیرا حجم چربی و پروتئین دریافتی در ورزشکاران، باید کاملا حساب شده و اصولی باشد.

خواص فندق برای انرژی زایی

رژیم غذایی ورزشکاران و بدنسازان، به گونه‌ای است که باید حجم مشخصی از مواد غذایی را، طبق برنامه و با اصول مشخص، به صورت روزانه مصرف نمایند. از طرفی، انرژی دریافتی آن‌ها باید به اندازه‌ای باشد که بتوانند ورزش‌های سنگین را انجام داده، و عضله‌سازی داشته باشند. اتفاقا یکی از مهم‌ترین خواص فندق در بدنسازی این است که با ورود چربی‌های غیر اشباع به بدن، می‌تواند انرژی مورد نیاز بدنسازان را فراهم کند. به این ترتیب، خواص فندق برای انرژی زایی نه تنها به بدنسازان کمک می‌کند تا وزنه‌های سنگین را بلند کنند، بلکه برای حفظ تناسب اندام آن‌ها نیز مفید خواهد بود.

انواع مواد مغذی فندق برای بدنسازان

خواص فندق در بدنسازی ، تنها به تقویت عضلات و انرژی زایی محدود نمی‌شود؛ بخش مهمی از فواید فندق در بدنسازی، به ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی مربوط است، که با مصرف این آجیل دوست داشتنی، به بدن می‌رسند. در ادامه، انواع ویتامین‌های موجود در فندق و فواید آن‌ها برای بدنسازان را توضیح می‌دهیم.

  • ویتامین‌های گروه B ؛ این گروه از ویتامین‌ها، باید به صورت روزانه مصرف شوند، تا به تقویت عضلات کمک کنند. ویتامین B12، یک ویتامین ضروری برای بدنسازان است، که باید به طور مرتب آن را دریافت نمایند.
  • ویتامین C ؛ که یک مکمل مهم برای جذب آهن به حساب می‌آید. از طرفی، این ویتامین، نقش یک آنتی اکسیدان قوی در بدن را ایفا می‌کند، که به کنترل استرس و اضطراب کمک خواهد کرد.
  • ویتامین D ؛ حجم کلسیم موجود در فندق بسیار زیاد است. برای جذب هر چه بیشتر این کلسیم، ویتامین D لازم است، که اتفاقا این ویتامین به مقدار زیادی در فندق یافت می‌شود.
  • ویتامین E ؛ که در اصل یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن به حساب می‌آید. وجود مقدار کافی از ویتامین E در بدن، به کنترل رشد سلول‌ها کمک می‌کند.
  • ویتامین A ؛ زمانی عضله‌سازی در بدن به خوبی انجام می‌گیرد، که مقدار کافی گلیکوژن وجود داشته باشد. برای ساخت گلیکوژن نیز به مقدار کافی ویتامین A نیاز است. اتفاقا یکی از مهم‌ترین خواص فندق در بدنسازی این است، که مقدار فراوانی از ویتامین A را به بدن ورزشکاران می‌رساند.

فواید فندق در بدنسازی برای بهبود وضعیت پوست

تا اینجا به خواص فندق در بدنسازی، از نظر عضله‌سازی، انرژی زایی و تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن اشاره کردیم. اما یکی از فواید فندق در بدنسازی، بهبود چربی و رطوبت پوست است! هنگامی که ورزشکاران و بدنسازان مقدار کافی مغز فندق را به صورت روزانه دریافت کنند، پوست آن‌ها از نظر میزان چربی و رطوبت بهبود پیدا می‌کند. با توجه به این که عضلات بدن بدنسازان به تدریج حجیم شده و رشد می‌کنند، بنابراین پوست باید قابلیت کشسانی مناسبی داشته باشد. به این ترتیب، خواص فندق در بدنسازی از این نظر نیز مفید خواهد بود.

تاثیر مصرف فندق تازه در بدنسازی

با اینکه فندق خواص ویژه‌ای برای ورزشکاران و افراد معمولی دارد، اما مصرف فندق تازه، تاثیر بیشتری بر سلامت افراد خواهد داشت. در واقع، هر چه فندق تازه‌تری مصرف کنید، مواد مغذی آن بیشتر بوده و خوردن مغز فندق لذت بخش‌تر خواهد بود. بر همین اساس، به شما توصیه می‌کنیم که خرید فندق را از طریق فروشگاه های معتبر آجیل و خشکبار تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا