سلامتیشیوه زندگی

تزریق چربی و مزایا و معایب آن【سال1402】

افزایش سن، عدم رعایت مراقبت های پوستی و شرایط نامناسب سبک زندگی ازمهم ترین عوامل در پیدایش نشانه های پیری است که یکی از آن ها تحلیل و از بین رفتن حجم چربی در لایه زیرین پوست می باشد. اغلب افرادی که این علائم را بر روی پوست خود مشاهده می کنند برای جوانسازی پوست به بهترین دکتر تزریق چربی در تهران مراجعه کرده و از این درمان زیبایی کم تهاجمی بهره مند می شوند. اگر شما نیز قصد تزریق چربی دارید و سوالات زیادی در مورد نحوه تزریق و مزایا و معایب آن در ذهنتان است توصیه می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی که در علم پزشکی با نام گرافت چربی نیز شناخته می شود فرایندی است که در طی آن چربی از یک ناحیه از بدن مانند شکم و ران برداشته و به منظور بهبود، حجم دهی و جوانسازی به سایر نواحی بدن مانند صورت، سینه، دست، گودی زیر چشم، ناحیه چانه و غیره منتقل می شود. بهترین دکتر تزریق ژل در تهران برای انجام این درمان زیبایی با روش لیپوساکشن چربی را از بدن بیمار خارج کرده و بعد از خالص سازی مجددا آن را به نواحی تحت درمان تزریق می کند.

نواحی از بدن که به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، شرایط نامناسب سبک زندگی، تصادفات و کاهش وزن غیر اصولی و غیره چربی آن کاهش یافته و شکل طبیعی خود را از دست می دهد با کمک روش تزریق چربی می توانید فرم و ساختار آن را تا حدزیادی بهبود ببخشید.

نحوه انجام تزریق چربی

اگرچه تزریق چربی برای نواحی مختلف بدن کاربرد دارد ولیکن بیشترین آمار در استفاده از این روش درمان زیبایی برای صورت اعلام شده است. پزشک متخصص با توجه به شدت آسیب دیدگی ناحیه تحت درمان، ابتدا مقدار مورد نیاز چربی را از بخش هایی مانند ران، پهلو یا شکم که معمولا چربی زیادی در مقایسه با دیگر قسمت های بدن دارند استخراج کرده سپس فرایند آماده سازی آن با دستگاهی به نام سانتریفیوژ انجام شده و در نهایت چربی های به دست آمده در سرنگ های مخصوصی از جنس استیل قرار می گیرند.

پزشک سوزن های حاوی چربی را در منافذ پوست ناحیه مورد نظر وارد کرده و مقدار مورد نیاز چربی را تزریق می کند. سلول های چربی بعد از تزریق فورا از طریق خون رسانی جذب پوست متقاضی می شوند.

مزایای تزریق چربی

این روش از جوانسازی پوست که در زمره درمان های زیبایی غیر تهاجمی قرار دارد برای افرادی که از افتادگی و چین و چروک پوست خود رنج می برند مناسب می باشد و با کمک این شیوه از درمان می توانند آسیب پوستی خود را از بین ببرند. برخی از مهم ترین مزایای تزریق چربی به قرار ذیل است:

  • بهبود و ترمیم بافت آسیب دیده پوست
  • درمان و رفع زخم ها و چاله های ناشی از آکنه و جوش
  • جذب چربی بلافاصله بعد از تزریق به ناحیه درمان
  • با توجه به این که درمان زیبایی در طی یک جلسه در مطب پزشک انجام می شود از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است.
  • اصلاح فرم صورت
  • ماندگاری طولانی مدت از 3 الی 5 سال
  • استفاده از چربی بدن خود متقاضی برای درمان
  • امکان استفاده از این روش برای نواحی مختلف مانند گونه، گودی زیر چشم، چانه، سینه و غیره
  • مشاهده نتیجه درمان بلافاصله بعد از تزریق
  • بهره مندی از ظاهری زیبا و کاملا طبیعی بلافاصله بعد از عمل

عوارض ناشی از تزریق چربی

برای انجام این درمان زیبایی باید حتما به بهترین دکتر تزریق چربی در تهران که در این زمینه ار تخصص و تجربه کافی برخوردار است مراجعه کنید در غیر این صورت ممکن است با عوارض و مشکلات زیادی مواجه شوید. این شیوه از جوانسازی پوست در صورتی که نزد پزشک متخصص انجام گیرد هیچگونه عوارض خطرناکی در پی نداشته و مانند سایر روش های جواسازی ممکن است در برخی افراد با عوارض جانبی همراه باشد که بعد از گذشت مدت زمان مشخصی از بین می رود. برخی از مهم ترین عوارض جانبی تزریق چربی به قرار ذیل است:

  • طولانی بودن دوره نقاهت و نیاز به استراحت بیشتر تا بهبودی کامل
  • به ندرت ممکن است پوست برخی افراد بعد از تزریق چربی دارای واکنش های حساسیت زا باشند. (پزشک متخصص قبل از درمان در این مورد اطمینان کسب کرده سپس فرایند درمان را شروع می کند)
  • عفونت (در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از درمان)
  • لخته شدن خون و یا مایعات در زیر پوست که جای هیچگونه نگرانی نبوده و قابل درمان است.
  • در مواردی با توجه به صلاحدید پزشک نیاز به تکرار عمل وجود دارد.

آیا تزریق چربی دائمی است؟

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی در بدن افراد مختلف با هم فرق دارد. ولیکن اگر پزشکی که این درمان را انجام می دهد از تخصص و مهارت بالایی برخوردار باشد مدت زمان ماندگاری تزریق نیز تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. مورد دیگری که در ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است تزریق به نواحی است که خونرسانی بیشتری دارد زیرا از این طریق بافت چربی زده مانده و با توجه به این که چربی از بدن خود بیمار است در نتیجه بدن هیچگونه تلاشی برای از بین بردن آن نخواهد کرد.

حفظ وزن سالم نیز یکی دیگر از عوامل مهم در ماندگاری تزریق چربی خواهد بود از این رو یکی از روش های مراقبتی بعد از درمان عدم انجام فعالیت های سنگین تا مدت زمانی مشخص است. با توجه به آنچه که گفتیم ازمهم ترین موارد در ماندگاری تزریق چربی می توان مهارت پزشک، بدن متقاضی، شرایط آب و هوایی، فعالیت های فیزیکی بعد از درمان، سن متقاضی و میزان چربی تزریقی را نام برد.

کلام آخر

از این که ما را تا آخر این مقاله همراهی کردید از شما سپاس گزاریم ، شما می توانید با مراجعه به سایت جراحتو و مقاله بهترین دکتر تزریق چربی در تهران لیست بهترین پزشکان را ببینید و بهترین پزشک و مرکز خود را انتخاب کنید ، سایت جراحتو بهترین انتخاب برای یافتن بهترین دکتر تزریق چربی در تهران در ایران برای شما دوستان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا