آموزشی

افزایش نرخ جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 1403

پرداخت خلافی ماشین یکی از آن کارهایی است که هر صاحب خودرو، موظف به انجام آن است. چراکه هرکس در هر موقعیتی، امکان دارد که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکند و مجبور به تسویه جریمه شود! یکی از مواردی که می‌تواند سقف خلافی خودروها را افزایش دهد، ورود به محدوده طرح ترافیک است که در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط با نرخ جدیدی که برای این جریمه درنظر گرفته‌اند، با شما صحبت کنیم. بنابراین، اگر هنوز از تصمیمات دولت دررابطه‌با این جریمه اطلاع ندارید، تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

نرخ ورود به طرح ترافیک در سال 1402 چقدر بود؟

اگر به یاد داشته باشید، در سال 1398، طرح ترافیک زوج و فرد به تصویب رسید و بعد از آن، هر خودرویی که خلاف آن عمل می‌کرد، موظف به پرداخت خلافی ماشین بود! این مبلغ برای این‌که تاثیرگذاری خود را از دست ندهد و به کنترل ترافیک تهران کمک کند، هرسال توسط مجریان قانون، تغییر می‌کند.

به همین دلیل، اگر قبل ‌از اطلاع در مورد مبلغ جریمه امسال، می‌خواهید در مورد سال 1402 و قوانین آن بدانید، باید بگوییم که جریمه ورود به طرح ترافیک، بعد از عید 1402 تا 20درصد افزایش پیدا کرد و به رقم 52 هزار و 560 تومان رسید.

افزایش نرخ در سال 1403 چقدر تصویب شده است؟

با توجه به تغییرات سال گذشته، شاید بپرسید امسال چطور؟ آیا در سال 1403 نیز، افزایش نرخ جریمه 20درصدی داریم یا امسال عملکرد متفاوتی از مجریان قانون دیده می‌شود؟ باید بگوییم که قانون امسال از 14 فروردین در دست اجرا سپرده شده و امسال با افزایش نرخ جریمه 40درصدی مواجه هستیم.

باید اضافه کنیم قانون جریمه 40درصدی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، شامل طرح ترافیک برای روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 6:30 تا 18:00 و روزهای پنج‌شنبه، طرح ترافیک فقط شامل طرح کنترل آلودگی هوا می‌شود که از ساعت 6:30 تا 13:00 اجرا خواهد شد.

البته دقت داشته باشید که در بحث پرداخت خلافی ماشین& جهت عدم رعایت قانون در طرح ترافیک، این موضوع شامل خودروهای برقی و هیبریدی نمی‌شود. (البته در صورتی ‌که فرآیند ثبت خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تکمیل شده باشد)

نکات مهم درباره ساعت طرح ترافیک در شش ماهه سال 1403

نکته‌ای که باید در مورد ساعت طرح ترافیک در شش ماهه سال 1403 بدانید، مربوط به معاینه فنی برتر ماشین می‌شود. در واقع مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران گفته، داشتن معاینه فنی برتر روی مبلغ جریمه تاثیر می‌گذارد.

این یعنی در صورتی که یک خودرو با معاینه فنی برتر پس‌از ساعت 10 صبح وارد محدوده شود و قبل ‌از ساعت 4 عصر از آن خارج شود، موظف به پرداخت مبلغ 63 هزار تومان در ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک خواهد بود. همچنین این رقم، به‌ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا به 31 هزار و 500 تومان تغییر پیدا خواهد کرد.

روش‌های خرید مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک کدامند؟

معمولا دارندگان خودرو، برای این‌‌که بتوانند مبلغ پرداخت خلافی ماشین را به‌حداقل برسانند، دنبال شیوه‌هایی برای خرید مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک می‌گردند تا بتوانند به‌جای درمان، پیشگیری را پیشه بگیرند.

برای این منظور، صاحبان خودرو باید بعد از بررسی نرخ بسته‌های طرح ترافیک، وارد سایت «تهران من» شوند و در آن‌جا یک حساب کاربری ایجاد کرده و اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنند. این افراد در نهایت می‌توانند طبق بسته انتخابی خود، حساب را شارژ کرده و از خدمات داشتن مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

معرفی روش‌های پرداخت جرایم و خلافی ماشین

در دنیای امروز، برای پرداخت خلافی ماشین از 5 روش استفاده می‌کنند که نام آن‌ها را در فهرست پایین آورده‌ایم:

  • سایت اینترنتی راهور 120

  • کد USSD

  • سامانه پیامک

  • مراجعه به مراکز پلیس +10

  • سوپر اپلیکیشن تاپ

سایت اینترنتی راهور 120

برای این‌‌که بتوانید سقف پرشده خلافی خودرو خود را به‌کمک سایت اینترنتی راهور 120 پرداخت کنید، ابتدا باید وارد این سایت شوید و حین ثبت‌‌نام، اطلاعاتی مثل کد ملی، شماره تلفن و تاریخ تولد را ثبت کرده و فرآیند پرداخت را طی کنید.

کد USSD

کد USSD یک روش کارآمد برای پرداخت خلافی ماشین است. البته فراموش نکنید که به‌کمک این کدها، شرایط دریافت استعلام برای شما وجود ندارد. بنابراین، در صورت انتخاب این شیوه، به‌طور مستقیم باید برای تسویه اقدام کنید.

سامانه پیامک

سامانه پیامک امکان استعلام و پرداخت خلافی را برایتان فراهم می‌کند. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات آن از بارکد به سامانه پیامکی 1101202020 کمک بگیرید. برای این منظور، شماره 17 رقمی VIN که در پشت کارت ماشین وجود دارد را بنویسید، انتهای آن یک * بگذارید و در نهایت، نتیجه را به شماره‌ای که درج کرده‌ایم، ارسال کنید.

مراجعه به مراکز پلیس +10

اگر در دسته افرادی قرار دارید که می‌توانید برای مراجعه به مراکز پلیس +10 زمان و انرژی صرف کنید، باید بگوییم که یک شیوه تقریبا ساده را برای پرداخت خلافی ماشین پیش گرفته‌اید. برای این منظور، کافی ‌است به این مراکز مراجعه کرده و بعداز منتظر ماندن در صف، تمام فرآیند کار را به کارمندان بسپارید.

با چه اپلیکیشنی می‌توانیم خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

سوپر اپلیکیشن تاپ یک پلتفرم قدرتمند و امن است که شرایط پرداخت خلافی ماشین را به 3 شیوه مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سوپراپلیکیشن تحت نظارت بانک مرکزی و پلیس فتا فعالیت می‌کند و بستر این‌‌که بخواهید از روش‌های استعلام خلافی، استعلام تجمیعی و پرداخت با شناسه استفاده کنید، فراهم کرده است.

این سوپراپلیکیشن، کارمزدی معادل و حتی در برخی موارد، کمتر از حد معمول برای انجام این کار دریافت می‌کند و امکان دسترسی به سرویس‌های آن، از طریق سایت و اپلیکیشن وجود دارد. شما با نصب این پلتفرم از بسترهای معتبر مثل «بازار» و «مایکت» می‌توانید علاوه‌‌بر پرداخت خلافی خودرو، از 100 سرویس کاربردی دیگر در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوید.

جلوگیری از جریمه خلافی

با توجه به این‌‌که سقف خلافی خودرو 3 میلیون است و در سال 1403، افزایش 40درصدی جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک داشته‌ایم، احتمالا به‌دنبال یک روش ساده برای پرداخت خلافی ماشین هستید. در این مقاله 5 روش کاربردی مثل مراجعه به مراکز پلیس +10، سامانه پیامک و نصب سوپر اپلیکیشن تاپ را به شما آموزش دادیم که انتخاب هریک از آن‌ها به سبک زندگی و شرایطی که در آن زیست می‌کنید، بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا