آموزشیشیوه زندگی

هزینه گواهینامه رانندگی و شرایط جدید به چه صورت است ؟

در این مقاله به بررسی هزینه گواهینامه و همینطور شرایط جدید گرفتن گواهینامه رانندگی می پردازیم .

هزینه گواهینامه رانندگی و شرایط جدید به چه صورت است ؟

هزینه گواهینامه رانندگی به مقدار کمی افزایش داشته که در این مقاله به بررسی تمامی این موارد می پردازیم پس در صورتی که می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید و یا در آموزشگاه رانندگی ثبت نام کرده اید و می خواهید سوالات آیین نامه رانندگی را به خوبی بخوانید تا در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید این مقاله برای شما می تواند بسیار مفید باشد . در ادامه به بررسی هزینه گواهینامه رانندگی پایه 3 و 2 و موتور سیکلت و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی در رده های مختلف می پردازیم .

در ادامه و در نهایت در مورد قوانین رانندگی در چند کشور بررسی های جالبی را انجام خواهیم داد پس با ما همراه باشید .

شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی چیست ؟

اگر می خواهید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید شاید این بهترن راه برای شماست که از قبل بدانید هزینه های ثبت نام چقدر است و یا اصلا چقدر هزینه اضافی برای شما خواهد داشت و اصلا چند روزه می توانید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید و بسیاری از سوالات دیگر اما در ابتدا بیایید ببینیم شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی به چه صورت است و سپس به سراغ هزینه ها و موارد دیگر برویم .

هزینه گواهینامه رانندگی در ایران به مقدار کمی افزایش داشته و این افزایش هزینه به دلایل مختلفی اتفاق افتاده است برای مثال بالا رفتن هزینه های مالیاتی و یا هزینه های انرژی و اجاره و بسیار از موارد دیگر مانند حقوق کارمندان اما در مجموع این هزینه ها به قدری هستند که به افراد برای ثبت نام در آموزشگاه رانندگی فشاری نیاید . بسیار خب بیایید ببینیم اصلا شرایط به چه صورت است ؟

برای گرفتن گواهینامه رانندگی به شرایط زیر توجه کنید :

1 – باید 18 سالتان شده باشد
2 – به تاییدیه چشم پزشک مورد اعتماد آموزشگاه رانندگی نیاز دارید
3 – باید به آزمایشگاه رفته و گروه خونی خود را مشخص کنید
4 – باید 8 قطعه عکس پرسنلی داشته باشید
5 – باید مورد تایید پزشک عمومی برسید
6 – آزمون آیین نامه رانندگی را باید قبول شوید
7 – باید در تست رانندگی عملی قبول شوید

اما بیایید به بررسی این 7 مورد بپردازیم . در ابتدا شما باید به سن قانونی رسیده باشید و سپس می توانید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید سپس باید برای تاییدیه چشم و نمره آن به چشم پزشک مورد اعتماد آموزشگاه رانندگی بروید و بعد از آن باید به آزمایشگاه رانندگی رفته و گروه خونی خود را مشخص کنید و به آموزشگاه رانندگی ببرید اما برای چه ؟ خدای ناکرده در صورتی که در رانندگی تصادف کنید و اگر گواهینامه رانندگی شما همراهتان باشد گروه امداد می تواند بفهمد که شما چه گروه خونی نیاز دارید تا به شما خون رسانی کنند و این مورد بسیار مهم است .

بعد از تعیین نمره چشم شما باید 8 قطعه عکس با عینک و یا بی عینک به آموزشگاه رانندگی تحویل دهید و در مورد پزشک عمومی در صورتی که تتو داشته باشید و یا اثراتی از اختلالات روانی در شما دیده شود پزشک وضعیت شما برای گرفتن گواهینامه رانندگی مردود اعلام می کند و یا شما باید تاییدیه از روانشناس برای آموزشگاه رانندگی ببرید تا بتوانید مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی را به خوبی و بدون مشکل طی کنید .

مورد بعدی که بسیار مهم است سوالات آیین نامه رانندگی و یا آزمون آیین نامه رانندگی است این آزمون به قدری سخت است که اگر در آن مردود شوید باید هفته ها برای همین آزمون به آموزشگاه رانندگی بروید اما این آزمون اصلا چیست ؟

آزمون آیین نامه چیست ؟

آزمون آیین نامه چیست ؟

وقتی در آموزشگاه رانندگی ثبت نام می کنید و به کلاس های آیین نامه رانندگی می روید باید خود را بعد از گذراندن تمامی کلاس های قوانین و آیین نامه رانندگی , برای آزمون آیین نامه رانندگی آماده کنید در این حالت است که اگر شما بخواهید گواهینامه رانندگیتان را سریعتر بگیرید باید در این آزمون قبول شوید اما چرا این آزمون تا این حد سخت است و اصلا این آزمون به چه صورت است ؟

این آزمون متشکل شده از 30 سوال تستی بوده و در صورتی که شما بتوانید 26 مورد را به درستی پاسخ دهید قبول هستید اما سختی کار در اینجاست که برای این آزمون شما تنها 20 دقیقه وقت دارید و سخت تر این است که شما باید کتاب آیین نامه رانندگی را به خوبی بخوانید و یادبگیرید که فرضا فلان تابلو برای چیست و یا در چه راهی چه سرعتی باید بروید اما مشکل اینجاست که شما باید حدودا 220 صفحه از این کتاب را بخوانید و در صورتی که شما نتوانید به خوبی کتاب آیین نامه رانندگی و قوانین آن را بخواید بدون شک مردود خواهید شد پس بهترین راه این است که از سوالات آیین نامه رانندگی تمرینی استفاده کنید که در دکه های روزنامه فروشی و یا حتی خود آموزشگاه و یا در سایت های زیادی مانند گواهیران می توانید آن را بیابید .

در هر صورت باید بدانید این آزمون به قدری سخت است که اصولا از هر 40 نفر فقط 8 نفر در آن در بهترین شرایط قبول می شوند . بسیار خب بیایید ببینیم مرحله بعد چیست ؟

آزمون شهری رانندگی چیست ؟

آزمون شهری رانندگی چیست ؟

بعد از آنکه در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شدید باید به سراغ تمرین رانندگی به صورت عملی بروید در این حالت آموزشگاه رانندگی به شما یک مربی آموزشی به همراه یک ماشین دنده ای می دهد تا به شما رانندگی را بیاموزد در این حالت شما باید در حدود 12 جلسه رانندگی را به خوبی تمرین کنید و رانندگی اصولی مورد نیاز برای آزمون عملی را به خوبی بیاموزید و فرضا باید بتوانید به خوبی رانندگی کنید و یا پارک کنید و یا بسیاری از موارد دیگر اما نکته بسیار مهم در اینجاست که آزمون آیین نامه رانندگی و یا همان سوالات آیین نامه رانندگی در اینجا با مهارت عملی شما ترکیب می شود و شما با علم به قوانین رانندگی می توانید به صورت عملی هم رانندگی کنید اما بعد از این دوره آموزشی کار به کجا می رسد ؟

بعد از آنکه شما توانستید به خوبی رانندگی را بیاموزید باید برای آزمون عملی رانندگی آماده شوید این آزمون به قدری سخت است که بیشتر از 90 درصد از افراد شرکت کننده در این آزمون معمولا مردود می شوند که دلایل بسیار زیادی هم دارد برای مثال استرس و یا ترس شدید از افسر راهنمایی و رانندگی خشنی که در کنار شما نشسته است و یا ترس از نداشتن مهارت کافی و یا جدی بودن بی اندازه تست رانندگی و تمامی موارد .

آزمون رانندگی می تواند سخت ترین آزمون برای گرفتن گواهینامه رانندگی باشد اما شما باید به اندازه بسیار خوبی رانندگی اصولی را تمرین کرده باشید در غیر این صورت بدون شک شما هم مردود می شوید . بسیار خب بیایید ببینیم هزینه گواهینامه رانندگی چقدر است ؟

هزینه گواهینامه رانندگی چقدر است ؟

هزینه گرفتن گواهینامه رانندگی برای پایه 3 حدودا 4 میلیون و 400 هزار تومان و برای پایه 2 حدودا 6 میلیون و 400 هزار تومان و برای موتور سیکلت حدودا 1 میلیون و 600 هزار تومان شده است و در صورتی که می خواهید برای ثبت نام در آموزشگاه رانندگی اقدام کنید این مورد می تواند برای شما بسیار مهم باشد اما باید بدانید هزینه گواهینامه رانندگی در همینجا تمام نمی شود و شما باید هزینه های دیگری را هم در نظر داشته باشید .

برای مثال هزینه های مردودی در آزمون آیین نامه رانندگی و یا آزمون شهری عملی و یا حتی در صورتی که نیاز داشته باشید به تمرین بیشتر رانندگی باید تمامی موارد را در نظر داشته باشید اما در مجموع هزینه گواهینامه رانندگی هرچقدر که هست شما باید 500 هزار تومان مبلغ بیشتری برای آن در نظر داشته باشید . امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و در صورتی که می خواهید به صورت دقیق هزینه گواهینامه رانندگی را بررسی کنید می توانید به سایت گواهیران مراجعه بفرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا