سلامتیشیوه زندگی

ورم بعد از مزوتراپی صورت

ورم بعد از مزوتراپی صورت

اگر به دنبال پوستی شاداب و جوان هستید باید علاوه بر رعایت روتین پوستی و استفاده از محصولات مراقبتی، به فکر تغذیه پوست صورت خود باشید. در برخی مواقع پوست صورت به دلیل کمبود مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز، دچار چین و چروک، کک ومک و سایر عارضه‌های پوستی می‌شود. اکنون پزشکان از روش‌های مختلفی برای تغذیه و درمان پوست صورت استفاده می‌کنند. در این بلاگ قصد داریم تا در رابطه با یکی از آن‌ها که مزوتراپی است، اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم. پس بهتر است ابتدا با روش مزوتراپی آشنا شوید.

طبق بلاگ منتشر شده کلینیک صدف در رابطه با مزوتراپی صورت: مزوتراپی صورت روشی است که در آن پزشک با کمک سوزن‌های بسیار ریز موادی مانند آنزیم‌ها، هورمون‌ها، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی را به لایه میانی پوست تزریق می‌کند. این روش برای اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور اختراع شد. در آن زمان از مزوتراپی برای تسکین درد ناشی از بعضی بیماری‌ها استفاده می‌شد. با این حال، بعدها از این روش برای از بین بردن چربی‌های اضافی و زیباسازی و جوانسازی پوست استفاده شد. کلمه «مزو» به معنای وسط است و از آنجایی که مواد مغذی از طریق سوزن‌های ظریف به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند، به این روش مزوتراپی می‌گویند. ایده اصلی مزوتراپی صورت این است که گردش خون ضعیف در ناحیه آسیب‌دیده صورت را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهد.

دلیل ورم بعد از مزوتراپی صورت چیست؟

انجام این روش درمانی نمی‌تواند عارضه‌ای برای بدن نداشته باشد. بهترین روش‌های درمانی هم دارای عوارض مختلف کوتاه مدتی هستند. شدت این عوارض با توجه به سیستم بدنی و حساسیت پوست مراجعه کننده بسیار متفاوت است. یکی از عوارض کوتاه مدت آن ورم بعد از مزوتراپی است. بعد از مزوتراپی پوست صورت در نواحی تزریق شده، به دلیل حساسیت بالایی که پوست صورت به سوزن و مواد تزریقی دارد واکنش نشان می‌دهد. این واکنش شبیه به ورم صورت خواهد بود.


بیشتر پزشکان بر این باورند که ورم بعد از مزوتراپی صورت بیشتر به دلیل حساسیت فرد نسبت به مواد تزریقی است. مواد و پروتئین‌های موجود در سرم‌های تزریق شده وارد پوست صورت می‌شود و چین و چروک صورت را با ساخت کلاژن در پوست کاهش می‌دهند.

چطور ورم بعد از مزوتراپی صورت را برطرف کنیم؟

قبل از اینکه هر یک از درمان‌های مربوط به جوانسازی پوست صورت را انجام دهید، درباره مزایا و معایب آن مطالعه کنید. سعی کنید با شدت عوارض بعد از روش جوانسازی پوست صورت آشنا شوید. این عامل در بهبود عوارض ناشی از روش‌های جوانسازی صورت می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
همانطور که پیش‌تر گفتیم، ورم صورت بعد از مزوتراپی یک عارضه طبیعی بوده و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است.
پزشک معالج در طول تزریق سعی می‌کند به بهترین شیوه این تزریق را انجام دهد و از مواد با کیفیت و درجه یک استفاده کند. همین دو عامل می‌توانند از شدت ورم بعد از مزوتراپی بکاهند. تزریق انجام شده بعد از اتمام درمان عوارض خود را نشان می‌دهد، این عوارض کوتاه مدت بوده و با رعایت نکات مراقبتی از بین خواهند رفت.

ورم صورت در ناحیه تزریق با توجه به نکات مراقبتی قابل درمان است و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان آن را از بین ببرید. بهتر است برای از بین رفتن ورم صورت در کوتاه‌ترین زمان از مصرف غذاهای شور خودداری کنید، برای کاهش ورم صورت از کمپرس سرد استفاده کنید. مزوتراپی عوارض بسیاری دارد که یکی از آن‌ها ورم صورت است.

سایر عوارض بعد از مزوتراپی صورت

علاوه بر ورم صورت از دیگر عوارض بعد از مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حساسیت و آلرژی به مواد تزریق شده
  • انتقال عفونت و بیماری‌های پوستی به دلیل عدم استفاده از ابزار استریل
  • خونریزی، کبودی، خارش و التهاب در محل تزریق
  • برجستگی و حساسیت به لمس محل تزریق
  • درد بسیار کم در ناحیه تزریق
  • ایجاد لکه تیره رنگ روی پوست
  • باقی ماندن جای زخم
  • حالت تهوع

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی صورت

معمولا هر عمل جوانسازی و زیبایی برای اینکه ماندگار شود و از شدت عوارض بعد از عمل کاسته شود، دارای نکات مراقبتی متفاوتی خواهد بود. این نکات مراقبتی در صورتی که رعایت شود می‌تواند در نتیجه جوانسازی صورت تاثیر مثبتی بگذارد. در ادامه به نکات مراقبتی بعد از مزوتراپی صورت اشاره خواهیم کرد:

  • به هیچ عنوان تا یک هفته بعد از مزوتراپی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • 30 دقیقه پیاده‌روی روزانه و روتین می‌تواند موجب بهبود عوارض آن شود.
  • بعد از مزوتراپی صورت برای کاهش میزان التهابات و ورم‌های وارد شده بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا یک هفته بعد از مزوتراپی صورت از شنا کردن در استخر خودداری کنید.
  • تا چهار ساعت بعد از مزوتراپی از شست‌وشوی صورت خود با آب بپرهیزید.
  • استفاده از داروهای تجویز شده(ژل‌ها و پمادهای موضعی) می‌تواند کمی از عوارض مزوتراپی را کاهش دهد.
  • تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی از خوردن قرص آسپرین و ویتامین E خودداری کنید.
  • حتما مصرف غذاهای فیبردار و سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

جمع بندی

در مزوتراپی صورت پزشک سعی می‌کند تا تمام مواد مغذی چون آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، هورمون‌ها و سایر فاکتورهای مفید برای پوست را تزریق کند. تزریق این دارو می‌تواند مواد مورد نیاز پوست را تامین کند و موجب درخشندگی و شفافیت پوست شود. رفع چربی‌های اضافه، لکه‌های پوستی و چین و چروک از فواید مزوتراپی است.
اگرچه میزان اثربخشی این تکنیک هنوز ثابت نشده است، اما مزایای این روش درمانی از معایب آن بسیار بیشتر است. همین امر می‌تواند دلیل انتخاب مزوتراپی به عنوان یک روش درمانی باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا