فن آوری

کفسابی یک خدمت نوین برای بازسازی و ترمیم سنگ‌های کهنه|کفسابی نیل

کفسابی چیست

کفسابی سطوح سنگی تعریف‌های مختلف اما مشترک زیادی دارد که اگر به دنبال دانستن تعریف درست و اصولی آن هستید در ادامه با ما همراه باشید.

در واقع اینکه کفسابی چه کاری انجام می‌دهد و چه خدماتی را ارائه می‌دهد بستگی دارد که درخواست و نیاز شما در کفپوش‌های سنگیتان دقیقاً چیست.

نیاز شما به کفسابی و جرم زدایی در کفپوش‌های سنگی سرامیک گرانیت بتن و موزاییک می‌تواند متفاوت باشد.

اگر برای کفپوش‌های سنگی بخواهیم یک مثال در رابطه با نیاز به کفسابی بزنیم.

مهمترین جرم‌هایی که در اکثر این نوع کفپوش‌ها دیده می‌شود رسوب آب، ماندن جای گلدان، ریختن انواع اسید شوینده روی سنگ، سیاهی همچنین خالی شدن بندها و حفره‌های روی سنگ است.

کفسابی با توجه به نوع آسیب و نیاز سنگ می‌تواند با استفاده از مراحل کار اصولی و دستگاه درست در جای مناسب کار را به صورت قطعی انجام داده و مشکلات آن را برطرف کند.

اگر بخواهیم خدمات کفسابی را به چند بخش مختلف تقسیم کنیم باید بگوییم که نیاز هر کاربر و هر خانه به کفسابی در سنگی که در آنجا وجود دارد متفاوت است.

به عنوان مثال شما یک سنگ دهبید را در نظر بگیرید تنها یک سنگ در ابعاد یک در یک یعنی یک متر سنگ.

کفسابی برای این سنگ با چهار روش مختلف قابل انجام است که انواع آن می‌تواند با توجه به سلیقه افراد متفاوت باشد.

اگر بخواهیم یک به یک این مراحل حساب را برای یک سنگ دهبید توضیح دهیم عبارت است از:

۱-لایه‌برداری، ترمیم، بازسازی، پرداخت.

مرحله اول و یا روش اول کفسابی سنگ ساب کامل آن است یعنی اجرای تمامی مراحل با ساینده‌های یکسان که برای سنگ در خود کارخانه‌های سنگ سازی استفاده می‌شود.

در این نوع کفسابی ناخنک‌ها و پستی بلندی از روی سنگ گرفته شده بندهای آن ترمیم شده یک رنگ می‌شود و سطح آن براق می‌شود.

زمانی که شما سنگ ساب نخورده را در کفپوش خود دارید رنگ آن پررنگ و جلای بیشتری دارد اما براقیت آن کم است.

اگر خدمات کفسابی را برای این نوع سنگ انجام دهید براقیت آن از قبل بیشتر خواهد شد اما جلا و رنگ سنگ نسبت به کارخانه کمتر می‌شود.

بعضی از افراد این نوع کفسابی را بیشتر می‌پسندد یعنی براقیت زیاد را به جلای بیشتر ترجیح می‌دهند.

اما ممکن است سلیقه شما متفاوت باشد یعنی هر دوی این‌ها را در کنار هم بخواهید در این زمان امکان پرداخت و براق کردن سنگ با رنگ بالا یا جلای بالا و براقیت و درخشندگی زیاد امکان‌پذیر است.

کافیست کفساپ کار با استفاده از چند دست ساینده ایتالیایی و شاین سوپرلوکس ۱ /۲ رنگ سنگ را بازیابی کند.

در واقع هرچه مقدار ساینده‌ها و تعداد مراحل کار در کفسابی بیشتر می‌شود قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

البته با توجه به خدماتی که کفسابی ارائه می‌کند هزینه کردن برای کفسابی ۱ سرمایه‌گذاری مطمئن در طولانی مدت برای کفپوش‌های شما خواهد بود.

اگر این مثال را برای رنگ دیوار می‌زدیم خب مسلماً هر چند سال یکبار رنگ آن تیره شده کندگی‌هایی روی آن اتفاق می‌افتد و باید ترمیم شود.

اما این مثال برای کفپوش سنگی کاملاً متفاوت است. معمولاً سنگ‌ها را شاید بعد از گذشت ۲۰ یا ۳۰ سال بخواهیم عوض کنیم که در این مدت نیز اکثر ساختمان‌ها فرسوده شده و به فکر بازسازی کامل یا ساخت و ساز مجدد آن می‌افتیم.

پس اگر یک هزینه درست را در زمان مناسب برای کفپوش‌های سنگی خود انجام دهیم ماندگاری و طول عمری که برای ما خواهد داشت کاملاً در مقابل هزینه‌ای که برای آن خواهیم کرد به صرفه خواهد بود.

از دیگر روش‌های کفسابی می‌توان به لایه برداری چند مرحله‌ای از روی سنگ اشاره کرد.

به عنوان مثال شما کفپوش‌های سنگی گرانیت موزاییک بتن پارکت لمینت کاشی و یا هر نوع کفپوش دیگری دارید و می‌خواهید که روی آن یک کفپوش دیگر را اجرا کنید.

در چنین شرایطی بندها و ناخنک‌ها و یا اصطلاحا پستی بلندی که روی سطح وجود دارد اجازه اجرای کار به درستی را به شما نخواهد داد.

از این رو نیاز به کندن کفپوش‌ها خواهید داشت همچنین بعد از کندن کفپوش نیز مجدداً باید سطح آن را زیرسازی کرده و همسطح کنید.

قبل از کندن کفپوش‌ها تنها با چند مرحله لایه برداری و استفاده از کفسابی می‌توانید بندها و ناخنک‌های سنگ را سرامیک را از بین برده و سطح را کاملاً یکدست کرده و به اجرای کفپوش جدید خود ادامه دهید.

از دیگر مراحل کار کفسابی و روش‌های آن می‌شود به پرداخت کاری اشاره کرد به عنوان مثال شما سنگ‌هایی دارید که چند سال قبل یا مدتی قبل آن را کفسابی کردید و بعد از گذشت مدت زمانی لعاب آن همانند روز اول براق نیست.

در چنین شرایطی دیگر نیاز به اجرای کامل مراحل کفسابی و هزینه زیاد برای آن نیست کافیست تنها چند مرحله پرداخت کاری را روی سنگ‌ها اجرا کنیم تا براقیت و شفافیت آن مثل روز اول بازگردد.

سنگسابی

سنگسابی چیست

خدمات کفسابی که در بالا راجع به آن بحث و توضیح داده شد شامل مامی سطوح از جمله سنگ گرانیت موزاییک سرامیک است که می‌شود برای همگی آنها از کفسابی استفاده کرد.

اما سنگسابی برخلاف کفسابی تنها برای سنگ‌ها استفاده می‌شود. نه تنها برای سنگ‌ها بلکه فقط برای لایه برداری و تراش از آن استفاده می‌کنیم.

یعنی اگر یک سطح نیاز به پرداخت کاری داشته باشد دیگر نام آن را سنگسابی نمی‌گذاریم بلکه به خدمات کفسابی مربوط می‌شود.

با این حال سنگسابی برای تمامی سنگ‌هایی که روی آن رسوب آب وجود دارد یا جرم‌های سخت یا ناخنک استفاده می‌شود.

سنگ سابی

 

کفسابی در تهران

تهران یکی از شهرهای پرجمعیت ایران که محله‌های آن روز به روز در حال پیشرفت است. با توجه به افزایش قیمت ملک در این شهر بزرگ کفسابی در خانه‌های تهران تبدیل به یک سنت شده است.

به طور مثال ساختمان‌هایی که به تازگی ساخته می‌شود و کفپوش‌های آن سنگین یا سرامیک است قبل از اینکه خانه‌ها را به خریدار تحویل دهند، کفپوش آن را کفسابی می‌کنند.

این کار باعث رضایت مشتری و همچنین بالا رفتن نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری می‌شود.

کفسابی در کرج

کفسابی در کرج با روش‌های مختلفی همچون دستگاه‌های ثابت ایتالیایی پولیش کاری نانو و اپوکسی قابل انجام است.

فرقی نمی‌کند که کفپوش شما سنگ سرامیک یا گرانیت باشد اگر مشکلی از قبیل سیاه شدن لک شدن یا ماتی روی آن وجود داشته باشد با استفاده از کفسابی در کرج می‌شود تمامی مشکلات آن را برطرف کرد.

کفسابی موزاییک

استفاده از خدمات کفسابی برای موزاییک یکی از پرکاربردترین‌ها در این صنف می‌باشد.

موزاییک با توجه به طرفداران زیادی که دارد البته اگر بخواهیم صادقانه و بدون تعارف صحبت کنیم بیشترین استفاده از موزاییک به خاطر قیمت مناسبی که دارد است.

با توجه به جنس ضعیفی که دارد و جنس سیمانی آن خیلی سریع لک می‌شود و سیاهی از روی آن به سختی پاک می‌شود.

البته به همان شکل که قیمت خود موزاییک نسبت به دیگر کفپوش‌ها ارزان است قیمت کفسابی موزاییک نیز ارزان‌تر از مابقی خدمات کفسابی است.

کفسابی موزاییک معمولاً در ۴ تا ۶ مرحله ساب انجام می‌شود که طی این مراحل تمامی بندها ترک‌ها شکستگی‌ها و خلل و فورج‌های آن ترمیم شده همانند روز اول تمیز و یکدست می‌شود.

کف سابی گرانیت

گرانیت سابی یا کفسابی گرانیت تنها با استفاده از دستگاه کفسابی سه فاز امکان‌پذیر است.

دلیل آن نیز سختی زیاد و چگالی بالای این سنگ است به خاطر جنس آهنی که دارد استفاده از دستگاه‌های ضعیف‌تر برای لایه‌برداری و تراش دادن آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

البته زمانی که نیاز به انجام خدمات فرچهشویی یا کفش‌شویی گرانیت داشته باشید می‌شود از دستگاه‌های کوچک‌تر نیز استفاده کرد.

گرانیت جزو معدود سنگ‌هایی است که در مقابل اسید واکنش منفی نشان نمی‌دهد و به راحتی می‌شود برای نظافت آن از انواع مواد شوینده استفاده کرد.

البته استفاده مداوم از انواع شوینده برای گرانیست نیز می‌تواند مضر باشد اما استفاده به صورت ماهانه یا هر چند وقت یکبار برای آن بلامانه است.

اگر قصد نظافت سنگ‌های گرانیت خود با استفاده از مواد شوینده را دارید بهتر است که قبل از اجرای آن دستکش‌های مخصوص و ماسک استفاده کنید.

کفسابی گرانی طی ۲۲ مرحله ساب در چندین بخش مختلف استفاده می‌شود بهترین مواد برای بندکشی گرانیت رزین و بعد از آن چسب بتن و سیمان سفید است.

خدمات کفسابی

خدمات کفسابی چیست

در واقع تمام کارهایی که برای سنگ‌ها سرامیک گرانیت موزاییک و انواع کفپوش‌های مختلف در سنگسابی و کفسابی و کفش‌شویی انجام می‌شود را خدمات کفسابی می‌گویند.

شستشوی سنگ‌ها کفسابی راه پله و پارکینک نیز شامل خدمات کفسابی است.

در واقع تمامی کفپوش‌هایی که امکان استفاده از کفسابی را دارند شامل خدمات کفسابی می‌شوند.

کفسابی در تبریز

برای انجام کفسابی در تبریز مهم است که چند نکته را در رابطه با خدمات آن و اینکه چه نوع سابی برای کفپوش شما مناسب است بدانید.

به عنوان مثال اگر کفپوش‌های سرامیک دارید و روی آن‌ها جرم و کثیفی‌هایی وجود دارد نمی‌توانید از سنگسابی برای آن استفاده کنید.

برای کفسابی سرامیک در تبریز حتماً باید از کفش‌شویی و یا فرچه شویی استفاده کنید.

انجام کفسابی در تبریز به استحکام و دوام سنگ‌ها براق و یکدست شدن سطوح سنگ.

بالا رفتن کیفیت بندها و زیرسازی سنگ کمک می‌کند.

کفسابی راه پله

راه پله یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمانی است که با وجود آسانسورها باز هم روزانه چندین بار از آنها برای رفت و آمد استفاده می‌کنیم.

به خاطر رفت و آمدی که در این قسمت از ساختمان‌ها وجود دارد مجبور به نظافت مداوم حداقل به صورت هفتگی یا روزانه هستیم.

از آنجایی که نظافت کردن سنگ‌ها یک کار زمانبر و سقف است معمولاً از مواد شوینده برای تمیز کردن این قسمت استفاده می‌کنند.

شایع‌ترین جرم‌ها و کثیفی‌هایی که در بخش راه پله دیده می‌شود جای اسیدها و شوینده‌هایی است که رده آن روی سنگ باقی مانده است.

از بین بردن این نوع کثیفی‌ها از روی سنگ تنها از پس کفسابی برمی‌آید.

کفسابی راه پله برای پاگردها با استفاده از دستگاه تک فاز صنعتی و برای پله‌ها با استفاده از دستگاه سنگ فرز یا مینی فرز بوش انجام می‌شود.

با توجه به قدرت کمی که دستگاه مینی فرز نسبت به دستگاه بزرگتر دارد کیفیت کار پله‌ها به مراتب پایین‌تر از پاگرد خواهد بود.

اما به صورت کلی کفسابی پله و پاگرد تمامی مشکلات آن اعم از سیاهی جرم کثیفی جای سوختگی و سیاهی را از سطح آن برطرف کرده و همانند روز اول تمیز براق و یکدست خواهد کرد.

کفسابی ساختمان

کفسابی ساختمان که شامل بخش‌های مختلفی همچون پارکینگ واحد راه پله پشت بام حیاط… می‌شود با استفاده از دستگاه‌های کفسابی و ابزار مرغوب انجام می‌شود.

با توجه به متراژ و سطح مورد نظر دستگاه کفسابی و لقمه‌های آن متفاوت است.

به عنوان مثال اگر شما نیاز به انجام کسابی میز اپن خود در خانه داشته باشید از یک دستگاه مخصوص له ساب برای این قسمت استفاده می‌شود.

کفسابی پارکینگ

کفسابی پارکینگ که یکی از بخش‌های مهم در هر ساختمانی است و معمولاً این روزها که بیشتر در ساختمان‌ها به عنوان لابی استفاده می‌شود شاید از اهمیت بیشتری نسبت به مابقی کفپوش‌ها برخوردار باشد.

شایع‌ترین مشکلاتی که در پارکینگ‌ها دیده می‌شود ماندن رد لاستیک ماشین یا موتور روی سنگ است.

معمولاً رد لاستیک یا روغن ماشین زمانی که روی سنگ در پارکینگ می‌ماند با نظافت از بین نمی‌رود و به مرور زمان بیشتر می‌شود.

اگر کفسابی پارکینگ را در زمان مناسب برای سنگ‌ها یا موزاییک خود انجام دهید از بیشتر شدن این نوع آلودگی‌ها در سطح و بافت سنگ‌های خود جلوگیری کرده و هزینه‌های خود را به حداقل می‌رسانید.

کفساب کیست و چه کاری انجام می‌دهد

کفساب یا کف ساب در واقع فردی است که خدمات ساب زنی را با استفاده از دستگاه و لقمه‌های مناسب انجام می‌دهد.

برای اینکه کیفیت کار کفسابی ما به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد کفساب باید ماهر و مجرب باشد تا طریقه ساب زدن و استفاده از ساینده هارا به خوبی بلد باشد.

کف ساب خوب داری ویژگی‌های همچون: ابزار کافی و مرغوب، دستگاه‌های مناسب بدون سروصدا، استفاده از نیروی کار جوان ومجرب در پروژه‌ها، عقد قرارداد کتبی قبل از اجرای پروژه، اجرای کار با کیفیت بالا و قیمت مناسب است.

از دیگر ویژگی‌های مثبت یک کفساب خوب می‌شود به برخورد آن با کارفرما اشاره کرد که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

اگر علاقمند به دانستن فوت و فن‌های کفسابی و بهترین خدمات آن در ساختمان هستید می‌توانید از سایت کفسابی نیل به آدرس(http://www.kafsabinil.ir) دیدن فرمایید.

قیمت کفسابی

یکی از مهمترین بخش‌های . کفسابی قیمت خدمات آن است، البته اگر بخواهیم بی طرف صحبت کنیم یکی از ویژگی‌های منفی کار کفصابی نداشتن سن و قیمت مشخص آن است.

هر فردی با توجه به میزان تجربه‌ای که دارد برای خدمات کفسابی قیمتی را تعیین می‌کند.

اما اصولی‌ترین روش محاسبه قیمت کفسابی در کفپوش‌ها با توجه به آسیب‌هایی که روی سنگ وجود دارد، نوع ابزاری که قرار است برای سنگ استفاده، مدت زمانی که نیاز است تا کفسابی برای کفپوش مورد نظر انجام شود، و نوع جنس سنگ است.

به عنوان مثال اگر بخواهیم یک محیط ۱۰۰ متری سنگ موزاییک را در نظر بگیریم، برای کفسابی موزاییک از سه نوع لقمه مختلف با شماره بندی‌های ۰۰ تا ۶۰۰ می‌شود استفاده کرد.

با توجه به متفاوت بودن لقمه‌ها و کیفیتی که برای کفسابی موزاییک ارائه می‌کند قیمت آن نیز متفاوت است.

در کفسابی با توجه به قیمتی که برای آن تعیین می‌شود کار انجام می‌شود.

انتخاب شرکت کف سابی

اگر به دنبال استفاده از خدمات کفسابی برای کفپوش‌های سنگی سرامیک گرانیت موزاییک یا پارکت هستید و در میان شرکت‌ها و اشخاص مختلفی که این کار را انجام می‌دهند سردرگم هستید که کدام را انتخاب کنید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

معمولاً برای انجام کار کفسابی بهتر است که از چند نفر استعلام کنید.

قیمت استعلام که برای کفپوش مورد نظر خود گرفتید نباید اختلافی بیشتر از ۵ تا ۱۰ هزار تومان کمتر یا بیشتر داشته باشد.

کفسا باید توضیحات کامل در رابطه با اینکه سنگ شما در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه نوع سابی باید برای آن اجرا شود ارائه کند.

کفساب مجرب باید تمامی کفپوش‌های سنگی را بشناسد و بداند که با توجه به جنس سنگ از چه نوع ابزاری برای کفسابی آن استفاده کند.

شرکت کفسابی نیل ا ۱۵ سال سابقه درخشان در امر خدمات کفسابی و سنگسابی آماده همکاری با تمامی ارگان‌های دولتی و شخصی در تمام مناطق تهران و ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا