سلامتیشیوه زندگی

آشنایی با بهترین کتاب های روانشناسی معروف

کتاب های روانشناسی این روزها ترند مطالعه در کشور ایران است، با توجه به وضعیت معیشتی مردم ایران خیلی از علاقه‌مندان به مطالعه هنگام خرید کتاب به سمت غرفه‌های کتاب‌های روانشناسی می‌روند، هدف افراد از خرید و مطالعه کتاب‌های روانشناسی این‌است که تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند و به سمت پیشرفت، آسایش، کسب ثروت و موفقیت گام بردارند.

با توجه به تنوع بالای کتاب های روانشناسی، تصمیم گرفتیم بهترین کتاب های روانشناسی معروف را انتخاب و به شما عزیزان معرفی کنیم تا اگر تمایل به خرید و مطالعه کتاب روانشناسی داشتید، بهترین انتخاب را انجام دهید.

نکته‌ای که در انتخاب این کتاب‌ها در نظر گرفته شده، رضایت مخاطبان و همچنین مقدار فروش کتاب‌ها بوده است. این کتاب‌ها در زمینه‌های مختلفی همچون خودسازی، مدیریت، توسعه فردی، پرورش و کنترل ذهن، انگیزشی و موفقیت هستند.

با معرفی هر کدام از این عناوین به شما کمک می‌کنیم پی ببرید چرا این کتاب‌ها ارزش مطالعه دارند و بیخود نیست که نام آن‌ها در این لیست گنجانده شده.

فهرست کتاب های روانشناسی معروف شامل موارد زیر است:

  • انسان در جستجوی معنا
  • قانون 5 ثانیه
  • ثروتمندترین مرد بابل
  • 48 قانون قدرت
  • عادت های اتمی
  • زبان بدن
  • محدودیت صفر
  • بی حد و مرز
  • کلماتی که ذهن را تغییر می‌دهند
  • رازهای روانشناسی تاریک

کتاب انسان در جستجوی معنا اثر دکتر ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جستجوی معنا نوشته دکتر ویکتور فرانکل روانشناس معروف بازمانده از جنگ جهانی دوم است. او که مدتی در اردوگاه کار اجباری نازی‌ها اسیر بوده، تجربیات تلخ خود را در این کتاب بازگو می‌کند و بیان می‌کند که چگونه برخی از انسان‌ها در شرایط سخت اردوگاه ناامید و تسلیم می‌شدند در حالی که برخی دیگر با جستن معنای زندگی و ایجاد هدف به زندگی امیدوار بودند.

دکتر فرانکل در بخش دوم از کتاب انسان در جستجوی معنا، نظریه معنا درمانی خود را مطرح می‌کند و ثابت می‌کند که انسان امیدوار انسانی است که برای زندگی‌اش معنا و مفهوم و هدفی خاص را در نظر می‌گیرد.

کتاب قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز

کتاب قانون 5 ثانیه نوشته مل رابینز است که از یک الگوی شمارش معکوس از 5 به 1 تبعیت می‌کند. نویسنده کتاب سعی دارد که با استفاده از این قانون به ما کمک کند در زمان‌های تصمیم‌گیری در زندگیمان با سرعت و به دور از شک و تردید، بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنیم.

به عقیده مل رابینز در هنگام تصمیم‌گیری تنها 5 ثانیه اول است که مهم است و مغز بهترین عملکرد را دارد. با گذشت بیشتر این زمان، درصد اشتباه انسان در تصمیم‌گیری نیز بیشتر می‌شود و نتایج نادرست به بار می‌آید.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون

کتاب ثروتمندترین مرد بابل نوشته جورج کلاسون از بهترین کتاب‌های روانشناسی امور مالی است. در این کتاب نویسنده با استفاده از اصول مالی دوره بابل باستان، قواعد و نکات مالی پر استفاده‌ای را مطرح کرده و توضیح می‌دهد.

یکی از این اصول آن است که خرجتان را در کمتر از حد توانتان مدیریت کنید. به گونه‌ای که مقداری برای شما جهت ذخیره باقی بماند. سپس با افزایش میزان ذخیره، از آن در جهت سرمایه‌گذاری در کار دیگر استفاده کنید.

کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت نوشته رابرت گرین روانشناس مشهور است. او در این کتاب رفتار قدرت را به عنوان یکی از جنبه‌های رفتاری انسانی بررسی کرده است. او روند زندگی افراد قدرتمند جهان را مورد تحقیق قرار داده و بر اساس عملکرد این افراد در مواجهه با موانع زندگی، 48 قانون قدرت را استخراج کرده است و با تکنیک‌ها و تجربیات شخصی‌اش آن‌ها را در اختیار خواننده قرار داده است.

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلییر

کتاب عادت‌های اتمی نوشته جیمز کلییر کتابی است با تاکیید بر ایجاد عادات مثبت در زندگی که بسیار هم پرفروش شده است. به عقیده نویسنده اگر شما یک کار مثبت کوچک را هر روز تکرار کنید و آن را تبدیل به عادتی کوچک کنید، پس از گذشت مدت زمانی آن عادت کوچک نتایج بزرگی را به ارمغان خواهد آورد.

چیزی که در این معقوله حائز اهمیت است این است که شما مسیر را همواره ادامه دهید و با ناامید شدن، چرخه تکرار عادتتان را بر هم نزنید. در واقع همین سماجت است که وجه تمایز بین شما و افراد عادی را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود شما با عادات خوب کوچکتان به خواسته‌های بزرگ زندگی دست پیدا کنید.

کتاب زبان بدن | بر اساس آموزه‌های FBI

کتاب زبان بدن  نوشته جو ناوارو افسر سابق اف‌بی‌آی است. او در این کتاب از تجربیات خود در برخورد با مجرمان آموزه‌هایی از زبان بدن را ارائه می‌دهدو طوری که متوجه می‌شوید صدای زبان بدن از صدای سخنان و کلمات می‌تواند بیشتر باشد.

جو ناوارو ابتدا حرکات عمومی بدن را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به بیان احساسات و حالات چهره می‌پردازد. در نهایت تک تک حرکات بدن را برای شما تفسیر می‌کند.

کتاب محدودیت صفر اثر جو ویتالی

کتاب محدودیت صفر نوشته جو ویتالی در واقع سفرنامه پرآموزه نویسنده از سفر به هاوایی است. در جریان این سفر ویتالی با یک پزشک آشنا می‌شود که توانایی این را دارد که بیمارانش را بدون آنکه ملاقات کند، درمان کند.

جو ویتالی با بهره‌گیری از تجربیات شخصی خود و آموزه‌های سفر و همچنین با تکنیک باستانی هاوایی، راهکارهایی را در این کتاب ارائه می‌کند که از طریق آن بتوان از محدودیت‌های ذهنی فراتر رفت و به قدرت هستی متصل گردید.

کتاب بی حد و مرز اثر جیم کوئیک

کتاب بی حد و مرز نوشته جیم کوییک نویسنده و مربی در زمینه پرورش مغز است. او به شما کمک می‌کند که بتوانید از توانایی ذهنی خود حداکثر استفاده را کنید. جالب است بدانید که کوییک طی یک سانحه در بچگی آسیب مغزی می‌بیند و بخشی از توانایی‌های ذهنی خود را از دست می‌دهد.

او نمونه بارز از کسی است که مغز خود را از حالتی پایین‌تر از صفر پرورش داده و اکنون قصد دارد آموزه‌هایش را به خوانندگان القا کند. این کتاب از بهترین کتاب‌های روانشناسی معروف در زمینه پرورش ذهن به حساب می‌آید.

کتاب کلماتی که ذهن را تغیر می دهند اثر شلی رز

کتاب کلماتی که ذهن را تغییر می‌دهند نوشته شلی رز روانشناس مشهور در زمینه ارتباطات است. او خوانندگان را به درک بهتر چگونگی استفاده از قدرت کلمات تشویق می‌کند به گونه‌ای که در ارتباط با اطرافیان بتوانند بیشترین تاثیر را بر آن‌ها گذاشته و به راحتی آن‌ها را متقاعد کنند.

شلی رز با استفاده از مثال‌ها تکنیک‌های منحصر به فرد و با بررسی الگوهای زبانی، به افراد در هر سطحی که باشند کمک می‌کند تا نفوذ کلامی و قدرت ارتباطی خود را ارتقا دهند.

کتاب رازهای روانشناسی تاریک اثر ویلیام کوپر

کتاب رازهای روانشناسی تاریک نوشته ویلیام کوپر تکنیک مدرن روانشناسی تاریک را توضیح می‌دهد.

روانشناسی تاریک این است که فرد یا افرادی بدون آنکه متوجه باشی، شما را وادار به انجام کاری کنند که در حالت عادی تمایلی به انجام آن کار ندارید.

ویلیام کوپر سعی دارد ویژگی مشترک این افراد را بر ملا کند تا شما آن‌ها را شناسایی کرده و در دامشان گرفتار نشوید.

منابع: رکنا – دیدبان ایران – متاراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا