مدوپوشاک

انواع مدل های مقنعه نخی بروجردی و کرپ

انواع مدل های مقنعه نخی بروجردی و کرپ

مقنعه نخی یکی از پوشش های مهم و معروف در فرهنگ و مذهب اسلامی است که بیشتر توسط زنان مسلمان در محیط های رسمی و عبادی استفاده می شود. این پوشش نمادی از تسلیم و خضوع به اراده خداوند و همچنین هویت و فرهنگ اسلامی است. مقنعه نخی مقاله دارای تاریخچه طولانی و کاربردهای مختلف در مراسم مذهبی و فرهنگی و اداری است. انواع مقنعه نخی را می توان به سه دسته از نظر جنس، اندازه و نوع دسته بندی کرد. برای خواندن مقاله کامل درباره مقنعه نخی مقاله می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

حجاب نیک  www.hejabnik.ir

انواع مدل های مقنعه نخی بروجردی و کرپ

مقنعه بروجردی یکی از انواع مقنعه نخی است که در شهرستان بروجرد تولید می شود. این مقنعه دارای الیاف پنبه و کتان است که خنک و سبک است. مقنعه بروجردی در سایز ها و رنگ های مختلف عرضه می شود و مناسب برای محیط های رسمی و عبادی است. این مقنعه نمادی از فرهنگ و هنر لرستان است که در مراسم های مذهبی و فرهنگی نیز استفاده می شود.

مقنعه بروجردی خنک است چون از الیاف پنبه و کتان ساخته شده است. این الیاف دارای توانایی جذب و تبخیر رطوبت هستند و باعث می شوند که حرارت بدن به خارج از پوشش منتقل شود. بنابراین، مقنعه بروجردی مناسب برای فصول گرم سال است.

مقنعه های نخی از الیاف پنبه و کتان ساخته شده اند و خنک و سبک هستند. این مقنعه ها در اندازه ها و رنگ های مختلف عرضه می شوند و مناسب برای محیط های رسمی و عبادی هستند. انواع مقنعه های نخی را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

 

– مقنعه نخی بروجرد: این مقنعه از نخ مشکی بروجرد تولید می شود که تیره تر و مقاوم تر از سایر نخ هاست. این مقنعه نمادی از فرهنگ و هنر لرستان است و در مراسم های مذهبی و فرهنگی نیز استفاده می شود¹².

– مقنعه نخ کرپ: این مقنعه از پارچه کرپ دوخته شده است که نرم و لطیف است. این مقنعه دیر چروک می شود و ظاهری رسمی دارد. این مقنعه مناسب برای خانم های اداری و معلم است³⁴.

مقنعه نخی ابردوزی شده: این مقنعه از پارچه نخی دوخته شده است که روی آن ابردوزی های زیبا و متنوع انجام شده است. این مقنعه زیبا و شیک است و برای مهمانی ها و مجالس مناسب است²³.

– مقنعه نخی آستین دار: این مقنعه از پارچه نخی دوخته شده است که دارای آستین هایی است که تا حدی می توان آن را جایگزین مانتو کرد. این مقنعه به تازگی وارد بازار شده است و از مقنعه های مدرن است²⁴.

– مقنعه نخی چانه دار: این مقنعه از پارچه نخی دوخته شده است که دارای قسمتی است که چانه را می پوشاند. این مقنعه یکی از قدیمی ترین مقنعه هاست و برای افرادی که جنب و جوش زیادی دارند مناسب است²⁴.

 

امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد. 😊

منبع:

Hejab-chador.ir

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. ممنون از وقتی که گذاشتید و مطالعه کردید پیروز و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا