سلامتیشیوه زندگی

از چه سنی باید کرم دور چشم استفاده کنیم

کرم های دور چشم با تقویت میکروسیرکولاسیون خون در ناحیه چشم و آبرسانی به پوست، باعث جوانسازی آن می شوند. اما از چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کرد ؟ در این مطلب همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

از چه سنی باید کرم دور چشم استفاده کنیم

پوست اطراف چشم حساسیت زیادی دارد و در صورت عدم رسیدگی کافی، خیلی زود آسیب می بیند. بهترین راه برای حفظ سلامت پوست این ناحیه، استفاده از محصولات مراقبتی است. این محصولات با فرمولاسیون خاصشان مانع از ایجاد چین و چروک می شوند و پوست را شاداب و لطیف می کنند.

انسان روزانه 10000 بار پلک می زند و ماهیچه های اطراف پوست چشم او فعالیت زیادی دارند. بنابراین در صورتی که از پوست مراقبت نشود، خیلی زود آثار چین و چروک روی آن نمایان می شود. پس با شناخت سن مناسب برای استفاده از کرم دور چشم ، می توانید سلامتی را برای پوستتان به ارمغان بیاورید.

کرم های دور چشم با تقویت میکروسیرکولاسیون خون در ناحیه چشم و آبرسانی به پوست، باعث جوانسازی آن می شوند. اما از چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کرد ؟ در این مطلب همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

بهترین سن استفاده از کرم دور چشم

بهترین سن استفاده از کرم دور چشم زمانی است که نوسازی سلولی پوستتان کم شده و کم کم پوست مستعد چین و چروک می شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند استفاده از کرم های دور چشم را از 25 سالگی شروع کنید.

البته سن مناسب برای استفاده از کرم دور چشم برای کسانی که پوست خشکی دارند، 20 سالگی است. پوست این افراد به دلیل عدم رطوبت کافی زودتر پیر می شود؛ بنابراین باید با استفاده از محصولات مراقبتی روند پیری پوستشان را کند کنند.

کرم های دور چشم را باید بر اساس سنتان استفاده کنید. کرم هایی که حاوی ویتامین C و K هستند، در سن 20 تا 30 سالگی موجب تغذیه پوست و جلوگیری از تیرگی آن می شوند.
اما در سن 40 تا 50 سالگی توصیه می کنیم کرم هایی را تهیه کنید که علاوه بر ویتامین، حاوی رتینول هم هستند؛ این کرم ها پوست چشم را لیفت و جوان می کنند.

فواید کرم دور چشم چیست؟

اگر از سن مناسب استفاده از کرم دور چشم را شروع کرده باشید، از فواید بی نظیر آن بهره مند خواهید شد. استفاده از سرم دور چشم لافارر و کرم های باکیفیت مزیت های زیادی دارد، اما این مزیت ها چه هستند؟

  • چشم به دلیل بی آبی کدر و شل می شود، اما با شناخت بهترین سن استفاده از کرم دور چشم و استفاده مرتب از آن، رطوبت پوست حفظ و این مشکلات از بین می روند.
  • استفاده از کرم دور چشم قبل از مواد آرایشی باعث توزیع یکنواخت آنها روی سطح پوست می شود.
  • کرم های دور چشم از تغییر رنگ پوست جلوگیری کرده و پوست را روشن می کنند.
  • چشم های ما در طول روز ممکن است خسته شوند، بنابراین برخی تولیدکنندگان کرم دور چشم در فرمولاسیون محصولات خود از مواد آرامش بخش و تسکین دهنده استفاده می کنند تا خستگی چشم رفع شود.

ترکیبات کرم دور چشم چیست؟

اگر از سن مناسب استفاده از کرم دور چشم را شروع کنید، ترکیبات بی نظیر این محصول تاثیر ویژه روی سلامت پوست چشم هایتان می گذارد. اما در ترکیب کرم دور چشم از چه موادی استفاده می شود؟

  • کافئین: کافئین تاثیر زیادی در رفع پف زیر چشم، چین و چروک ها و تیرگی ها دارد.
  • پپتیدها: پپتیدها گونه ای از آمینو اسیدها هستند که با جوانسازی پوست باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شوند.
  • اسکوالین: اسکوالین با آبرسانی و مرطوب کردن پوست از خشکی آن جلوگیری می کند.
  • رتینول: رتینول باعث افزایش استحکام پوست و رفع تیرگی زیر چشم می شود.
  • ویتامین B3: این ویتامین تاثیر زیادی در یکنواختی رنگ پوست و حفظ رطوبت آن دارد.
  • ویتامین K: از ویتامین K در فرمولاسیون کرم دور چشم برای ترمیم مویرگ ها و از بین رفتن تیرگی پوست استفاده می شود.

پوست اطراف چشم به دلیل چربی کم و نداشتن لایه هیدرولیپیدی که از پوست مراقبت می کند، بیشتر از دیگر نواحی بدن مستعد آسیب است. بنابراین باید از کرم های دور چشم با ترکیبات منحصر به فردشان استفاده کرد تا از بروز آسیب های مختلف در پوست چشم جلوگیری شود.

نحوه انتخاب بهترین کرم دور چشم

توصیه می‌کنیم به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا علاوه بر تشخیص سن مناسب برای استفاده از کرم دور چشم ، محصول مراقبتی مناسب را نیز معرفی نماید و به سایر مشکلات پوستی شما هم رسیدگی کند.

در هنگام انتخاب بهترین کرم دور چشم به نکات مهم دقت کنید:

  • کرم هایی تهیه کنید که بدون عطر، الکل یا اسانس هستند؛ زیرا اغلب این کرم ها باعث بروز حساسیت می شوند.
  • کرم هایی با بسته بندی تیوپی بخرید؛ استفاده از این محصولات راحت تر بوده و طی زمان کیفیتشان را از دست نمی دهند.
  • کرم دور چشم را از میان برندهای معتبر و با کیفیت تهیه کنید.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

با درک اینکه از چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کرد ، شیوه استفاده از این محصول جهت دریافت بیشترین نتیجه نیز مهم است.  برای استفاده از این کرم ها ابتدا صورت خود را بشویید، سپس مقداری از کرم را روی انگشت مخصوص حلقه (چون ضعیف ترین انگشت است) بزنید و روی پوست زیر چشم بگذارید. با نوک انگشت و با ضربه های آرام کرم را در قسمت های داخلی و بیرونی چشم و زیر قوس ابرو پخش کنید.

مالیدن کرم روی پوست اشتباه است؛ شما باید با ضربه های آرام کرم را جذب پوست کنید و باعث افزایش گردش خون در این ناحیه شوید.

با شناخت بهترین سن استفاده از کرم دور چشم ، به صورت روزانه و قبل از استفاده از محصولات آرایشی، از این کرم استفاده کنید. توصیه می کنیم هر 12 ساعت یک بار نیز کرم را روی پوست چشم تمدید کنید تا اثر آن از بین نرود.

جمع بندی

کرم دور چشم تمام مواد مغذی مناسب برای پوست را فراهم کرده و از بروز هر گونه آسیب جلوگیری می کند. با شناخت سن مناسب استفاده از کرم دور چشم و استفاده مرتب از این محصول، دیگر نگران بروز مشکلاتی مثل چین و چروک، لک، تیرگی، پف و … در پوستتان نباشید. این کرم ها با فرمولاسیون و ترکیبات ویژه، زیبایی و سلامتی را برای پوست به ارمغان می آورند.

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. من الان 26 سالمه بهترین کرم دور چشم مناسب سن 26 چی هست؟

    1. سلام میتوانید کرم دور چشم لافارر مدل Caffeine 10% حجم 15 میلی لیتر را از فروشگاه اینترنتی الانزا تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا