فن آوری

بازی کریپتویی و NFT چیست و چه بازی هایی ارز دیجیتال میدهند؟

بازی کریپتویی و NFT چیست و چه بازی هایی ارز دیجیتال میدهند؟ بازی کریپتویی به نوع خاصی از بازی‌های ویدیویی یا موبایلی گفته می‌شود که در ازای بازی کردن، به بازیکن‌ها ارز دیجیتال یا توکن‌های …

بازی کریپتویی و NFT چیست و چه بازی هایی ارز دیجیتال میدهند؟

بازی کریپتویی به نوع خاصی از بازی‌های ویدیویی یا موبایلی گفته می‌شود که در ازای بازی کردن، به بازیکن‌ها ارز دیجیتال یا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) جایزه می‌دهند.

بازی‌های کریپتویی با شعار برای کسب درآمد بازی کنید یا Play to Earn، روزبه‌روز توجه کاربران بیشتری را به خود جلب می‌کنند. گیمرها در حین لذت از بازی می‌توانند پاداش‌های هیجان‌انگیز به دست آورند. میزان استقبال از بازی‌های آنلاین به جایی رسیده که پای آن‌ها به گوشی‌های موبایل هم باز شده است و حالا تعداد زیادی از افراد با گوشی هوشمند خود به انجام بازی‌هایی مانند فورتنایت و پابجی می‌پردازند. سازندگان چنین بازی‌هایی همواره در تلاش هستند تا سیستم‌های بهتر و کارآمدتری برای پاداش دادن به بازیکن‌ها طراحی کنند، اما این کار با چالش‌هایی مانند امنیت، سازگاری و نحوه پرداخت مواجه است. به‌نظر می‌رسد این چالش‌ها با کمک فناوری بلاک‌ چین و بازی های کریپتویی قابل رفع خواهند بود.

بازی کریپتویی چیست؟

بازی کریپتویی در واقع یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین است و در ظاهر تفاوتی با بازی‌های ویدیویی و موبایلی معمولی ندارد. فرق عمده این بازی‌ها به سیستم پاداش یا پرداخت آن‌ها برمی‌گردد. مثلا تصور کنید در یک بازی، وقتی یک مرحله یا چالش سخت را پشت سر می‌گذارید، پاداشی به عنوان تروفی یا اچیومنت دریافت می‌کنید. حالا اگر سیستم پاداش بازی مبتنی بر بلاک چین باشد، این پاداش می‌تواند به‌صورت یک توکن غیرقابل تعویض یا همان NFT به شما داده شود. به این ترتیب این دارایی واقعی را می‌توانید به فروش برسانید یا با سایر بازیکن‌ها مبادله کنید.

NFT چیست؟

NFT چیست به زبان ساده، توکن‌های غیرقابل‌معاوضه گفته می‌شود. آن‌ها به‌عنوان یک گواهی مالکیت دیجیتالی غیرقابل تکرار برای هر نوع دارایی دیجیتالی صادر می‌شوند. در واقع، NFT یک قرارداد هوشمند است که با استفاده از پلتفرم‌های اوپن سورس (که هرکسی می‌تواند از سایت‌هایی مثل گیت‌هاب دانلود کند) تنظیم و برای ایمن‌سازی آن به‌صورت دیجیتالی استفاده می‌شود. پس از نوشتن، می‌توان آن را ذخیره یا به‌طور دائمی در قالب یک رمزارز (معمولاً به نام توکن ERC 721) در یک شبکه بلاک‌چین مثل اتریوم منتشر کرد.

NFT چیست

 

مراحل کلی ساخت NFT

با توجه به گسترش ساخت NFT و خرید و فروش آن مخصوصاً در بین هنرمندان و کسب درآمدهای میلیون دلاری از این راه، خیلی از افراد در حرفه‌های مختلف به فکر ساخت و ورود به بازار آن افتادند. اما باید توجه داشته باشید که از بین میلیون‌ها NFT ساخته شده توسط کاربران، تنها بخش کمی از آن‌ها موفق شده و مورد معامله قرار می‌گیرند. بنابراین قبل از ساخت، ابتدا بررسی‌های کامل جهت آموزش NFT را انجام داده و پس از آن با مراجعه به بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT اقدام به کسب سود کنید.

  • انتخاب فرمت و محتوا
  • ساخت NFT
  • انتخاب بازارچه برای فروش
  • ساخت کیف پول رمز ارزی
  • پیروی از قوانین و دستورالعمل‌های پلتفرم

ساخت nft در opensea

در سایت opensea.io ، به روی منوی پروفایل خود بروید و My Collections را انتخاب کنید. برای ساخت مجموعه جدید ، گزینه Create a Collection را انتخاب کنید. هنگامی که در آینده مجموعه های متعددی ایجاد کردید ، آن‌ها در اینجا قابل مشاهده خواهند بود.

ساخت nft در Rarible

ویژگی جدید این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد در ابتدا برای ایجاد NFT هزینه‌ای پرداخت نکنند و شما برای شروع نیازی به ETH ندارید! این پلتفرم در حال تلاش برای رفع موانع ورود سازندگان NFT برای تمامی کاربران است و اجازه می‌دهد که کاربران در همان ابتدا بدون پرداخت هزینه‌ای خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و از طریق خرید و فروش nft درآمد کسب کنند.

بازی NFT به چه نوع بازی گفته می‌شود؟

بازی NFT، توکن بومی خودش را دارد که می‌توان آن را به پول واقعی تبدیل کرد. این بازی‌ها، هزینه تراکنش‌های NFT را می‌پردازند، به گیمرها برای روش‌های توسعه بازی، امکان رأی می‌دهند، امکان نگهداری دارایی‌های دیجیتالی در بازی را فراهم می‌سازند و به ازای دارایی‌های درون-بازی به گیمرها، پول پرداخت می‌کنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بازی‌هایی NFT یا بازی هایی که ارز دیجیتال میدهند.

بازی اکسی اینفینیتی

بازی Axie Infinity یکی از معروف‌ترین بازی‌هایی است که از آن برای به دست آوردن رمز ارز استفاده می‌شود. این بازی را می‌توان ترکیبی از دو اثر شناخته‌شده پوکمون (Pokémon) و کریپتو کیتیز (Crypto Kitties) دانست. هدف اصلی در بازی axie infinity این است که با استفاده از هیولاهای کوچک و بامزه‌ای که در اختیار دارید، به نبرد با سایر افراد بروید و آن‌ها را شکست دهید. این بازی روی بلاک چین اتریوم انجام می‌شود و جهت کارمزد و تأخیر کمتر، از یک ساید چین به نام رونین (Ronin) استفاده می‌کند.

ارز AXS

AXS توکن ارائه شده پلتفرم Axie Infinity است. کاربران می‌توانند با رأی‌دهی و بازی کردن در پلتفرم اکسی اینفینیتی توکن AXS دریافت کنند. این توکن‌ها در واقع به عنوان پاداش ارائه می‌شوند و تأمین این پاداش از طریق خزانه داری Axie Infinity صورت می‌گیرد.

ارز SLP

 

ارز SLP

توکن‌های Smooth Love Potion یا SLP توکن‌های ERC-20 هستند که برای پرورش و تولیدمثل اکسی‌ها کاربرد دارند. ارز SLP دارایی‌های NFT هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند که توکن‌های اکسی جدید تولید کنند و آن‌ها را در بازی به کار گیرند. در واقع کاربران باید برای تولیدمثل کاراکترهای Axie در بازی هزینه پرداخت کنند. برای زاد و ولد اکسی‌ها به رمزارز AXS و Smooth Love Potion نیاز دارید. در فرآیند پرورش اکسی‌ها علاوه بر توکن، هزینه گاز نیز محاسبه می‌شود که با توجه به وضعیت شبکه اتریوم متغیر است.

بازی سند باکس

سند باکس از محبوب‌ترین بازی‌های کریپتویی است که بر بستر بلاک‌چین اتریوم قرار دارد و در آن بازیکن‌ها می‌توانند با به اشتراک گذاشتن یا مبادله دارایی‌های دیجیتال خود، کسب درآمد کنند.

بازی سندباکس امکان کنترل محتواهای داخل بازی را برای خود گیمرها فراهم می‌کند. برخلاف اکثر بازی‌های ویدیویی که در آن‌ها کنترل همه چیز در اختیار توسعه‌دهندگان است، در Sandbox این خود بازیکن‌ها هستند که به عنوان صاحب اصلی بازی شناخته می‌شوند و همه چیز را تحت نظر دارند.

بازی crazy defense heroes

Crazy Defence Heroes (CDH) سیستم بازی‌ دفاع از قلعه و استراتژی مورد نیاز در بازی‌های کارتی را با هم ترکیب می‌کند. بازیکنان باید از پادشاهی خود در برابر دشمنان دفاع کنند و با قرار دادن برج‌ها و قهرمانان در مکان‌های استراتژیک آن‌ها را از بین ببرند.

با دریافت توکن‌های TOWER در رویدادهای ویژه و همچنین روزانه (زمانی که Star Chest را باز می‌کنید)، بازی می‌تواند یک سرگرمی جذاب برای اواقت فراغت و یک سرمایه‌گذاری جدی برای کسب درآمد باشد. همچنین بخشی از فرنچایز Crazy Kings برندهای Animoca است که همگی از توکن‌های TOWER استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

بازی‌های کریپتویی با به‌کارگیری صنعت بلاک‌چین، قراردادهای هوشمند، ارزهای دیجیتال، توکن NFT، توکن‌های حاکمیتی، و اقتصاد «بازی کن، جایزه بگیر»، تجربه‌ای بسیار رضایت بخش را برای کاربران فراهم می‌کنند. ترکیب بلاک چین و گیمینگ یک ترکیب برنده هم برای گیمرها و هم توسعه‌دهندگان بازی است. به این ترتیب که گیمرها کنترل بیشتری روی بازی‌های کریپتویی محبوبشان و دارایی‌های خود در این بازی‌ها به دست می‌آورند. در عین حال، بهترین بازیکنان می‌توانند در قبال مهارت خود در بازی های کریپتویی درآمدزایی و ارز دیجیتال به دست آورند و حتی اگر کمی خلاقیت هنری دارند، با طراحی و فروش آیتم‌های کلکسیونی کسب درآمد کنند. توسعه‌دهندگان نیز از این بستر جدید گیمینگ سود می‌برند زیرا جذب سرمایه برای ساخت بازی‌ها از طریق فروش توکن‌ها بیشتر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا